אמזון רכשה בבריטניה זכויות שידור לפרמייר ליג האנגלית, לצד BT ורשת SKY

אמזון רכשה בבריטניה זכויות שידור לפרמייר ליג האנגלית, לצד BT ורשת SKY

מנויי אמזון פריים וידאו בבריטניה יוכלו לצפות ב-20 משחקים של הפרמייר ליג ללא תשלום נוסף

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אין רגע דל כשמדובר באמזון – ואין ענף שהיא לא מתעניינת בו או מתרחבת אליו. ולמרות שהתרגלנו לשמוע חדשות מפתיעות מאמזון, אין ספק שהחיבור בין אמזון למשחקי כדורגל מצליח להפתיע.

לפני מספר ימים הודיעה אמזון כי היא רכשה בבריטניה את זכויות השידור בסטרימינג של 20 ממשחקי הפרמייר ליג (Premiere League) לעונת 2019-2020.

זו פעם ראשונה שחברת טכנולוגיה רוכשת זכויות שידור בענף הכדורגל.

שתי הזכייניות האחרות שרכשו את זכויות השידור הן רשת הטלוויזיה SKY וחברת הטלקום BT הבריטית, כך שאמזון היא בעצם גורם שלישי שנכנס לתמונה.



כדי לצפות דרכה בשידורים, הצופים יצטרכו להתחבר לאמזון פריים וידאו בבריטניה (Amazon Prime Video), אשר מחירו בבריטניה כ-80 ליש"ט לשנה (כ-106 דולר).

אלה אינן זכויות השידור היחידות שאמזון רכשה בתחום הספורט, ומדובר במגמה שכנראה עוד תתרחב. כך למשל, אמזון שילמה 40 מיליון דולר על זכויות השידור הבריטיות ארצות הברית הפתוחה בטניס (US Open), והיא גם משדרת את התחרויות הפתוחות באוסטרליה ובצרפת. בנוסף היא חתמה על עסקה עם NFL ושידרה בסטרימינג את משחקי הפוטבול.

אמנם לא ידוע מה הסכום שאמזון שילמה, אך חבילה דומה של משחקים נמכרה לחברת BT תמורת 90 מיליון ליש"ט (121 מיליון דולר).

כאמור, מי שעוד מחזיקה בזכויות היא רשת SKY, אשר שילמה 3.57 מיליארד ליש"ט לשלוש שנים.

פרמייר ליג, הליגה הבכירה בבריטניה, היאה הליגה הכי עשירה באירופה, ובעונת 2016-2017 הכנסותיה עמדו על 4.5 מיליאד ליש"ט (כ-6 מיליארד דולר).

העובדה שמדובר בליגה כה פופולרית ומצליחה היא גם הסיבה שבגללה יש התעניינות ברכישת רשת SKY על-ידי ענקיות כמו דיסני, 21st Century Fox וקומקאסט.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות