מצטרפים לחבילת סלולר? שימו לב לעלויות הנלוות. כמה באמת תשלמו ב-WE4G, בסלקום או ברמי לוי?

מצטרפים לחבילת סלולר? שימו לב לעלויות הנלוות. כמה באמת תשלמו ב-WE4G, בסלקום או ברמי לוי?

דמי מעבר, דמי חיבור וסים מגיעים בחלק מחברות הסלולר ל-50 ואפילו ל-100 שקל. אמנם מדובר בהוצאה חד פעמית, אבל כשמניידים כמה קווים ההוצאה משמעותית. היכנסו לכתבה ובדקו את המחירים האמיתיים שתשלמו כשאתם מחליטים לאיזו חברה להתנייד – כמה עולה סים ב-WE4G או בסלקום ומהם דמי המעבר בגולן טלקום או ב-012 מובייל

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

כל חברות הסלולר, ובמיוחד חברות הסלולר הקטנות, רוצות מאוד שתתניידו אליהן. לשם כך הן מציעות מבצעים עם מחירים אטרקטיביים וחבילות שאפילו אם אתם כבר לקוחות שלהן – תרצו לעבור אליהן כדי לשפר את תנאיכם.

אלא שכאן כדאי לעצור רגע ולבדוק כמה עולה המעבר עצמו – יש חברות שלא מלבישות על המעבר עלויות נלוות, ויש כאלה שבהחלט כן, ואם נדמה לכם שכל חברות הסלולר הקטנות גובות מעט וכל חברות הסלולר הגדולות גובות הרבה – בדיקה מגלה שאין חוקיות. כך למשל, העלויות הנלוות ב-WE4G מסתכמות ב-20 שקל, ואילו העלויות הנלוות ברמי לוי או בגולן טלקום מגיעות ל-50 שקל. בסלקום הן מטפסות ל-100 שקל…

למה הכוונה?

הכוונה היא לסכומים הנלווים שיהיו כרוכים במעבר לחברה או לחבילה החדשה, בין אם אתם לקוחות שבעבר כבר הייתם מנויים בחברה זו ובין אם לקוחות חדשים לגמרי.

יש חברות סלולר שגובות סכומים משתנים על כרטיס הסים, יש חברות שממציאות חיובים נוספים – כמו "דמי מעבר" ויש חברות, כמו גולן טלקום, שמקפיצות את המחיר אם לא מבצעים אקטיבציה לסים תוך זמן קצוב מאוד, ולכן חשוב לשים לב שהסים מגיע בדואר בזמן ואתם מפעילים אותו בזמן.

אז כמה עולה סים בחברות הסלולר השונות, מיהן החברות שגובות דמי מעבר וכמה עולה להתנייד לחבילה חדשה או לחברה חדשה?

בדקנו כמה מהחבילות שמציעות כיום חברות הסלולר.

אפשר לראות, למשל, שסלקום גובה דמי מעבר אסטרונומיים על הצטרפות לחבילת 100 ג'יגה – עד כדי כך שלא בטוח שמשתלם לעבור אליה, במיוחד אם מדובר במשפחה עם כמה מנויים שיש לה היום חבילות זולות יותר עם נפח גלישה נדיב.

שתי החברות שבולטות לרעה הן רמי לוי תקשורת וגולן טלקום– שם גובים על סים ודמי חיבור לא פחות מ-50 שקל. למעשה, המחיר של רמי לוי שווה ערך לחודשיים וחצי של דמי מנוי בחברה… בשתי החברות הללו גם גובים מלקוחות קיימים 30 שקל על מעבר מתוכנית לתוכנית.

עוד אפשר לראות את ההבדל בתנאי המעבר שיש בפלאפון בין החבילות השונות, וכן שפרטנר ו-012 מובייל נותנות בימים אלה הטבה של סים חינם למי שיתנייד לחבילה של 100 ג'יגה – אבל גובות תשלומים אחרים.

מי שבולטות לטובה הן WE4G וטלזר 019. עלות הסים בחברת הסלולר הצעירה WE4G נמצאת בקצה הנמוך של הסקאלה – 20 שקל בלבד, ואין משחקים של דמי חיבור או דמי מעבר.

ואם מדברים על משחקים, אי אפשר שלא להזכיר את הטריק של הוט מובייל – אשר לפני כחודש יצאה עם מבצע מאוד אטרקטיבי של חבילת 70 ג'יגה ב-24 שקל לחודש והבטיחה מעבר חינם באפליקציה, אך הסתבר שהמעבר לתוכנית זו באמצעות האפליקציה עולה 10 שקלים למנוי.

כמה תשלמו על מעבר לחבילת סלולר חדשה בחברה שלכם או בחברה אחרת?

נכון ל-5.6.2018

חבילה (מחיר חודשי) עלות סים ללקוח חדש דמי מעבר מתוכנית אחרת בחברה דמי חיבור ללקוחות חדשים
WE4G 40 ג'יגה בכ-30 שקל 20 חינם
012 מובייל 100 ג'יגה בכ-30 שקל חינם כ-20 שקל
פרטנר 100 ג'יגה בכ-80 שקל חינם חינם 10 שקלים
סלקום 100 ג'יגה בכ-70 שקל כ-20 שקל כ-100 שקל
פלאפון 30 ג'יגה ב כ-40 שקל חינם כ-30 שקל
100 ג'יגה בכ-70 שקל חינם חינם
רמי לוי 40 ג'יגה בכ-20 שקל כ-50 שקל כ-30 שקל
גולן טלקום 50 ג'יגה בכ-40 שקל כ-20 שקל 30 שקל 30 שקל
019 טלזר 100 ג'יגה בכ-30 שקל 10 שקלים 10 שקלים
הוט מובייל החו"ל כלול – 70 ג'יגה כולל גלישה בחו"ל בכ-50 שקל 30 שקל חינם
הוט מובייל 50 ג'יגה בכ-40 שקל 30 שקל 30 שקל
  • כל המחירים עוגלו למעלה בסכום של עד 1 שקל לצורך נוחות הקריאה.

בשורה התחתונה, חשוב לזכור שחברות הסלולר עושות מאמץ גדול לגייס מנויים, ומפצות את עצמן על המחיר הנמוך של החבילה באמצעות העלויות שהן גובות עבור סים או מה שהן מכנות "דמי חיבור" או "דמי מעבר". כשאתם מסתכלים על חבילה, חשוב שתעשו חישוב נכון של ההוצאה החודשית על פני השנה – ולחישוב שלכם תוסיפו את העלות החד פעמית.



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות