OnePlus 5T – מסך גדול, סוללה מעולה ומצלמה לא מושלמת

OnePlus 5T – מסך גדול, סוללה מעולה ומצלמה לא מושלמת

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מאת: צחי הופמן

חברת OnePlus הסינית השיקה לפני כתשעה חודשים את דגם הדגל שלה One Plus 5, ולאחרונה מצטרף אליו דגם 5T, למרות שבעוד זמן קצר נראה כבר את דגם 6.

מסך

אחד ההבדלים בין One Plus 5 ל-One Plus 5T הוא בגודל המסך – שגדל מ-5.5 אינץ' ל-6 אינץ'.

גם הרזולוציה שלו גדולה יותר – 1080 על 2160 פיקסלים לעומת 1080 על 1920 פיקסלים. עדיין מדובר בגודל שאפשר לאחוז בצורה נוחה, בזכות השוליים הדקיקים וחיישן טביעת האצבע שעבר לגב המכשיר.

המסך עצמו נמתח מעט והוא עכשיו מגיע בתצורת 18:9 בטכנולוגיית AMOLED.

יש למסך צבע שחור עמוק והוא נראה טוב עם חדות גבוהה, אבל באור שמש ישיר התצוגה אינה מושלמת.

המסך לא כולל מצב Always On לצפייה בהתראות מבלי להעיר את המכשיר, אבל כן ניתן להעיר אותו באמצעות הקשה כפולה עם האצבע.

ממשק

בחברת וואן פלוס מנסים להיצמד כמה שיותר לחוויית האנדרואיד הנקייה, ולא להוסיף עליה יותר מדי שטויות כמו חלק מהמתחרות.


לכן, המכשיר מגיע עם אנדרואיד עדכני אוריאו (8.0, שעליה מולבש הממשק OxygenOS. ממשק זה לא מכפיל אפליקציות קיימות של גוגל כמו דפדפן, יומן או נגן מוזיקה, אבל כן אפשר למצוא פה אפליקציית גלריה נפרדת או עמוד בית נוסף המציג אפליקציות אחרונות שהיו בשימוש, אנשי קשר אחרונים, כתיבת הערות ומידע על שטח האחסון הזמין ומצב הסוללה. בסך הכל, מי שרוצה מכשיר שמספק את הרמה הכי קרובה לפיקסל של גוגל, זהו כנראה הוואן פלוס.

עיצוב

One Plus 5 הוא מכשיר דק כמו קודמו – 7.3 מ"מ. ומשקלו 162 גרם (קצת יותר כבד מהדגם הקודם). החברה הצליחה להשאיר את הגודל זהה לגודלו של דגם 5 למרות שבמסך גדל.

זאת, משום שהמסך תופס עכשיו יותר מקום בחלק הקדמי של המכשיר. מדובר ב-80.5% לעומת 73%.

הסמארטפון עשוי כולו ממתכת והשוליים הדקיקים מוסיפים לתחושה העדכנית.

חומרה

ה-5T מגיע עם מעבד סנפדרגון 835 ו-64 ג'יגה זיכרון אחסון פנימי, ללא אפשרות הרחבה. הסמארטפון מהיר מאוד.

גם כאן קיים המתג הצדדי המאפשר לעבור בין מצב רטט ל"לא להפריע" במהירות. גם מחבר האוזניות נשאר (3.5 מ"מ), כך שלא צריך מתאם. מבחינת סאונד, יש כאן רמקול בודד אבל עם עוצמה חזקה וסאונד סביר. המכשיר גם תומך בשני כרטיסי סים, פתרון המתאים לנוסעים לחו"ל.

מצלמה

המצלמה בדגם ה-5 לא הייתה מבין הטובות ביותר בשוק, בדגם 5T וואן פלוס עדיין מציעה עדשה כפולה (עם מסגרת מעט בולטת) עם חיישנים של 16 ו-20 מגה פיקסל ומפתח צמצם F1.7. התמונות באור יום טובות, יש מספיק עושר בצבעים והחדות מספקת, אבל עדיין לא מה שמקבלים במכשירי דגל יקרים יותר. הטענה העיקרית שלי, שיש תחושה של עיבוד מיותר מדי של התמונה והרבה פעמים זה לא נראה טוב. המצלמה מאוד מהירה. התמונות לא מרוחות, גם בעת צילום ילדים בתנועה. הצילום במקומות עם תאורה בעייתית גרוע ומגורען.

המצלמה מציעה מצב עומק שדה/פורטרט/בוקה המטשטש את הרקע מאחורי האובייקט המרכזי. המצלמה קצת מתבלבלת וחותכת הרבה חלקים לחלק המטושטש, למרות שהם אמורים להיות במיקוד המרכזי. בכל אופן, עדיין מדובר בתמונות פורטרט טובות.



עוד יכולת במצלמה היא מיקוד כפול 2 (זום). התוצאות כאן בינוניות ומטה, אפשר היה להרגיש את הגרעון ברגע שהתבצע תקריב. וואן פלוס העלימה את מצב הצילום 16:9 והחליפה אותו ב-18:9. חבל שהיא לא השאירה את שתי האופציות. כמובן שעדיין אפשר לצלם ב-4:3.

צילום הסלפי מגיע עם חיישן 16 מגה פיקסל ומפתח צמצם F2.0.  ביום הוא סביר, רואים מעט מריחות. בלילה הרבה הרבה פחות טוב.

סוללה

ה-5T מצטיין בשתי נקודות חשובות בתחום הסוללה: הסמארטפון מספק יום עבודה עמוס משעה שש בבוקר עד חצות ונותר עם כ-20% אנרגיה. כמו כן, טכנולוגיית הטעינה המהירה של וואן פלוס – Dash, טוענת בתוך רבע שעה 27% אנרגיה מהסוללה ובתוך חצי שעה 56%. קיבולת הסוללה עומדת על 3300 מיליאמפר/שעה ומחבר הטעינה הוא USB-C. חבל שאין כאן טעינה אלחוטית.

חסרונות

חיישן טביעות האצבע מהיר, אך לעתים מפספס.

אין מיגון מפני רטיבות או מים.

אין כרטיס הרחבה מעבר ל-64 ג'יגה.

אין טעינה אלחוטית.

בשורה התחתונה

ה-5T הוא שדרוג משמעותי לדגם ה-5, בעיקר בגלל המסך. המצלמה עדיין לא מתחרה באלו של מכשירי דגל, אבל כן יש כאן חומרה חזקה, סוללה מוצלחת וטעינה מהירה. יחסית למחיר, המכשיר טוב מאוד.

מחיר

2,200 שקל ב-iTechStore.

הכתבה פורסמה לראשונה בבלוג הגאדג'טים The Gadget Reviews של צחי הופמן

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות