שירות MOBIKE הגיע לישראל: אופניים שיתופיים בתעריף נמוך, שאפשר להשאיר בכל מקום

שירות MOBIKE הגיע לישראל: אופניים שיתופיים בתעריף נמוך, שאפשר להשאיר בכל מקום

שירות MOBIKE פועל באמצעות אפליקציה ויפעל בכל חלקי הארץ. הענקית הסינית פעילה כבר ב-200 ערים בעולם

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אחרי תל אופן, אוטו תל ומיזם הרכב השיתופי בחיפה, הנה עוד מיזם של תחבורה שיתופית – והפעם לא רק בערים הגדולות, אלא גם ביישובים קטנים יותר בכל חלקי הארץ: MOBIKE (מובייק) – אופניים שיתופיים בתעריף נמוך ובזמינות גבוהה במיוחד. 

המיזם מתבסס על אפליקציה שיש להתקין בסמארטפון, והרעיון הוא שכדי לשחרר את האופניים סורקים ברקוד המוטמע על כל זוג והנעילה משתחררת. את האופניים אפשר להשאיר בכל מקום, ולאו דווקא בנקודות עגינה ייעודיות כמו שעושים למשל במיזם תל אופן.

ללכ זוג אופניים יש אזעקה והוא מנוטר באמצעות GPS.

בישראל פועל השירות באמצעות חברת הרכב השיתופי CAR2GO מקבוצת שגריר.

אופני מובייקכך נראים האופניים השיתופיים של MOBIKE – מובייק

החברה ייבאה לישראל עד כה 2500 זוגות אופניים (שאושרו ע"י מכון התקנים), עם צפי שתוך שנה, יהיו פזורים במרחב העירוני בפריסה ארצית אלפי זוגות אופנים.

תעריף MOBIKE

התשלום בעבור השירות עדיין לא נקבע באופן סופי, אך צפוי לנוע בין 2-4 שקלים בעבור חצי שעה.

איפה פועל ויפעל שירות מובייק?

פיילוט ראשוני ללא תשלום יחל תוך כחודשים ברחובות, ראשון לציון, קריית ביאליק, קריית מוצקין, קדימה צורן, אזור ים המלח והמועצה האזורית עמק הירדן.

בהמשך צפויות להיכנס רשויות נוספות, כאשר אשדוד וירושלים נמצאות כבר בהליכי מכרז סופיים.

מעבר לפעילות העירונית הקבועה, הכוונה היא לשלב מערכי אופניים מעת לעת בהתאם לצרכים נקודתיים, כגון פסטיבלים, אירועים תרבותיים גדולים, תקופות שיא בתיירות ועוד, כמענה משלים לתחבורה ציבורית ובמקרים שאין תחבורה ציבורית נוחה.

לדברי גיל לייזר, מנכ"ל CAR2GO מקבוצת שגריר, ראשי הרשויות מגלים פתיחות כלפי המיזם ומראים נכונות להכנסת השירות לתחומן: "אני מאמין שלאחר שהבאנו את הבשורה עם מערכי שיתוף רכבים בערים מרכזיות בישראל, נצליח להחדיר גם את בשורת האופניים השיתופים".

Mobike42 יעל אמיר Largeמובייק – אופניים שיתופיים. צילום: יעל אמיר

לדבריו, יישום הפרוייקט בערים אינו כרוך בעלויות כספיות ותקציבים מיוחדים, שכן אין צורך בתשתית ובעמדות עגינה ייעודיות המצריכות הכנה.

car2go מקבוצת שגריר מתרחבת

חברת car2go מקבוצת שגריר הולכת ומתרחבת בערים שונות כמובילת פתרונות התחבורה השיתופית – הן באופניים והן ברכב.

CAR2GO הוקמה ב-2008 במטרה לתת מענה לכל עולמות התחבורה השיתופית.

CAR2GO היא זו שמפעילה את מיזם אוטותל וגם את מיזמי הרכב השיתופיים בחיפה ובירושלים, וכן מפעילה כיום שירות שיתוף רכבים בגבעתיים, רמת גן, רעננה והרצליה.

היא גם זכתה במכרז של עיריית אשדוד להפעלת מערך של כ-100 רכבים שיתופים, אשר יוצבו ברחבי העיר במקומות חנייה ייעודים החל ביולי 2018. 

כעת היא מתרחבת גם לתחום האופניים השיתופיים, לאחר שלפני כחודש דיווחה שגריר כי חתמה על הסכם עם ענקית הטכנולוגיה הסינית MOBIKE, להפעלת המיזם הנוכחי במהלך הרבעון הראשון של 2018.

אודות MOBIKE

MOBIKE, החברה הראשונה והגדולה בעולם לאופנים שיתופים חכמים, הוקמה בשנת 2015 על ידי היזמית הסינית חו וואיוואי והפכה במהרה למיזם האופנים השיתופים המוביל בסין עם שווי המוערך בכשלושה מיליארד דולר. החברה, אשר גייסה מעל ל-900 מיליון דולר, פעילה כיום בארה"ב, אוסטרליה, גרמניה, אנגליה ואיטליה, ובסה"כ ב-200 ערים ברחבי העולם כולל סין.

MOBIKE מפעילה כיום מעל 9 מיליון זוגות אופנים, למעלה מ- 200 מיליון לקוחות ומעל ל-30 מיליון נסיעות יומיות.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות