ביטוח לאומי שלל קצבה מקשישים ניצולי שואה - בחסות החוק

ביטוח לאומי שלל קצבה מקשישים ניצולי שואה – בחסות החוק

ביטוח לאומי שלל את הבטחת ההכנסה מניצולי שואה משום קצבת ניצולי שואה ממשרד האוצר. השופטת פסקה לטובתו, ורק נציגי הציבור הצילו את הקשישים מעוני

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

הנה עוד סיפור שממחיש כמה נמוך יכול לרדת הביטוח הלאומי ועד כמה מפקירה מדינת ישראל את קשישיה ניצולי השואה.

אותה מדינה שבה הכריז שר האוצר משה כחלון על 10 מיליארד שקל שהוא לא החליט מה לעשות עמם, מתקוטטת עם ניצולי שואה על קצבת הבטחת הכנסה, ולא סתם מתקוטטת – אלא שוללת מהם את הקצבה.

מדובר בזוג קשישים שמקבל קצבת ניצולי שואה ממשרד האוצר – ולפני שנתיים החליט הביטוח הלאומי לשלול מהם את הבטחת ההכנסה בטענה שלפי החוק, הקצבה הזאת מוגדרת "הכנסה", וכאשר מכניסים אותה לחישוב ההכנסות של הקשישים, הם חורגים מהרף שמאפשר קבלת קצבת הכנסה.

הקשישים תבעו את הביטוח הלאומי בבית הדין לעבודה (8085-04-16,25921-10-16) – ולמרבה התדהמה והאכזבה, שופטת בית הדין בת"א, עידית איצקוביץ, פסקה לרעתם ולטובת הביטוח הלאומי, משום שלדבריה, כך קובע החוק.

זאת, למרות שלאותם קשישים אומללים אין שום הכנסות אחרות – והם מתקיימים אך ורק מהבטחת ההכנסה ומקצבת משרד האוצר.

יש לציין שאם הקשיש היה מקבל את קצבת ניצול השואה במסגרת ההסכם עם גרמניה ולא ממשרד האוצר – אותה קצבה לא הייתה מוכרת כהכנסה וכלל לא הייתה בעיה.

עד כדי יבש ומרושע החוק היבש בישראל, שהוא מפלה בין קשישים ניצולי שואה שהנאצים עצמם לא הבחינו ביניהם.

למרבה המזל, מי שהציל את כבודה של מדינת ישראל ומי שהציל את הקשישים האלה מחרפת רעב,  הם נציגי הציבור – נציג העובדים, גבריאל נבו, ונציגת מעסיקים, גב' צביה דגני.

"לאחר שקראנו את פסק הדין של כבוד השופטת איצקוביץ והחומר בתיק, עמדתנו היא שאין הצדקה להבחנה בין גמלה שמקבל ניצול שואה מאוצר המדינה, לבין זו המתקבלת לפי הסכם עם גרמניה לצורך בחינת זכאותם של ניצולי השואה להבטחת הכנסה. לדעתנו מדובר באפליה פסולה בין ניצולי השואה ולא בהבחנה מוצדקת", כתבו הנציגים.

"אין לפרש את הוראות החוק באופן שמפלה בין ניצולי השואה, ובכך גורמת לפגיעה בזכותם לשוויון ולכבוד, ודאי כאשר על פני הדברים אין הצדקה או הנמקה ברורה להבחנה זו. אין מניעה מלהסיר את האפליה, אלא זו אף חובתנו".

מזל שעוד נותרו כמה צדיקים בסדום, שבמקום לראות את החוק היבש והמעוות לנגד עיניהם, רואים את טובתם של קשישים נטולי הכנסות, ששרדו את השואה וכעת צריכים לשרוד התעמרות בחסות החוק.

אין לדעת כמה קשישים שסבלו מהתעמרות דומה לא גייסו את הכוחות הדרושים כדי להגיש תביעה, ולכן נגזלה מהם הקצבה.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות