סקירה: פלייבוקס - מנהרת הרוח שמאפשרת לכל אחד לעוף כמו ציפור

סקירה: פלייבוקס – מנהרת הרוח שמאפשרת לכל אחד לעוף כמו ציפור

בלי מצנח ובלי חבלים – פשוט באמצעות הרוח – כך יכול כל אחד להיות ציפור ולעוף במתחם פלייבוקס בראשון לציון. איך זה עובד, כמה זה עולה ולמה בטח שתרצו לחזור לשם?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מי שמחפש אטרקציות קצת יותר מיוחדות מאשר סרט או באולינג, יוכל לבלות עם הילדים בסוכות – ולא רק בסוכות – מחוץ לקניונים או לאולמות הקלנוע.

אחת האפשרויות המהנות, אך יש לציין שאינן זולות, היא פשוט… לעוף.

תכל'ס, מי מאיתנו לא היה רוצה לעוף כמו ציפור? במתחם פלייבוקס (FlyBox) בראשון לציון אפשר להגשים את המשאלה הזאת ולעוף – לא במטוס ולא במצנח, פשוט לעוף.

איך זה מתאפשר? באמצעות כניסה למנהרת רוח סגורה הרמטית, שבה המבקרים יכולים פשוט לעבור למצב מאוזן ולרחף מעל זרמי רוח עזים.

מדובר בחוויה מיוחדת מאוד שמצריכה הדרכה כמובן, וזה אכן התהליך.

השבוע ביקרתי לראשונה בפלייבוקס, אשר על פתיחתו סיפרתי כאן בדצמבר האחרון, וחוויתי את החוויה המאוד מיוחדת הזאת.

למעשה, כבר מרגע הכניסה ברור שזו לא עוד אטרקציה רגילה. במרכז החלל, בתוך קירות שקופים, אפשר פשוט לראות איך אנשים מעופפים להם כמו בסרט של פיטר פן.

מיד עם הכניסה למנהרת הרוח, יש להיכנס למצב גוף שמאפשר תעופה, כלומר, מצב מאוזן שבו הידיים כפופות, הרגליים מתוחות והסנטר מורם. אם זה נשמע קל, דעו שכאשר הרוח העזה מייצרת התנגדות – התנוחה הזאת פחות מובנת מאליה ממה שנדמה.

כך או כך, המדריך נמצא שם כל העת, מכוון ומייצב את המשתתף – ולקראת הסוף אף אוחז בו ועף איתו במהירות במעלה המנהרה, וזה פשוט מדהים.

כאשר מתבוננים מבחוץ, קשה לדמיין את התחושות שחווה מי שנמצא בתוך המנהרה, והתעופה נראית פשוטה וקלילה. זה לא המצב – כדי לעוף במנהרת הרוח, אפילו ברמה בסיסית, צריך להתנסות בחוויה הזאת יותר מפעם אחת.

לכן, החבילה הבסיסית כוללת שתי תעופות – כל אחת של כדקה. את התעופה הראשונה אפשר להגדיר כהלם וניסיון ליישם את כל ההנחיות שניתנו במהלך ההדרכה. הרוח מכה בפנים ויש תחושה כללית של הפתעה ואושר, במקביל למאמץ להישאר במצב הגוף הנדרש, כך שטוב שיש עוד תעופה.

בתעופה השנייה המשתתף כבר יודע מה צפוי לו, אך עדיין עליו להתרכז כל העת בשמירה על מצב הגוף החיוני לתעופה, והמדריך לצדו מסייע לו.

U62B3539

לכל אורך התעופה המשתתף יכול לראות כמה זמן נותר לו, ולקראת הסוף נורות מהבהבהות מתריעות על סיום התעופה.

החוויה, כאמור, קסומה, וכל המשתתפים היו שותפים לתחושה ששתי תעופות כל כך קצרות זה ממש קצר מדי.

עם זאת, מאחר שמחיר חבילה כזו עומד על 275 שקל – רבים כנראה יסתפקו בה ולא ירכשו את החבילה הגדולה יותר.

איך זה עובד?

תא התעופה במנהרת הרוח הוא בקוטר 4.3 מטר ומתנוסס לגובה 14 מטר. הזכוכית המקיפה את תא התעופה מגיעה לגובה 5.5 מטר ואפשר לעוף במנהרה במהירות מרבית של 270 קמ״ש.

הפעילות מתבצעת בליווי מדריך מנוסה, המוסמך על ידי ארגון תעופת הגוף הבינלאומי IBA, ובביגוד המותאם לתעופה ומושכר במקום.

עם ההגעה, הביקור נפתח בהרשמה קצרה ובמילוי שאלון בריאות ממוחשב. בשלב הזה צריך להזין גם פרטים כמו כתובת מייל – שבה ישתמשו בהמשך לשליחת התמונות וסרטון הווידאו, אשר הורדתם כרוכה בתשלום (ראו בהמשך). צריך גם לחתום על טופס דיגיטלי שמזהיר מפני פציעות וחבלות וכולל ויתור על תביעות במקרה כזה.

בשלב הבא נכנסים כל המוזמנים לשעה מסוימת אל חדר הדרכה וצופים בסרטון קצר ובו הנחיות והוראות. לכל קבוצה כזאת מוצמד מדריך, והוא גם זה שנכנס עם המשתתפים אל מנהרת הרוח.

כמו לפני צלילה, גם כאן, המדריך מסביר על סימנים מוסכמים ומדגים את מצב הגוף שבו יש להימצא בעת התעופה.

לאחר מכן מקבל כל משתתף חליפה, קסדה, משקפיים ואטמי אוזניים. מבקרים שמגיעים עם נעליים לא מתאימות (למשל נעליים פתוחות), יכולים לקבל במקום נעליים (אבל לא גרביים).

תודעת שירות גבוהה ועמידה בלוחות זמנים

כעיקרון, הבילוי מתאים כמעט לכל גיל – החל מגיל 4 ואילך, אבל במקרה שלנו, בתי בת השמונה וחצי ביקשה להפסיק אחרי כמה שניות מפני שהתקשתה להתמודד עם הרוח החזקה. ייאמר לזכות המדריכים העירניים שהם הפסיקו מיד, הוציאו אותה, החליפו לה את הקסדה ואחר כך נתנו לה עוד שתי תעופות – כלומר, לא ספרו את הפעם הראשונה.

זה לא מובן מאליו ומצביע על תודעת שירות גבוהה, ועל כך מגיע להם כל הכבוד.

חשוב לציין כי יש להזמין את הביקור מראש, והוא נקבע לשעה מסוימת.

מיקום התור ושמות המשתתפים והמדריכים בכל קבוצה מופיעים על מסכים, כך שהכול נעשה בצורה מאוד מסודרת.

העמידה בזמנים מופתית, והאווירה מקצועית ונעימה. במקום יש גם קפטריה למי שמעוניין לאכול או לשתות משהו.

רק לאחר שכל המשתתפים מצוידים והותאם להם ציוד, הקבוצה נכנסת אל מנהרת הרוח – וגם שם, ההמתנה לתורו של המשתתף מסודרת ונעימה.

מחירים

כאמור, המחיר לא נמוך – חבילה של שתי תעופות הנמשכות 120 שניות עולה 275 שקל לאדם, אך אם מזמינים לזוג המחיר יורד ל-495 שקל.

חבילה של 4 תעופות וסרטון וידיאו עולה 475 שקל לאדם, ואם מזמינים לזוג המחיר הוא 935 שקל (כולל 8 תעופות ושני סרטונים).

חבילה משפחתית לעד 5 משתתפים עולה 1,190 שקל וכוללת 10 תעופות ו-5 סרטונים.

חבילת VIP לאדם אחד, הכוללת 6 תעופות, סרטון ותמונת סטילס, עולה 670 שקל.

רכישת סרטונים: 25 שקל. רכישת תמונות: 10 שקלים.

אפשר להזמין גם תעופה בזוגות או בקבוצות.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות