ראוטר שמכסה את כל הבית קשה למצוא, אבל DECO M5 של TP LIink יפתור את בעיית הגלישה

Deco M5 של TP-Link: ראוטר שמבטיח ומקיים גלישה אלחוטית בכל הבית

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מאת: צחי הופמן

ישראלים רבים סובלים היום מגלישה איטית או מקוטעת, ומתלוננים כי נתב אלחוטי בודד לא מצליח לספק כיסוי לכל הדירה, במיוחד בבתים גדולים עם חצר.

טכנולוגיית Mesh, הקיימת בנתב האלחוטי -DECO M5 של TP-Link, באה לפתור את הבעיה הזאת. היא מציעה כיסוי אלחוטי רחב ויציב למספר גדול יותר של מכשירים ומאפשרת שכפול של עוצמת הנתב הקיים על גבי שטחים גדולים יותר.

מדובר במוצר משלים לנתב הקיים בבית, וניתן להוסיף אותו לכל נתב/מודם, גם כזה שאינו תומך בטכנולוגיית Mesh (למשל, פייבר בוקס של הוט).

למעשה, לא מדובר במכשיר אחד אלא בערכה המורכבת מ-3 יחידות, במטרה לאפשר רישות של בית גדול עם מספר קומות וחצר.

התקנה

את היחידה הראשונה יש לחבר באמצעות כבל LAN אל המודם הקיים, כאשר ההתקנה מתבצעת באמצעות האפליקציה של tp-link.

האפליקציה מדריכה את המשתמש באמצעות איורים וטקסטים קצרים באנגלית, אבל בכל מקרה – אין פה יותר מדי הגדרות: צריך לכבות את הנתב/מודם הקיים, לחבר את יחידת ה-Deco הראשונה אליו באמצעות כבל LAN ולהפעיל אותם לאחר מכן יחדיו.

תאורה כחולה מהבהבת על-גבי ה-Deco תסמן מתי הוא מוכן לשיוך באמצעות בלוטות' לאפליקציה.

לאחר מכן, מכניסים את שם הרשת והסיסמה. לאחר ההתקנה של ה-Deco הראשון, מחפשים מיקום נוסף בבית בו הקליטה מתחילה בעייתית וממקמים אותו. מדובר בתהליך שיוך נוסף הדומה לזה של היחידה הראשונה.

שימוש

היתרון בטכנולוגיית Mesh הוא יש בבית רק רשת אחת, המספקת למכשיר המחובר בכל רגע נתון את החיבור הטוב ביותר.

למה זה חשוב? מפני שיש לא מעט צרכנים שכדי לפתור את בעיית הגלישה, הוסיפו לראוטר מגבר – אבל המכשירים בבית מחוברים לרשת המקורית במקום שבו הם נמצאים, גם אם היא חלשה יותר (אלא אם כן הם משנים את הגדרות החיבור באופן ידני).

במקרה של Mesh יש רק רשת אחת וה-Deco מספק כל הזמן לסמארטפון את החיבור הטוב יותר, כאשר הוא מזהה איזה מכשיר מחובר אליו והאם לחבר אותו לרשת ה-2.4 ג'יגה הרץ או ל-5 ג'יגה הרץ. כמו כן, ה-Deco יודע לקבוע את ערוצי השידור בהתאם למכשירים אחרים המחוברים באותה סביבה, כמו נתבים מדירות סמוכות.

עד 64 מכשירים

ה-Deco מאפשר חיבור של עד 64 מכשירים בו זמנית בממוצע, לעומת עד 15 מכשירים בממוצע בשימוש בנתב רגיל, כך שהוא מותאם לעולם האינטרנט של הדברים (IOT), בו אנחנו מחברים נורות, מזגנים, טלוויזיות ורמקולים לרשת שלנו.

לכל יחידת Deco קיימים 2 כניסות LAN במהירות 1 ג'יגה, כאשר מחבר החשמל הוא מסוג USB-C. ניתן לחבר עד 10 יחידות Deco בבית.

3 יחידות יצליחו לכסות שטח של כ-420 מטר.

המכשיר תומך בקצב העברת נתונים של 1300Mbps ובכל יחידה קיימים 4 אנטנות.

בבדיקה שלי, אפילו יחידה בודדת של Deco כיסתה חלק משמעותי יותר של הבית מזה של הפייבר בוקס של הוט. אצלי בבית היה צורך בשתי יחידות, שכיסו את כל החלקים בבית, כאשר הם מצליחים להעביר אינטרנט מהיר יותר לאזורים שהתקשיתי לקבל בהם קליטה נורמלית, שלא לדבר על מהירות גלישה יציבה.

אפליקציה

באמצעות האפליקציה של ה-Deco,  ניתן לנהל בלחיצת כפתור את מורשי הגישה לרשת בבית, לנתק מרחוק משתמשים או מכשירים, להגדיר פרופילי שימוש אישיים עבור המשתמשים השונים ולחסום תכנים באופן פרטני.

בנוסף, הורים לילדים יכולים לבחור באחד מתוך 4 פרופילי שימוש: ילדים, טרום מתבגרים, מתבגרים ומבוגרים, עבור כל אחד מהם הגדרות שונות לתוכן אותו הוא רשאי לצרוך.

בשורה התחתונה

ה-Deco M5 הוא לא מוצר זול, אבל הוא משדרג בצורה משמעותית את חוויית האינטרנט האלחוטי בבית. טכנולוגיית ה-Mesh בה משתמש ה-Deco, מאפשרת לחבר אותו לכל נתב קיים, גם לישנים והאיטיים של חברות התשתית. אם יש לכם בית גדול ועד היום התקשיתם לרשת אותו עם WiFi בצורה טובה, הדגם הזה יפתור לכם את הבעיה.

מחיר Deco M5 של TP-Link

1,250 שקל (ערכת 3 יחידות, 3 שנים אחריות, יבואן בנדא מגנטיק).

הסקירה פורסמה לראשונה בבלוג הטכנולוגיה The Gadget Reviews של צחי הופמן


כתבות נוספות של צחי הופמן: 



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות