בדקנו: מקלדת לוג’יטק K480 - מקלדת אלחוטית לעבודה עם הסמארטפון או הטאבלט

בדקנו: מקלדת לוג’יטק K480 – מקלדת אלחוטית לעבודה עם הסמארטפון או הטאבלט

צילום: ניב ליליאן
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מאת: ניב ליליאן

משהו רענן עובר על לוג’יטק. חוץ מהתיאבון שלה ברכישת חברות ציוד היקפי אחרות (אולטימייט אירסג’ייבירד ועוד) בשנים האחרונות, חברת האם השוויצרית ששנים סבלה מתדמית כבדה משהו, הולכת ומשתחררת ממנה – לצד מוצרי חומרה מעולים. ואת זה אומר מישהו שרוב השנים היה במחנה מיקרוסופט בכל הנוגע לעכברים ומקלדות.

מזה תקופה, בדקנו את אחד המוצרים המעניינים של החברה, מקלדת בלוטות’ אלחוטית מלאה, המותאמת על פניו לעבודה עם סמרטפונים וטאבלטים, אבל יכולה להתחבר לכל התקן מצויד בלוטות’ כלשהו – עד שלושה התקנים.

כפתור בחירה

עוד בראש המקלדת נמצא כפתור בורר עגול, שמאפשר לנו לבחור עם איזה התקן מתוך השלושה אנחנו רוצים לעבוד ברגע נתון, כאשר הרעיון הוא שלכל התקן נתחבר פעם אחת בלבד, והמקלדת תזכור את כולם. בצד הנגדי לכפתור הבורר יש כפתורי זיווג של בלוטות’ – אחד ל-PC ולאנדרואיד, והשני למק ולאייפון.

הבורר

מלבד זאת, המקשים הם מקשים עגולים, נאים למראה, ובסך הכל נוחים. הבחירה של לוג’יטק במקשים עגולים אמנם מקורית ונותנת למקלדות שלהם מראה ייחודי, אבל היא קצת מפספסת בעינינו, מאחר ושטח הפנים של כל אחד מהמקשים הוא יותר קטן מאשר מקשים רבועים, מה שטיפה מקשה על הקלדה מהירה, כי האצבע עלולה “לפספס” את המקש.

מקשים עגולים

שילובי מקשים אפשריים באמצעות מקש Function, כולל פעולות מיוחדות. אבל החלפת שפה יכולה להיות עניין שדורש קצת הסתגלות, אבל לא בהכרח באשמת המקלדת – צירופי המקשים של אנדרואיד ושל iOS לעניין הם אלה שמקשים.

לאחר ההסטה של כפתור ההפעלה שגם הוא נמצא בתחתית ולצידו נורת חיווי על מצב הסוללה, תידלק נורה מהבהבת בראש המקלדת, לפי מצב הכפתור הבורר. להתקן חדש, לחיצה ארוכה על אחד מכפתורי הזיווג, תעביר את המקלדת למצב התחברות. כעת רק נותר לזווג אותה להתקן הבלוטות’ הרצוי על ידי הקשה של קוד מספרי שיופיע במכשיר על מקשי המקלדת, ללחוץ אנטר – וזהו, המכשיר מזווג ואפשר להתחיל להקליד, והמקלדת תזכור אותו ותתחבר אליו אוטומטית עד שנחליף אותו באחר. מצוין.

נורת חיווי

בדקנו אותה גם עם מחשב נייח, גם עם מחשב נייד וגם עם סמארטפון (והנה מילאתם את כל מכסת המכשירים שקיימת), וה-K480 תפקדה נפלא גם ככלי עבודה מהשטח.

היא יכולה להתאים כמקלדת חירום למי שהמקלדת הביתית שלו שבקה, או כתחליף מעניין למקלדת רגילה למי שרוצה לדלג תדיר בין הסמארטפון למחשב ולטאבלט בלי לעבור מקלדת, אבל התפקוד העיקרי שלה הוא כמקלדת להתקנים ניידים כמו טאבלט וסמארטפון כמובן. ככזו, היא תחליף לא רע בכלל למי שלא רוצה להיסחב עם מחשב נייד ולהקליד ישירות מהסמארטפון או ממחשב הלוח – או סתם למי שלא נוח לו להקליד כל היום על מקלדת וירטואלית על מסך מגע, ורוצה “להשתדרג” למקלדת חומרה.

הסמארטפון או הטאבלט שלכם יתיישב בנוחות רבה (ובבטחה!) בתוך הגומחה העמוקה (הנחה אופקית מאפשרת גם לטעון אותו תוך כדי עבודה), וההקלדה היא טובה ורציפה בסך הכל, והחוויה הכללית היא טובה. המקשים תגובתיים, ויש להם מרחק לחיצה הגון ורעש קליק נעים.

מגרעת

עיצוב וממדים

המקלדת עצמה עשויה פלסטיק עמיד, בצבעי אפור כהה וצהוב זרחני, וזה יותר אלגנטי ממה שזה נשמע (קיימת גם גירסה בלבן ואפור עבור האייפוניסטים). המבנה שלה רובסטי יחסית, עבה וכבד במקצת (800 גרם, כולל סוללות) בקווים מעוגלים. מעל לוח המקשים ישנה גומחה מצופה גומי (בצהוב זרחני), שבתוכה מניחים את הטאבלט או את הסמארטפון, כאשר רוחב ועומק הגומחה מתאימים עד לטאבלטים של עשרה אינץ’.

סוללות

בכל מה שנוגע לתפעול יומיומי, התפעול של ה-לוג’יטק K480 פשוט להחריד: היא נעזרת בשתי סוללות אצבע דקות (AAA), שנכנסות לתא בתחתיתה. מכסה תא הסוללות נוטה להתפרק בקלות רבה מדי.

סוללות

מחיר

270 שקל.

בשורה התחתונה

כתחליף מזדמן, סוג של “עזרה ראשונה” לכותבים בדרכים שמאיזושהי סיבה הלפטופ שלהם כשל, או למישהו שרוצה לכתוב מגילות מהסמארטפון או מהטאבלט אבל לא לפתח נזקים באצבעות מהקשה ממושכת על מסך מגע, הלוג’יטק K480 היא פתרון טוב. גם חיי הסוללה שלה מרשימים. אם תקפידו לכבות אותה בכפתור ההפעלה, תחזיק לכם חודשים ארוכים על זוג סוללות בודד.

לסיכום, על אף משקלה העצמי הגבוה יחסית והמבנה המעט מסורבל, במחיר שוק של כ-270 שקל, הלוג’יטק K480 היא תחליף סביר למחשב נייד – אם זה כדי להעלות פרסום בבלוג שלכם, לכתוב פוסט ארוך בפייסבוק או סתם להשיב בנוחות למייל.

כזכור, היא גם מתחברת לעוד שני התקנים במקביל – מחשב המדיה שלכם בסלון, טאבלט או אפילו המחשב הנייח, בתנאי שהם מצוידים בבלוטות’ וזה הופך אותה גם לכלי שימושי בבית מרובה התקנים.

הסקירה פורסמה לראשונה בבלוג הטכנולוגיה החיבור 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות