אל תזרקו את המטען או הקומקום לפח. מהשנה בבתי ספר ברחבי הארץ: נקודות איסוף לפסולת אלקטרונית

אל תזרקו את המטען או הקומקום לפח. מהשנה בבתי ספר ברחבי הארץ: נקודות איסוף לפסולת אלקטרונית

עיריית מודיעין ותאגיד המיחזור מ.א.י הציבו ב-26 בתי ספר יסודיים מיכלים שבהם אפשר לזרוק מטענים, סוללות, קומקומים ישים ועוד

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

למי מאיתנו אין סמארטפונים שבורים, מטענים ישנים, סוללות ושלל מוצרי אלקטרוניקה שיצאו משימוש או נשברו?

בשבועות האחרונים עולה למודעות הנושא המאוד חשוב של מיחזור פסולת אלקטרונית, בין היתר בזכות הכתבה שפורסמה כאן בפואנטה על החוק שרבים מהצרכנים אינם מודעים לו, בדבר פינוי חינם של מוצר חשמלי ישן בעת קניית מוצר חדש.

במסגרת זו, מקדמות בימים אלה רשויות מקומיות שונות הן את העלאת המודעות והן את הגדלת נקודות האיסוף של פסולת אלקטרונית על פי חוק.

כך למשל, עיריית מודיעין מכבים רעות מרחיבה את מספר הנקודות שבהן יכולים התושבים להיפטר בצורה אקולוגית מפסולת אלקטרונית ומסוללות. 

העירייה תשתף פעולה עם תאגיד מא"י (מיחזור אלקטרוניקה לישראל), והחל מהשנה יוצבו ב-26 בתי ספר יסודיים בעיר מיכלי מיחזור.

בנוסף בימים אלה הציבה העירייה שלושה מרכזי איסוף עירוניים, שאליהם יוכלו התושבים להביא מכשירי חשמל למיחזור.

מתקנים אלה מוצבים במשרדי מחלקת תשתיות במכבים (דרך הראשונים), בחווה האקולוגית ובחנייה הציבורית מאחורי בית הספר עירוני ב' (עמק יזרעאל 6). 

העירייה תעביר באמצעות תאגיד מ.א.י את כלל פסולת הציוד החשמלי מבתי הספר היסודיים, המשרדים וכיוצא בזה את איסוף הפסולת האלקטרונית באמצעות קבלנים מוסדרים הפועלים בהתאם לחוק ומטעם מ.א.י בלבד.

זו הזדמנות להזכיר כי על כל חנות המוכרת מוצרי חשמל לאפשר מסירת מוצרי חשמל וסוללות למיחזור, כחלק ממהלך מכירת מוצרים חדשים.

פרטים  נוספים באתר העירייה ובאתר תאגיד מא"י – www.mai.org.il.

גם עיריית תל אביב, עיריית שוהם, עיריית רמת גן והמועצה המקומית כפר ורדים משתפות פעולה עם תאגיד מ.א.י ומאפשרות השלכת פסולת אלקטרונית במספר נקודות, ביניהן בתי ספר.

בעמדות האיסוף תמצאו לרוב מספר מיכלים:

  • מיכל לבן יעודי לאיסוף סוללות
  • מיכל לבן יעודי לאיסוף נורות
  • מיכל כחול לאיסוף פסולת אלקטרונית נישאת

אפשר לצפות בכל הנקודות למסירת פסולת אלקטרונית – החל מסוללות, דרך מוצרי חשמל קטנים ועד מוצרי חשמל גדולים – במפה בקישור הבא: http://www.mai.org.il/weee_map_israel/.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות