יהודה לוי או דר זוזובסקי? רנואר או קסטרו? זה מה שמגלה השוואה בין האתרים

יהודה לוי או דר זוזובסקי? רנואר או קסטרו? זה מה שמגלה השוואה בין האתרים

חברת אפלאוז, הבודקת אתרים באמצעות משתמשי אמת, בדקה מה היינו רוצים לראות באתרי קסטרו ורנואר ומה אנחנו מקבלים 

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

לאחרונה אמר מנכ"ל קסטרו, גבי רוטר, כשהתראיין אצל פארלי שחר ואצלי בתוכנית "צבע הכסף" ברשת ב', שהישראלים עדיין לא קונים בהמוניהם באתרי רשתות האופנה הישראליות.

זאת, אגב, בניגוד למספרם ההולך וגדל של הישראלים שקונים אופנה באתרים בינלאומיים – החל מאתר NEXT, דרך אתר ASOS ועד עלי אקספרס. האתרים הללו כל כך חביבים על הישראלים, עד כי הם מציעים אתר דובר עברית שיקל על הקנייה.

לאור זאת, הפיגור הטכנולוגי שבו נמצאות רשתות האופנה השונות בישראל מעורר השתאות. למעשה, לא כל רשתות האופנה הישראליות בכלל מחזיקות אתר מכר. למרבה הבושה, אחת מהרשתות הגדולות בארץ – רשת פוקס (FOX) – עדיין לא מאפשרת ללקוחות לקנות את מוצריה באינטרנט. יש גם רשתות אופנה בינלאומיות הפועלות בארץ, כמו זארה, שאינן מטריחות את עצמן לאפשר קנייה באתרים שלהן, למרות שבאתריהן בחו"ל הן כן מאפשרות זאת.

אם חוזרים לדבריו של רוטר בנוגע להרגלי הקנייה של הישראלים באינטרנט, הרי שאחת הסיבות היא בדיוק זו – כניסתן המאוד מאוחרת של רשתות האופנה הישראליות למכירה אונליין. למעשה, קסטרו הייתה מחלוצות התחום כשמדובר ברשתות הגדולות, ועד שעשתה זאת ראינו ברשת בעיקר נוכחות של אתרים אופנה קטנים שנולדו ברשת, כמו Adika ו-StyleRiver.

חוץ מקסטרו, אחת הרשתות הגדולות שנכנסה למכירה באינטרנט היא רנואר.

מה מציעות שתי הרשתות באתרים שלהן מעבר למכירת הבגדים והאם האתרים דומים לאתרי האופנה הבינלאומיים מבחינת חוויית המשתמש שהם מספקים ללקוחות?

מי שביצעה לאחרונה השוואה בין האתרים היא חברת אפלאוז: חברת בדיקות ישראלית שמציעה לחברות לבדוק עבורן את אתריהן באמצעות מספר רב של משתמשי אמת (ולא על-ידי בודקי QA מתוך החברה).

בשורה התחתונה, מהבדיקה עולה כי לשני האתרים יש מה לשפר, אך קסטרו מקבלת ציונים גבוהים יותר. רנואר – שהצטרפה לעולם הרכישות אונליין רק לאחרונה – צריכה לתת מענה טוב יותר ברמת היציבות ובהליך הרכישה, שהם קריטיים לרכישות אונליין, אך יש לציין שלדעת הבודקים, מגוון המוצרים באתר שלה היה גדול יותר משל קסטרו.

הפידבק המילולי של המשתמשים על חוויית המשתמש הכללית הצביע על כמה ליקויים גם בקסטרו וגם ברנואר. הנה מספר דוגמאות למשובים שנתנו:

  • האתר עמוס לעין
  • ההתמצאות באתר לקויה (קושי באיתור מוצרים חדשים, סייל)
  • קושי בחיפוש מוצרים
  • הליך תשלום עמוס ומפרך

נקודה מעניינת נוספת היא היעדר הטבות אונליין שיגרמו ללקוחות להעדיף את הרכישה אונליין. ההטבה הנוכחית באתר קסטרו היא משלוח חינם, כשהמטרה היא לעודד לקוחות לקנות שם בגדים לחג.

מעבר לזה, אין הטבה שמיועדת בלעדית לרוכשים באתר – מה שלא מקנה לא יתרון על פני חנות פיזית.

לכן, לא בכדי מצאו לנכון חלק מהבודקים לציין כי לא נמצאה עדיפות לרכישה באתר לעומת החנות הפיזית והם ממליצים לשתי הרשתות לשקול מבצעים רלוונטיים על מנת למשוך את הקהל הרלוונטי.

באופן כללי, באפלאוז ממליצים לשתי החברות לשאוף ליצירת חוויית משתמש קלילה, זורמת ואיכותית, כפי שהמתחרים בחו״ל מספקים.

השוואה קסטרו רנואר

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות