רפורמת המדבקות: משרד המשפטים אישר את התקנות ושר הבריאות מבטיח: הרפורמה תחל במרץ 2018

רפורמת המדבקות: משרד המשפטים אישר את התקנות ושר הבריאות מבטיח: הרפורמה תחל במרץ 2018

השר יעקב ליצמן מגיב לביקורת וטוען: "מופעלים עלינו לחצים, אבל זה לא יעזור. יהיה סימון אדום וירוק"

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

רפורמת סימון המזון – שמטרתה להנגיש לצרכנים את המידע שלפיו הם מחליטים איזה מוצר מזון לרכוש – תצא לדרך במרץ הקרוב, כך הודיע רשמית שר הבריאות יעקב ליצמן.

זאת, בהנחה שוועדת הבריאות של הכנסת תפעל במהירות. היום סוף סוף קיבל משרד הבריאות אישור ממשרד המשפטים לתקנות סימון המזון, וכעת הכנסת צריכה לאשרן ולהביאן ליישום בהקדם.

מדובר בבשורה מעודדת אחרי שורה של עיכובים ואחרי ההודעה המאכזבת בשבוע שעבר על ביטול הכוונה לסמן באמצעות כפיות סוכר את כמות המזון במוצר.

ככלל, יצרניות ויבואניות המזון הפעילו לחצים כדי לצמצם ככל האפשר את רפורמת סימון המזון, ונחלו הצלחה יחסית. 

הרפורמה התכווצה והתעכבה, ובמקום לצאת לדרך כבר בינואר הקרוב, כעת מדובר בחודש מרץ – שבו תתרחש הפעימה הראשונה והמאוד מתונה של הרפורמה.

למעשה, עד שהצרכנים הישראלים יקבלו מוצרים פחות מזיקים לבריאות ייקח הרבה זמן, כי מלכתחילה דובר על שלוש פעימות שבכל אחת מהן יופחת הרף המירבי של הסוכר, המלח והשומן העומד בדרישות משרד הבריאות.  

ערכי סף לסימון במדבקות אדומותערכי הסף ולוח הזמנים המקורי לסימון במדבקות אדומות, לפי משרד הבריאות

בכל מקרה, השר ליצמן, שספג ביקורת קשה בגין כניעה ללחצי הגופים המסחריים, ניסה להפגין היום בכנס עמותת מהיום – הפורום הישראלי לאורח חיים בריא, עמידה נחושה, והדגיש כי הרפורמה תחל בחודש מרץ 2018: "יש עלינו לחצים, אבל הם לא משפיעים", הוא אמר. "יהיה סימון אדום וירוק, ולא יעזור לאף אחד".

ליצמן, שבכנס הקודם יצא נגד מקדונלדס, תקף גם הפעם את רשתות ההמבורגר ואמר שהרפורמה תשפיע גם עליהן: "גם מקדונלדס והבורגרים לא יתחמקו. הם חושבים שסימון אדום וירוק לא יהיה אצלם. הם טועים טעות מרה. אצלם הכי קל. לוקחים מישהו, הוא קונה המבורגר ושולחים את זה לבדיקה במעבדה. למחרת מפרסמים אם זה טוב או לא". 

קראו כתבות נוספות באתר פואנטה:

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות