כמה עולה רחפן Dji Mavic Air ומה ההבדל בינו לבין Dji Mavic Pro?

רחפן Dji Mavic Air: זול יותר מ-Mavic Pro. על מה מוותרים בדרך?

חברת Dji לא נחה, ומוציאה לשוק דגם חדש – Mavic Air, שיהפוך לחבר הכי טוב שלכם בטיול הבא. הרחפן מציע יכולות צילום מצוינות וגודל נוח. מה ההבדל בינו לבין הדגם היקר יותר Dji mavic Pro?

DJI MAVIC AIR
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מאת: צחי הופמן

חברת DJI מריחבה בהתמדה את קטלוג הרחפנים שלה, והשיקה לאחרונה את Mavic Air.

Dji Mavic Air הוא גרסה זולה יותר של הרחפן הפופולרי של החברה Mavic Pro – ובתמורה להפחתת המחיר ב-800 שקל יש גם הפחתה מסוימת בביצועים. עם זאת, הוא קומפקטי יותר מ-Dji Mavic Pro.

עיצוב DJI Mavic Air: קומפקטי במיוחד

שני הדגמים אמנם מעוצבים באופן דומה, אך שונים בגודל. Dji Mavic Air גם קל יותר. הוא שוקל 430 גרם, לעומת 743 גרם ב-דגם PRO. למעשה, הדגם החדש קומפקטי בהרבה.

ה-Air מתקפל כמו קודמו והופך למלבן, כך שניתן להכניס אותו לכיס המכנסיים או להשתמש בתיק הנשיאה הנוח המגיע בערכה המקורית. חבל שהתיק כה קטן, עד כי לא נכנס אליו שום דבר נוסף פרט לרחפן (גם לא המטען ולא השלט הרחוק). המצלמה עצמה מוגנת יותר מזו שב-Pro.

בהשוואה לדגם הקומפקטי האחר DJI Spark (ספארק), שגם הוא סוקר באתר חדשות הצרכנות פואנטה, יש לשים לב שה-Air מעט גדול יותר, אך הוא מתקפל ואילו הספארק לא.

אפליקציית DJI Mavic Air

האפליקציה, אשר מציגה צילומי וידיאו בזמן אמת מהרחפן, מאפשרת לבצע את כל ההגדרות המתקדמות ולבצע עדכוני קושחה.

היא מתחברת אל השלט רחוק באמצעות כבל מיקרו USB, כבל USB-C ו-Lightning (מצורפים לערכה), והיא הכרחית לשימוש ברחפן.

שלט רחוק

השלט כולל נורות המסמנות את מצב הסוללה וכפתור חזרה הביתה לרחפן. יש גם כפתורים לשליטה בזווית המצלמה או צילום תמונת סטילס או וידיאו. עם זאת, השלט של ה-Air צנוע יותר משל קודמיו. הוא פחות משוכלל כי הוא לא כולל צג, המספק נתונים על פרטי הטיסה מבלי להזדקק לאפליקציה.

היתרון: הוא קומפקטי. הקומפקטיות מושגת באמצעות חידוש -אפשר להוציא את ידיות הג'ויסטיקים ולאחסן אותן בתוך השלט עצמו, ואז הוא נכנס בקלות אל כיס המכנסיים.

שליטה והטסה: מה טווח הטיסה בפועל של DJI Mavic Air?

ההטסה פשוטה ולא מצריכה שום יידע מקדים.

האפליקציה מציגה את כפתור ההמראה, ולחיצה מעלה את הרחפן לאוויר באופן אוטומטי.

אפשר גם לבצע הנחתה אוטומטית דרך מנגנון ה-GPS.

לפני התחלת הטיסה, חשוב לאפשרלרחפן לאתר את הלוויינים, וזאת כדי שהרחפן יידע לחזור אליכם גם אם הוא מתרחק מאוד.

בכל התהליך ישנו חיווי קולי וויזואלי על מצב הרחפן מהאפליקציה.

ל-Mavic Air טווח טיסה תאורטי של 5 ק"מ, בפועל במהל הבדיקה הושג מרחק של 1.2 ק"מ, וגם זה היה במדבר (מה שהפחית את כמות ההפרעות בהשוואה להטסה בעיר).

ל-Mavic Air חיישנים רבים (חיישני מניעת התנגשות מקדימה, מאחורה ומלמטה), המונעים ממנו להיכנס בעצים, בניינים ושאר עצמים היכולים להפריע לו (לא במצב ספורט). הרחפן לא יודע להתחמק מחוטי חשמל.

החיישנים מאפשרים לרחפן לבצע מעקבי צילום אחר אדם מסוים או לבצע חזרה אוטומטית לנקודת ההמראה, מבלי להיות בסיכון שהרחפן יתקע בבניין.

מערכת APAS (קיצור של Advanced Pilot Assistance Systems) מאפשרת לרחפן למפות את הסביבה בתלת-ממד וכך להחליט אם לטוס מסביב או מעל עצמים שמפריעים לו.

מצב הספורט מאפשר תפעול מהיר של ה-Air. התנועות של הרחפן הופכות לקלות יותר והוא מגיב בזריזות וטס במהירות רבה יותר. המצב הזה דורש התנסות וזהירות, אבל כיף יותר להטיס איתו. ה-Mavic Air יודע להתמודד עם רוחות, אבל זה מייצר התראות רבות.

ניתן להפעיל את הרחפן גם ללא שלט, אלא רק באמצעות הסמארטפון. כמובן שטווח הטיסה מצטמצם משמעותית לכמה עשרות מטרים של מרחק (החיבור מתבצע באמצעות תקשורת WiFi), אבל כך ניתן לבצע תמונות סלפי מהירות.

צילום

רחפן DJI Mavic AIR הוא כלי צילום מצוין שמשדרג את חוויית הצילום בטיול הן עבור תמונות סטילס והן עבור סרטונים

ראשית, ה-Air מאפשר צילום ברזולוציה 4K עם 30 פריימים לשנייה.

בנוסף, הוא כולל גימבל בעל 3 צירים, המאפשר לשמור על תמונה יציבה בזוויות הצילום השונות.

על מנת לצלם וידיאו ללא תנועות גסות של המצלמה, צריך להשתמש במצבי הצילום המקצועיים, למשל, צילום אוטומטי של נקודת עניין כאשר הרחפן חג מסביבה.

ניתן גם לבצע מעקב אוטומטי אחר אדם, כאשר הרחפן טס אחריו. ישנה גם אפשרות לצלם סלפי באמצעות מחוות הידיים.

זיכרון

ה-Mavic Air כולל זיכרון פנימי בנפח 8 ג'יגה, עד כמה שזכור לי, זו פעם ראשונה שאני נתקל בנפח אחסון פנימי ברחפן של DJI. ניתן כמובן להרחיב את הזיכרון באמצעות כרטיס עד 128 ג'יגה. הסרטים מעוברים באופן אוטומטי לסמארטפון, אבל לא באיכות המקור שלהן. לרחפן גם יציאת USB-C מהירה לחיבור למחשב להעברת הקבצים.

סוללה

הסוללה של ה-Air חלשה, משהו כמו 15 עד 17 דקות טיסה. בחברה עצמה מבטיחים 21 דקות, אבל בפועל הזמן נמוך יותר. ב-Pro זמן הטיסה בפועל היה קרוב ל-23 דקות. מומלץ מאוד להשקיע ברכישה של סוללות נוספות עם הרחפן.

בשורה התחתונה

ה-Mavic Air הוא שילוב בין הקומפקטיות של הספארק ליכולות הצילום והעיצוב של ה-Pro. מבחינת יכולות צילום הן זהות לאלו של ה-Pro, אבל זמן הסוללה הקצר מפריע. מצד שני, המחיר מפצה על זה.

מחיר DJI Mavic Air

כ-3,700 שקל (יבואן בנדא מגנטיק).

הכתבה פורסמה לראשונה בבלוג הטכנולוגיה של צחי הופמן – The Gadget Reviews


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות