כל הפרטים על חוק שמאשר סבסוד קייטנות

אושר: מחירי הקייטנות יוכנסו לפיקוח. לא תאמינו מתי

מטרת הצעת החוק להביא את הקייטנות הציבוריות למחיר מירבי של כ-800 שקל לילד

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

החדשות הטובות: מחירי הקייטנות הציבוריות יוכנסו לפיקוח. החדשות הרעות: זה לא יקרה בקיץ הקרוב.

ועדת הפנים אישרה את הצעת החוק שלפיה מחירי הקייטנות יפוקחו, אלא ששר הפנים אריה דרעי ביקש שהדבר לא יקרה בקיץ הנוכחי.

החוק נותן בידי שר הפנים סמכות לקבוע בכל שנה סל בסיסי של תכני קייטנה ומחיר מקסימום לסל בסיסי זה.

הקייטנות שיהיו בפיקוח מחירים הן קייטנות הפועלות במבני ציבור.

מחיר התקרה שייקבע בכל שנה יבוסס על עלותה הריאלית של הקייטנה, ללא סבסוד, אם כי רשות מקומית או הממשלה יוכלו לסבסד, ללא קשר להצעת החוק. בנוסף, באזור רישום שבו פועלת קייטנה אחת לפחות בפיקוח מחירים, הרשות המקומית או מפעיל אחר יורשו להפעיל גם קייטנות שמחירן אינן בפיקוח.

סבסוד קייטנות – מה קובע החוק?

לפי החוק שאושר, כדי לקבוע את הרכב הסל ואת המחיר תקום ועדה מייעצת שתשמע את עמדת השלטון המקומי, ותקבע בכל שנה עלות סל קייטנה ריאלי. המחיר, כפי שעלה במהלך החודשים שקדמו לדיון האחרון, אמור לנוע סביב 700-800 שקל לילד. 

מדובר בחוק שמיטיב עם מאות אלפי הורים, אלא שמשום מה, 12 החודשים שחלפו מאז שסוגיית מחירי הקייטנות עלתה לדיון ציבורי – לא הספיקו למשרד הפנים כדי להיערך לפיקוח.

לכן, בעוד שו​ועדת הפנים אישרה לקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק, נאלץ יו"ר הוועדה ויוזם החוק, ח"כ דודי אמסלם, לסגת מכוונתו המקורית להקל על ההורים בטווח הזמן המיידי.

"משפחה במעמד ביניים עם 3 ילדים לא יכולה לשלם 2,000 שקל לכל ילד לשלושה שבועות", אמר ח"כ אמסלם. לדבריו, אף אחד לא מצפה שהילדים יאכלו בקייטנה סטייק פילה, אך נדרשת קייטנה שמספקת סל בסיסי במחיר הוגן. מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, השיב כי מלכתחילה מי שלקח זאת על עצמו הוא שר הפנים, "אבל לא לקיץ הזה".

בשורה התחתונה, מדובר בהקלה משמעותית ביוקר המחיה שנשללת מההורים בקיץ הקרוב – ולא משום שאי אפשר היה להיערך אליה.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות