רועי ורעות אוהבים התעמלות: ספר ילדים חדש שיזיז את הילדים מהמסך

רועי ורעות אוהבים התעמלות: ספר ילדים חדש שיזיז את הילדים מהמסך

אין זה חדש שאחת הדרכים להגדיל מודעות ולהעביר יידע לילדים היא דרך משחק וסיפור. הספר "רועי ורעות אוהבים התעמלות" עושה בדיוק את זה: מנגיש ומעורר מוטיבציה בקרב ילדים להתעמל, ומעורר מחשבה גם אצל ההורים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מאת: יעל הראל

בשנים האחרונות, ובמיוחד בחודשים האחרונים, מדברים לא מעט על מגפת ההשמנה בארץ, כשלפי נתוני ארגון הבריאות העולמי, ישראל נמצאת במקום הראשון באירופה במספר הילדים שסובלים מהשמנת יתר. 

זה כמובן לא במקרה, אלא נובע משילוב בין תזונה עתירת שומן וסוכר לבין פעילות גופנית מועטה ושהייה ממושכת במצב של ישיבה (בעיקר מול מסך).

בכלל, ספורט מעולם לא היה צד חזק במיוחד של הישראלים. כל אולימפיאדה, אחרי שרוב הספורטאים הישראלים לא מגיעים למדליה ונושרים בשלבים הראשונים לתחרות, אנחנו שומעים את פרשני הספורט מסבירים שאצלנו בארץ לא משקיעים בספורטאים, שחינוך למצויינות בספורט בונים מגיל צעיר, אבל אצלנו בארץ אין לזה תקציב וגם לא מעמידים את הספורט בראש סדר העדיפויות.

זו לא גזירת גורל.

אם נחנך את הילדים שלנו לספורט, להישגיות בספורט ולהבנה שאם נרצה נוכל להתקדם בכל ענף ספורט שנבחר בו, אולי נצליח לטפח דור של ספורטאים שיגיעו רחוק… וכמובן, נרוויח גם ילדים פעילים יותר ונעצור את מגפת השמנת היתר.

אחת הדרכים לטעת בילדים אהבה לספורט היא לחשוף אותם לכך מגיל צעיר, ועוד דרך היא גירוי וחשיפה באמצעות סיפורים.

"רועי ורעות אוהבים התעמלות" הוא ספר ילדים חדש של אילנה כץ, ד"ר לחינוך, ספורטאית ומאמנת התעמלות בכירה, שגידלה דורות של ספורטאים.

הספר מציג את רועי, ילד שהולך עם אימו בפארק (כבר כאן יש רמיזה לאורח חיים בריא ופעיל), ובדרך שומע קולות של ילדים מתוך אולם התעמלות. הוא מסתקרן ומגיע לאולם, ושם רואה ילדים (בנים ובנות) בשיעור התעמלות קרקע.

רועי מתמודד עם רגשות מעורבים, כאשר מצד אחד "הוא רוצה גם" ומצד שני חושש שלא יצליח לעשות מה שהילדים האחרים עושים.

למרות החשש, הוא מצטרף לשיעור, ולאט לאט מצליח. לאורך הסיפור הוא נחשף לסדר, למשמעת ולערכים שנשמרים בזמן האימון.

מעבר לתחושת סיפוק אדירה שחווה רועי, הוא עובר גם תהליך של התגברות על פחד ושל היכולת להאמין בעצמו. בתחילת הספר רועי, למשל, מפחד מגובה או ממורכבות של תרגילים, אך הוא מתאמן ומצליח.

האיורים המתוקים מתארים את הילדים מתעמלים על מזרנים וסולמות וממש מצליחים להעביר את החוויה של שיעור התעמלות קרקע.

"לא נורא אם לא הצלחת" אמרה המדריכה, היה חרוץ, אל תותר, זו רק ההתחלה.
ועוד עצה קטנה לך, אותה כאן מכירים, מתאמנים ומתאמנים עד שמצליחים", אומרת המאמנת לרועי…

כך, הספר מחנך להתמדה ולחריצות, אבל לא בנוקשות הטיפוסית לענף ההתעמלות, אלא ברוך וממקום של העצמה.

"רועי ורעות אוהבים התעמלות" כתוב בשפה שהילדים יכולים להתחבר אליה ואת התוצאות אפשר לחוש מיד: כאשר הקראתי את הסיפור לילדות בנות 3.5 ו-6, הן לא רק נהנו מאוד להסתכל בציורים היפים, אלא החלו לעשות גלגולים, עמידות ידיים וגשר על השטיח בסלון…

אגב, הספר מיועד לילדים מגיל 5, אבל כאמור, גם ילדים צעירים יותר נהנים ממנו ומושפעים ממנו.

לא רק לילדים, גם להורים

בעוד שהילדים פשט נהנים מהספר ומקבלים דרכו מסרים חיוביים תוך כדי האזנה לחרוזים והתבוננות באיורים, להורים נותן הספר נותן חומר למחשבה… האם הילד שלנו מבלה חלק ניכר מזמנו מול מסכים (החל מהטלוויזיה, דרך המחשב ועד הסמארטפון)?
האם הילד שלנו חושש מאתגרים? האם החוג שאנחנו שולחים את ילדינו אליו, הוא סתם חוג כדי לסמן "וי", או שאנחנו משיגים דרכו גם עוד ערכים?
האם החוג מחנך לשיתוף פעולה? לחברות? האם הוא מייצר תחושת הישגיות…?
והאם אנחנו כהורים מחנכים את הילדים להתמיד בחוג או שבכל פעם שלילד לא מתחשק ללכת רק כי הוא רוצה לשחק עם חבר, אנחנו מוותרים לו?

לסיכום, ספר ילדים חמוד, עם מסר חינוכי וספורטיבי המלווה באיורים מתוקים שממש יעשו לילדים שלכם חשק להתחיל להתעמל.

 מחיר: 48 שקל (40 שקל באתר סטימצקי). להשיג בחנויות הספרים, באתר netbook ובאתר מכון וינגייט.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות