מתכון לרוטב עגבניות מנצח

מתכון לרוטב עגבניות מנצח

נמאס לכם להתפשר על רוטב מהסופר? רוצים להשקיע בפסטה טעימה אבל מסתבכים עם העגבניות? הנה המתכון היחיד שאתם צריכים להכיר ועוד כמה טיפים למביני עניין מתקדמים

צילום: אתר pixabay
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

תוכן מקודם

הכנה נכונה של רוטב עגבניות יכולה לשדרג באופן משמעותי את המטבח. במקום להסתפק ברוטב הבסיסי שנמכר בסופרמרקטים ברחבי הארץ, אפשר פשוט להצטייד בכמות מתאימה של עגבניות ולהכין אותו לבד.

עגבניה גם ככה נחשבת לחלק בלתי נפרד מהתפריט הישראלי, אז אין סיבה לוותר מראש על התענוג והסיפוק של רוטב מנצח.

מצרכים וזמן עבודה

היתרון של רוטב עגבניות הוא שמדובר במתכון נגיש ומהיר.

זמן עבודה של רבע שעה יספיק לכם כדי להכין את הרוטב, ואין שום צורך בניסיון או ברקע קודם. בנוסף, המצרכים לא אמורים לעלות יותר מכמה עשרות שקלים:

א. שמן זית – רצוי לבחור שמן זית איכותי ברמת חומציות שלא עולה על 0.8%. זה גם הרכיב היקר ברשימה, אך הוא צפוי לשמש אתכם עוד הרבה אחרי שבני המשפחה יסיימו את הפסטה או הפיצה.

ב. עגבניות – המצרכים למתכון הם 6 עגבניות גדולות ובשלות. רצוי להשתמש בעגבניות מסוג תמר אך ניתן להסתפק גם בעגבניה אחרת שאתם מעדיפים.

ג. שום – יש לקצוץ שן שום גדולה היטב לצורך הכנת המתכון. את השום קוצצים כמה שיותר קרוב להכנת הרוטב כדי למנוע אובדן של רכיבים בריאותיים חשובים.

ד. עלים ירוקים – אף רוטב עגבניות מנצח לא יכול להיות שלם בלי חופן נדיב של עלי בזיליקום או אורגנו. בחרו את העלים שמתאימים לכם, קרעו אותם בעזרת הידיים בלבד והכינו בקערה נפרדת בצד.

אופן הכנה

יש לכם את הכל מוכן? הנה השלבים שמפרידים בינכם לבין רוטב עגבניות חלומי:

שלב ראשון – חימום המחבת. השתמשו במחבת רחבה עם תחתית עבה וחממו את שמן הזית. השגיחו על חימום השמן וזכרו שיש לו נטייה להישרף במהירות, בניגוד למשל לשמן קנולה או שמן חמניות.

שלב שני – הוספת השום והעגבניות. בשלב השני אתם צריכים להוסיף בעדינות את השום ולהמתין כדקה-שתיים עד שהוא יתחיל לשנות צבע. זה הרגע שבו תוסיפו את העגבניות ותתרחקו קצת לאחור, כי הנוזלים בפנים צפויים להשפריץ עליכם.

שלב שלישי – רתיחה. זה השלב הקל כי בו לא עושים כלום חוץ מלהמתין לרתיחה. מבשלים את התערובת ללא כיסוי ברתיחה חזקה של 5 דקות לפחות ומשגיחים על המתרחש.

שלב רביעי – תיבול. בשלב האחרון מוסיפים את העלים הירוקים ואת המלח לפי הטעם. אפשר לתקן תיבול אם רוצים וניתן גם לטחון את הרוטב, אבל ממש לא חייב. הכל תלוי במה שאתם עומדים לעשות עם הרוטב ובצורת ההגשה המועדפת על המשפחה.

לסיכומו של עניין, כל אחד יכול להכין רוטב עגבניות טעים בבית ועם הזמן תלמדו לשדרג אותו בדרכים מיוחדות.

תגובות: 0

נגישות