הנחה בביטוח AIG למי שישמור על אורח חיים בריא. כך יעקבו אחרי הלקוחות

הנחה בביטוח AIG למי שישמור על אורח חיים בריא. כך יעקבו אחרי הלקוחות

חברת AIG מוכנה להוזיל את הביטוח למי שחי בריא, אבל האם תהיו מוכנים שחברת הביטוח תעקוב אחרי הרגלי הכושר שלכם כדי לקבל הנחה?

צילום: אתר Pixabay
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

האם הדרך לשלם פחות על ביטוח בריאות היא לשמור על הבריאות באופן יומיומי? כך לפחות מכריזים היום ב-AIG, ולשם כך משיקים מוצר חדש ששמו Safe Life.

הרעיון במוצר הוא שלקוח ששומר על אורח חיים בריא לאורך זמן – ישלם פחות על ביטוח הבריאות.

ב-AIG אומרים כי ההנחה של הפרמיה יכולה להגיע לעשרות אחוזים בהשוואה לחיתום רגיל.

לדברי שי פלדמן, מנכ"ל AIG, היום תהליך החיתום מתייחס לסעיפים קבועים כמו גובה, משקל, גיל, BMI, עישון וכו', ואדם בן 50 משלם יותר מאדם בן 40, גם אם הוא מנהל אורח חיים בריא יותר.

איך מתכוונים למדוד זאת ב-AIG? פלדמן: "ייעשה שימוש בשעונים חכמים ובאפליקציות ספורט שממילא מותקנות כיום בכל סמארטפון, למשל אפליקציות שמודדות צעדים. הנתונים אודות הלקוח ייאגרו במאגר מידע ויהיה אלגוריתם שינתח אותו. בהתאם לכך, תינתן הנחה. אנחנו בונים אלגוריתם שינתח את נתוני הלקוח וייתן לו ציון אחת לשנתיים. פוליסת הבריאות מתחדשת אחת לשנתיים ואז ייקבע התמחור שלה".

ומה לגבי הפגיעה בפרטיות? "החשש לפרטיות קיים, אבל גם בוואטס אפ המידע נאגר, אז השאלה היא אם הלקוח רוצה שייעשה שימוש במידע שיכול לחסוך לו כסף", אומר פלדמן. 

כעיקרון, אורח החיים הבריא שמנהל המבוטח אמור להימדד באמצעות מעקב אחרי הספורט שהוא עושה והתזונה שלו, אבל בפועל, לא ברור כיצד AIG יכולה לעקוב אחרי הרגלי תזונה.

הנחה בביטוח AIG למי שישמור על אורח חיים בריא

מי שהשם Safe Life מצלצל לו מוכר, הרי שזה בגלל המוצר הקודם שהשיקה AIG שמיועד ללקוחות ביטוח רכב ונקרא Safe Drive. באמצעותו, עוקבת AIG אחרי הנהיגה של נהגים שהתקינו את מערכת המעקב במכוניתם, ונותנת הנחות לנהגים זהירים. השימוש במערכת עולה לנהגים כ-20 שקל בחודש, והוא מקבל טיפים לשיפור הנהיגה.

ב-AIG אומרים כי כ-25% מהנהגים משתמשים ב-Safe Drive, וכי 40% מהנהגים שמשתמשים במערכת מקבלים הנחה בביטוח בזכות נהיגה בטוחה.

על פי הנתונים, המערכת מצדיקה את עצמה בזיהוי נכון של הסיכון הביטוחי, שלפיו רמת המעורבות בתאונות של נהגים בעלי ציון 60 ומטה גבוהה ב–60% מרמת המעורבת בתאונות של נהגים בעלי ציון 80 ומעלה.

אם תתקינו מערכת לזיהוי נזילות, תקבלו הנחה

תחת אותו קו אסטרטגי, AIG תציע במהלך השנה מוצר נוסף שמיועד לביטוחי דירות.

מדובר ב-AIG Safe Home, שיכלול שני אלמנטים: הנחה בביטוח הדירה ללקוחות שיתקינו מערכות לזיהוי נזקי צנרת וכן קבלת מערכות לזיהוי והקטנת סיכוני סייבר ביתיים.

לדברי פלדמן, ב-AIG זיהו כי נזקי מים מהווים את אחת הסיבות המרכזיות לרכישת ביטוחי דירה. לכן, הם מעדיפים לשים דגש על מניעה ולא רק על פיצוי בדיעבד.

במקרה הזה, כמו במקרה של ביטוחי הרכב, לקוחות שירכשו את המוצר בעצם יצטרכו לשלם מדי חודש על מערכת שאמורה לזהות מצבים חריגים בצנרת. ב-AIG עדיין לא משווקים את המוצר או את המערכות, אבל לדבריהם, הנושא נמצא בשלב מתקדם.

החל מ-2018: אפשר לרכוש פוליסה מ-AIG באופן דיגיטלי לחלוטין

כמו בתחום הבנקאות, גם בתחום הביטוח מרגישים הצרכנים את המעבר ההדרגתי משירות אנושי לשירות דיגיטלי.

ב-AIG מסכמים את שנת 2017 עם קפיצה חדה מאוד במספר הפעולות שנעשו מול הלקוחות באופן דיגיטלי – וב-2018 מתכננת החברה לעשות את קפיצת המדרגה הבאה, ולאפשר רכישת פוליסה מ-א' ועד ת' באמצעות צ'אט-בוט שיושק בעוד כמה שבועות.

לפי נתוני החברה, למעלה מ-70% מפניות הלקוחות לרכישת ביטוח רכב ודירה הגיעו אל החברה בערוצים דיגיטליים; היקפי הרכישות אונליין ללא מגע נציג הכפילו את עצמם זו השנה השנייה ברציפות; למעלה מ-50% מלקוחות ביטוח הרכב והדירה מתקשרים עם החברה רק בערוצים דיגיטליים – מייל, סמס, צ'אט, פייסבוק, ולא בטלפון; ו-95% מלקוחות החברה ויתרו על הדואר המודפס ומקבלים את המסמכים במייל.

אחד השיפורים המשמעותיים מבחינת מבחינת הלקוחות, הוא במעבר לטפסים דיגיטליים שאפשר לחתום עליהם מבלי להדפיס את הטופס על נייר באמצעות  מדפסת ומבלי לסרוק אותו.

לשמחת הלקוחות, החברה גם נפרדה מהפקס – שהוא באמת דרך ארכאית ביותר לתקשר בה עם הצרכנים. 

בנוסף, AIG השיקה השנה שירות של הגשת תביעת ביטוח באופן עצמאי, ללא צורך בנציג, המתווסף לשירות בדיקת סטטוס התביעה הדיגיטלי של החברה.

"אפשר לחדש ביטוח אונליין, לקבל את כל המסמכים והאישורים במייל, להוריד כל מסמך למחשב או לסמארטפון מכל מקום ובכל זמן ולנהל את תיק הביטוח שלהם באמצעות אזור אישי מקוון", אמר היום גיל שגיב, סמנכ"ל הדיגיטל והשיווק ב-AIG. לדבריו, לקוחות שמעדיפים את דרכי ההתקשרות המסורתיות יותר, כמו טלפון ונציג אנושי, לא נזנחו: "אנחנו מודעים לכך שיש לקוחות שמעדיפים לא לנהל את התקשורת מול חברת ביטוח באופן דיגיטלי".

לדברי שגיב, הצ'אט-בוט שיושק בשבועות הקרובים יתחיל בשיווק פוליסת נסיעות לחו"ל ללא נציג אנושי, ויתרחב לביטוחים נוספים.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות