110 מיליון שקל מחפשים בעלים - אולי זה אתם? כך תבררו אם צה"ל חייב לכם חלק מהפיקדון

110 מיליון שקל מחפשים בעלים – אולי זה אתם? כך תבררו אם צה"ל חייב לכם חלק מהפיקדון

מדובר בכספי פיקדון של חיילים ומשוחררי שירות לאומי 

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם התגייסתם בין השנים 1992 ל-2000 – ייתכן שצה"ל חייב לכם כסף.

110 מיליון שקל מחכים לחיילים שהיו זכאים לכספי פיקדון ולא פדו אותם – והשבוע פתח משרד הביטחון בפרויקט איתור החיילים המשוחררים שזכאים לכספי הפיקדון ולא קיבלו אותם.

כדי לבדוק אם צה"ל חייב לכם כסף, יש להיכנס לאתר של הקרן להכוונת חיילים משוחררים במשרד הביטחון ופשוט להזין את תעודת הזהות. אפשר גם לחפש בגוגל "פיקדון 2000".

כאמור, קהל היעד הוא רק מי שהחל שירותו בין השנים 1992 עד 31.12.2000.

ולמה מדובר רק במי שהתגייס על שנת 2000? משום שלאחר מכן מדינת ישראל חוקקה חוק שלפיו מי שלא מוציא את כספי הפיקדון שלו תוך 7 שנים – מאבד את כספו.

לאחרונה הכנסת תיקנה את העיוות הזה – אך לא רטרו-אקטיבית. לפני כחודש עבר תיקון לחוק שקובע כי כל חייל שמשתחרר לאחר התאריך 12.7.2017, יקבל את יתרת פיקדונו אוטומטית הישר לחשבון הבנק שלו, כעבור שש שנים וחצי מיום שחרורו וכך הוא לא יאבד.

לגבי הזכאים במסגרת פרויקט האיתור הנוכחי – עליהם לעמוד קודם כל בתנאי הסף: חייל משוחרר הוא מי שהוגדר בחוק קליטת חיילים משוחררים "כמי שהשלים לפחות 12 חודשי שירות (או פחות מכך, אם שוחרר מטעמי בריאות), בצבא, משטרה, מג"ב, שב"ס, שירות לאומי-אזרחי.

לפי משרד הביטחון, מדובר בעשרות אלפי זכאים שלא ניצלו את כלל כספי הפיקדון (חיילים משוחררים ומי ששירת בשירות לאומי).

קראו עוד כתבות מעניינות באתר פואנטה:

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות