איזו קופת חולים מומלצת? טיפים למי ששוקל לעבור קופת חולים

איזו קופת חולים מומלצת? טיפים למי ששוקל לעבור קופת חולים

מתלבטים לגבי מעבר לקופת חולים מומלצת? זו לא בעיה. אתם רק צריכים לבדוק כמה נקודות כדי שלא תמצאו את עצמכם מאוכזבים. הנה מדריך

מעבר קופת חולים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

האם אתה מרוצים מהשירות של קופת החולים שלכם? אתם מקבלים תורים בטוח זמנים סביר? השירות אדיב? האם אתם מרגישים שרואים אתכם? עבור מי שמחפש קופת חולים מומלצת, התשובה לא חד משמעית – כי ההחלטה צריכה להתבסס על הרבה שיקולים. זה מאוד פשוט לעבור קופת חולים. לכן, אם אתם לא מרוצים, אל תהססו. עם זאת, את ההחלטה על מעבר קופת חולים חשוב שתקבלו לאחר שתביאו בחשבון את כל המרכיבים הרלבנטיים – החל מזמינות התורים ועד המיקו הגיאוגרפי של המרפאות השונות.

מעבר לקופת חולים מומלצת: כך תבחרו בקופה המתאימה לכם

כידוע, תושבי ישראל יכולים לבחור בין ארבע קופות חולים:

  • שירותי בריאות כללית
  • מכבי שירותי בריאות
  • קופת חולים מאוחדת
  • קופת חולים לאומית

הקופה הגדולה ביותר הכי קופת חולים כללית והקטנה ביותר היא לאומית. האם עדיף להיות מבוטח של קופה גדולה או של קופה קטנה? לכל אחת מהאפשרויות יש יתרונות וחסרונות. יש מי שיגיד שדווקא הכללית היא קופת חולים מומלצת יותר, כי יש לה יתרון של הגודל, ויש מי שיגיד בדיוק להפך.

בכל מקרה, יש הרבה נקודות דמיון בין הקופות, אבל יש גם שוני. כל ארבע הקופות מציעות ביטוח משלים בתשלום נוסף (כללית מושלם, מכבי זהב, מאוחדת עדיף ולאומית כסף). הביטוחים המשלימים מאפשרים למבוטחים לקבל השתתפות בניתוחים פרטיים, השתתפות בתרופות שאינן בסל הבריאות ועוד. כל אחת מהקופות מציעה גם ביטוח משלים פרימיום – כללית פלטינום, מכבי שלי, מאוחדת שיא ולאומית זהב. ביטוח זה כולל  שירותים כמו יישור שיניים או טיפולים אסתטיים.

ההחלטה באיזו קופת חולים לבחור צריכה להתבסס על שיקולים רבים. בראש ובראשונה, כמובן, אתם צריכים להיות מרוצים מהטיפול שאתם מקבלים, אבל מעבר לכך יש עוד היבטים. הנה כמה מהשיקולים הנוספים:

פריסה וזמינות

עד כמה הפריסה של מרפאות הקופה גבוהה באזור מגוריכם? עד כמה התורים זמינים?

רפואה מרחוק

אילו שירותי רפואה מרחוק מציעים בקופת החולים? האם הם יעילים בפועל, או רק נראים טוב על הנייר? שירותי רפואה מרחוק כוללים מגוון רחב של אפשרויות – החל משיחת טלפון עם הרופא ועד אבחנה שמבוססת על בדיקה בפועל.

כך למשל, בקופת חולים כללית משווקים מכשיר ששמו TYTO (טייטו) שמאפשר בדיקת רופא מרחוק (היכנסו לסקירת טייטו).

קחו גם בחשבון שלפעמים רפואה מרחוק לא מתאימה לצרכים שלכם, וייתכן שקופת החולים שלכם אימצה את גישת הרפואה מרחוק באופן גורף מדי.

כמה עולות תרופות?

שימו לב לפרט שלא כולם יודעים, אבל קופות החולים יכולות למכור את התרופות במחירים מסובסדים. כך למשל, אוטפלגין בבית מרקחת של הכללית הוא זול יותר מאופטלגין זהה במכבי פארם. היכנסו להשוואת מחירי תרופות.

ביטוח משלים: עלות והיקף

כמה יעלה הביטוח המשלים שאתם מעוניינים בו לכלל בני הבית? מה הוא כולל?

כאשר משווים את הביטוחים המשלימים, שימו לב לפרטים. בדקו מה תקופת האכשרה, מה גובה ההשתתפות העצמית בסעיפים השונים, מה משך ההחזר, מהי תקרת ההחזר על שירותים שונים וכו'.

שירות הלקוחות בקופה

האם השירות אדיב ומהיר, או שנוטים לטרטר אתכם ולסרב לבקשותיכם?

זמינות תורים לרופא מומחה

האם תמיד אתם מוצאים את עצמכם מחכים חודשים ארוכים לתור, או שיש זמינות גבוהה של תורים לרופאים מומחים?

הסדרים עם בתי חולים

עם אילו בתי חולים יש לקופת החולים הסדרים?

טיפים למי ששוקל מעבר לקופת חולים

מעבר לקופת חולים אחרת הוא עסק פשוט. למרות זאת, עד שהגיע המרוץ לחיסון נגד קורונה, רוב הישראלים לא עברו קופת חולים גם כשהם היו לא מרוצים. מהבחינה הזאת, המירוץ לחיסון עושה טוב לתחרות גם לטווח ארוך.


נזכיר כי לפי חוק בריאות ממלכתי, כל תושב ישראל צריך להיות רשום בקופת חולים. הנה כמה תשובות לשאלות שעולות:

איך מבצעים מעבר קופות חולים?

מעבר מקופה לקופה מתבצע בקלות באמצעות מילוי טופס בדואר או באתר הביטוח הלאומי.

  • מעבר קופת חולים בדואר: כרוך בתשלום. יש לרכוש טופס מעבר שעלותו 16.60 ₪. נדרשת התייצבות באופן אישי וחובה להצטייד בתעודת זהות.
  • מעבר קופת חולים באתר הביטוח הלאומי: חינם. יש למלא טופס בקשה למעבר בין קופות חולים. דרוש כרטיס אשראי בתוקף.

מתי אפשר לעזוב קופת חולים?

מבוטח שהיה חבר בקופת חולים מסוימת 6 חודשים לפחות רשאי לעבור לקופת חולים אחרת בהתאם לבחירתו.

במהלך 12 חודשים מותר לעבור פעמיים מקופת חולים לקופת חולים.

תוך כמה זמן המעבר נכנס לתוקף?

המעבר בפועל נכנס לתוקף רק אחת לחודשיים – אלא אם כן מדובר בבוגר בן 18-18.5, עולה חדש שנרשם לקופת חולים לראשונה או תינוק עד גיל חצי שנה שנרשם לקופת החולים לראשונה.

האם הזכויות בביטוח המשלים יישמרו במקרה של מעבר קופת חולים?

מי שמוטרד מאובדן זכויות שלו בביטוח המשלים, אין לו מה לחשוש. הוותק שלו נשמר באותה רמת ביטוח. עם זאת, ייתכן שלשירותים חדשים תידרש ממנו תקופת אכשרה (המתנה), וזו נקודה שחשוב לבדוק לפני המעבר.

האם המידע שלי יעבור לקופה החדשה?

כן. קופת החולים הישנה חייבת להעביר את כל המידע הרפואי החיוני אל הקופה שהמבוטח עובר אליה. העברת המידע תיעשה ללא תשלום.

האם קופת חולים חייבת לקבל את המבוטח?

כן, קופת החולים חייבת לקבל אותו, ללא קשר לגילו או למצבו הבריאותי.

לאיזו קופת חולים משויכים תינוקות?

תינוקות משויכים באופן אוטומטי לקופת החולים של ההורה שמקבל עבורם את קצבת הילדים. ההורים יכולים כמובן להעביר אותם לקופת חולים אחרת, כל עוד אחד מהם חבר באותה קופת חולים.

מעבר לקופת חולים מומלצת – השורה התחתונה

השורה התחתונה היא ששירות רפואי הוא כמו כל שירות אחר, רק הרבה יותר חשוב וקריטי. המבוטחים הם לקוחות, והם צריכים להיות מרוצים. במקרה של קופת החולים, שביעות הרצון נגזרת קודם כל מאיכות הטיפול הרפואי, אבל הרבה גם מאיכות השירות, הזמינות, האדיבות והנוחות.

קחו בחשבון שגם אם החלטתם אחרי התלבטויות על מעבר קופת חולים – זה לא סוף פסוק. אם שוב לא תהיו מרוצים, תוכלו לעבור לקופה אחרת או לחזור לקופת החולים המקורית שלכם. ככל שהמבוטחים יהיו צרכנים נבונים יותר, כך קופות החולים יצטרכו להתאמץ כדי לרצות אותם.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 1

  1. כל הכבוד לקופת חולים כללית שאני נמנה עם לקוחותיה. האפשרות לקבל שירות באמצעות האינטנרט שיפרה מאד את רמת השירות.
    קביעת תורים, התייעצות עם רופא, קבלת תוצאות בדיקות ועוד..
    וכעת השירות המובטח של קבלת תרופות מרשמים בבית המרקחת מבלי צורך לעמוד בתור לקבלת המירשם יקלו מאד.

נגישות