תרומת ילקוטים: יש לכם ילקוט שאינו בשימוש? תרמו לפרויקט "תיק לכל ילד"

תרומת ילקוטים: יש לכם ילקוט שאינו בשימוש? תרמו לפרויקט "תיק לכל ילד"

מחירי ילקוטים חדשים נעים בין 150 ל-450 שקל, אז למה לא לעשות שימוש חוזר בתיקים שנשמרו במצב טוב? 

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

החופש הגדול כבר החל ומשפחות רבות עושות סדר וזורקות את הילקוט הישן. אז רגע לפני שאתם זורקים לפח – יש חלופה הרבה יותר חברתית וגם אקולוגית: תרומת הילקוט לילדים אחרים שזקוקים לזה, באמצעות מיזם "תיק לכל תלמיד".

המיזם פעיל בכל הארץ והוא התנדבותי לחלוטין.

ירון לוי, מייסד המיזם שיצא לדרך לפני 3 שנים בעירו בת ים, הצליח השנה אפילו לגייס למפעל הזה את רשת קרביץ, כך שב-20 חנויות של הרשת אפשר לתרום ילקוטים.

ומדוע המיזם הזה כל כך חשוב? משום שילקוט עולה הרבה מאוד כסף, והורים רבים אינם יכולים לרכוש ילקוט לשנה הבאה. כך למשל,  ילקוט אורתופדי חדש לכיתה א' עולה בחלק מהחנויות אפילו יותר מ-400 שקל.

אפשר כמובן למצוא ילקוטים זולים יותר, אבל בכל מקרה – ילקוט הוא המרכיב היקר ביותר בהצטיידות של משפחות לשנת הלימודים החדשה, במיוחד כשמדובר במשפחות ששולחות כמה ילדים לבית הספר.

מיזם "תיק לכל תלמיד", הפועל כיום ב 70 נקודות בארץ, נועד לחבר בין אלה שנפרדים מילקוט לבין אלה שזקוקים לילקוט.

"הכול התחיל באישה שפנתה אליי, כפעיל חברתי בבת ים, ושאלה אם אוכל להשיג ילקוטים לילדים שלה. העליתי פוסט לפייסבוק ותוך שעה היו לו 3,000 שיתופים. השאר היסטוריה. בשנה שלאחר מכן כבר שיתפנו פעולה עם הקרן לידידות, והשנה אנחנו משתפים פעולה עם רשת קרביץ ועם לשכת עורכי הדין", מספר לוי.

לדבריו, עד אוגוסט יגיע המיזם ככל הנראה ל-100 נקודות.

כאמור, מיזם "תיק לכל תלמיד" מאפשר למי שרוצה לתרום ילקוטים לעשות זאת בקלות, וחשוב מכך – הוא מאפשר לכל מי שרוצה לקבל ילקוט פשוט ליצור קשר ולקבל אותו, מבלי שהוא עובר תחקיר על  מצבו הכלכלי.

לדברי לוי, מדובר במאות רבות של ילקוטים שנתרמים – חלקם במצב חדש לגמרי: "בשנה שעברה נאספו וחולקו למעלה מ- 30,000 תיקים לילדים בכל רחבי הארץ".

לדבריו, התורמים לא נדרשים לכבס את הילקוטים, אך כן מצופה שהם יהיו במצב טוב שמאפשר לילד ליהנות מהילקוט ולהשתמש בו בגאווה.

בעיר רחובות, אגב, פועל מיזם מקביל בהובלת הפעיל החברתי יניב עבדי.

עבדי מספר שהוא יצר קשר גם עם בתי ספר כדי שיסייעו בחלוקת הילקוטים, ושהם מקפידים שילקוטים של תלמידי בית ספר מסוים יחולקו בבית ספר אחר, כדי לא להביך את התלמידים: "כמויות הילקוטים גדלות משנה לשנה, יש לנו מאות ילקוטים וההורים נהנים לא רק מאפשרות לקבל ילקוט אלא אפילו מאפשרות לבחור מבין כמה ילקוטים".

אז איך יוצרים קשר לתרום או כדי לקבל ילקוט?

להרשמה – https://www.tfaforms.com/4624848

טלפון לפרטים – 9779*

הסכם שיתוף פעולה בין קרביץ ל"תיק לכל תלמיד"

כאמור, השנה הצליח היזם ירון לוי ליצור שיתוף פעולה עם רשת קרביץ.

סניפי קרביץ ברחבי הארץ ישמשו כנקודות איסוף לתיקים, והתורמים יקבלו שובר בשווי 50 שקל לקנייה חוזרת בקרביץ, שאותו לא ניתן לממש בתקופת החופש הגדול אלא בחודשים אוקטובר-נובמבר.

לקוחות קרביץ שירצו לקחת חלק נוסף בתרומה יוכלו לרכוש בקרביץ ערכת ציוד לבית הספר בשווי של 30 שקל וקרביץ תגדיל את הערכה לשווי של 70 שקל.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות