סקירה: ברוקס Transcend 5 - נעלי ריצה ששומרות על הברכיים

סקירה: ברוקס Transcend 5 – נעלי ריצה ששומרות על הברכיים

אם אתם רצים ומחפשים נעלי ריצה – תמצאו בחנויות את ברוקס Transcend 5, דגם שהושק לאחרונה עם שיפורים בהשוואה לקודמיו. איך התרשמנו מההתנסות שלנו ב-Brooks?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מאת: יעל הראל, סטודיו Shape It

ברוקס משיקה את 5 Transcend, והפעם שמה דגש על הגנה לברכיים. בדגם זה נלקחו בחשבון פרמטרים נוספים פרט למבנה הרגל, כמו ניתוח תנועת הגוף מהאגן, דרך אזור הברכיים ועד כף הרגל.

כפי שכל יצרניות הנעליים מפתחות טכנולוגיות משלהן, גם בברוקס מתגאים לפחות בשתיים כאלה. מדובר בטכנולוגיות שמטרתן למנוע פציעות ולהבטיח תנועה טבעית. אחת מהן היא ה-Pressure Zones, המפחיתה לחץ על מפרקים. השנייה היא מערכת Guide Rails, סוג של מעקה הכוונה המקיף את סוליית האמצע (בין הסוליה התחתונה לגפה). הרעיון הוא לייצב את כף הרגל תוך מתן אפשרות לנוע באופן טבעי, במקום לתקן את התנועה (כפי שקורה בחלק מהנעליים).

"מעקות ההכוונה" (Guide Rails) בנעלי ריצה ברוקס Transcend 5
"מעקות ההכוונה" (Guide Rails) בנעלי ריצה ברוקס Transcend 5

הנעל קלה יחסית (משקל ברוקס Transcend 5 לגברים: 306 גרם; משקל ברוקס Transcend 5 לנשים: 256 גרם).

ביצעתי עם הנעל ריצות על משטחים שונים ואף אימונים מסוגים שונים, והשוויתי אותה למספר דגמים של ברוקס מהשנים האחרונות.



לאחר אימונים שבוצעו במשך מספר שבועות, אפשר לקבוע כי מערכת הבלימה בדגם זו משופרת ביחס לקודמיו. יש תמיכה טובה לעקב, ועם זאת לא שכחו את להקפיד על כך שקופסת האצבעות תהיה מרווחת ותאפשר מעט חופש תנועה פנימי. תחת כרית כף הרגל יש תמיכה נוחה ורכה שתורמת מאוד למי שסובל מכאבים באזור זה. הנעל מעניקה תחושה ממשית של יציבות ובטחון בהנחת הרגל על הקרקע.

הרשת שמצויה בגפה העליונה תורמת לאיוורור טוב של כף הרגל בעת האימון.

אי אפשר שלא להתייחס גם למראה של הנעל. היא קטפה מחמאות רבות בזכות העיצוב.

בשורה התחתונה, מדובר בדגם מוצלח שיתאים גם לרצים וגם למי שעושה הרבה פעילות אירובית על הרגליים. הוא מתאפיין בתמיכה ובחוסר מינימליזם.
הנעל פחות תתאים למי שאוהב נעליים גמישות וסוליה גמישה.

מחיר: 650 שקל. להשיג ברשת חנויות ברוקס ובחנויות הספורט.

קראו עוד כתבות מעניינות באתר פואנטה:



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות