נדמה לכם שאין לכם מאיפה לחסוך? כך תבנו תוכנית חיסכון נכונה

איך בונים תוכנית חיסכון נכונה?

חיסכון מתחיל בניהול נכון של התקציב ובהיכרות עם ההוצאות השוטפות. במאמר הבא נגלה לכם איך אפשר לדעת כמה כסף באמת נכנס מדי חודש, איפה ניתן לחסוך ומה עושים בין לבין

איך לחסוך כסף
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

חיסכון לטווח קצר, בינוני וארוך הוא תנאי לשמירה על איכות חיים והימנעות מחובות מיותרים. הדרך לחסוך באופן אפקטיבי היא לנהל את התקציב ולנקוט גישה אקטיבית. כך אפשר לדעת כמה כסף באמת מוציא משק הבית, כמה אנחנו מרוויחים ומה הדרך להשיג איזון. מתוך אותו איזון כבר קל יותר להקצות סכום מסוים לחיסכון ולהשיג ביטחון כלכלי ויציבות.

כך תזהו את הפער בין הכנסות והוצאות

יש מספר טיפים בסיסיים שבלעדיהם אי אפשר לנהל את התקציב ובטח שלא לחסוך.

ראשית, כדאי להתייחס להכנסות ולהוצאות של כל משק הבית ולא רק של אחד מבני הזוג. יש לשמור על אחידות בכל הנוגע לדיווחים ומומלץ להיעזר בדוחות שנשלחים מדי חודש מהבנק, חברות האשראי וחברות הביטוח.

שנית, רצוי להיעזר גם בתלושי השכר ובמידת הצורך לערב את מחלקת משאבי אנוש או אנשי מקצוע אחרים. כך יודעים מה ההכנסה האמיתית ומה מתוכה מוקדש לתשלום מיסים וחובות.

בנייה של תוכנית חיסכון נכונה מתחילה בבדיקה כמה כסף נכנס. הכי קל לעשות את זה עם טבלה ובה פירוט מסודר והפרדה בין שכר מעבודה או מקצבת פנסיה, קצבאות ותמיכה ממשלתית, הכנסה משכירות, מתנות ובונוסים.

מנגד, באותה הזדמנות צריך לבדוק כמה עולה לנהל את הכסף ומהן ההוצאות הקיימות על הפקדה קבועה לחיסכון או ניירות ערך, מהן עמלות ניהול החשבון בבנק ובכרטיס האשראי וגם עולה לנו להחזיר הלוואות או להיכנס לחריגת יתר.

איזה סדר עדיפויות מתאים לכם?

אחרי שתדעו כמה כסף נכנס לחשבון מדי חודש תוכלו לעבור לפירוט ההוצאות. שימו לב, יוקר המחיה בישראל עולה וחשוב לעקוב אחרי ההוצאות – גם אם אלה נראות לכם הוצאות קטנות ושוליות. הפרידו באמצעות תוכנת מחשב, אפליקציה או כל שיטה אחרת שנוחה לכם בין הוצאות מגורים, הוצאות מחיה וקניות, הוצאות נסיעה ורכב והוצאות פנאי ובילוי. ההפרדה בין ההוצאות חשובה כי כך תדעו בעתיד איפה להדק את החגורה ואיפה לחסוך.

הוצאות מגורים כוללות למשל את שכר הדירה או המשכנתא – במיוחד כאשר יש תקופה של עליית ריבית בנק ישראל. הן כוללות גם ביטוח דירה, ביטוח חיים, וכמובן את ההוצאות על ארנונה, ועד בית, חשמל, מים, גז, תקשורת, תיקונים, תחזוקה וניקיון. לשם השוואה, הוצאות מחיה כוללות אוכל ומוצרי צריכה, בריאות וביטוחם, חינוך וטיפול בילדים, ביגוד וטיפוח, סיוע לבני משפחה ולעיתים גם טיפול בבעלי חיים. הוצאות נסיעה ורכב קל לחשב ואת הוצאות הפנאי והבילוי יש לרכז יחד עבור כל בני המשפחה.

בסופו של דבר, לכל משפחה יש סדר עדיפויות אחר בכל הנוגע להכנסות והוצאות. בדקו מה מתאים לכם ונהלו בהתאם את החיסכון. במקביל, התייעצו עם מומחים לגבי מסלולי חיסכון וכך תדעו מה הצפי של ההכנסות בשנים הקרובות ומה אמור להיות תקציב ההוצאות.

תגובות: 0

נגישות