בקרוב בישראל: החנות הרשמית של אפל, אפל סטור, וחנות של שיאומי Mi Store

בקרוב בישראל: חנות רשמית של אפל וחנות של שיאומי Mi Store

לקוחות המותג היוקרתי אפל ולקוחות מותג הדיסקאונט שיאומי ייהנו בקרוב מחנויות רשמיות של שתי הענקיות הבינלאומיות. מועד הפתיחה של חנות אפל הרשמית הראשונה (וכנראה היחידה) בישראל לא נמסר, אך המיקום ידוע. מה מועד פתיחת החנות של שיאומי Mi Store?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בשורה לחובבי אפל – חנות אפל רשמית, כדת וכדין, נמצאת ממש מעבר לפינה, כפי שפורסם לראשונה בגלובס.

ומדוע ההתלהבות הגדולה מדבר שהוא לכאורה כל כך טריוויאלי? משום שישראל נמצאת אמנם בחזית הטכנולוגיה בתחומים רבים, והישראלים אמנם הם צרכנים לא קטנים של מכשירי אייפון – אבל עד כה אפל לא מצאה לנכון לפתוח בישראל חנות רשמית. בכל פעם שהישראלים מסותבבים ברחובות ניו יורק, לונדון או ברלין, הם מתקנאים ב-Apple store המרשים ונזכרים שכאן בארץ, האינטראקציה עם כל מה שקשור באפל היא הרבה יותר מסובכת.

ברחבי העולם, אפל סטור היא לא רק נקודת המכירה הטבעית ביותר למוצרי אפל – כולל התנסות במגוון דגמי אייפון, מקבוק ועוד, אלא גם נקודה שאליה אפשר לבוא עם מכשיר מקולקל, לממש אחריות ועוד. בישראל, לעומת זאת, קשה מאוד לממש אחריות על מוצרי אפל, במיוחד אם הם נקנו כדת וכדין מחנות אפל בחו"ל. רשת איי-דיגיטל, המוגדרת מעבדה מורשית של Apple המספקת שירות גם עבור מוצרי אפל שנרכשו בחו״ל, אינה מספקת מענה זהה לזה שמספקת אפל בחנות הרשמית שלה, ויש לא מעט לקוחות מתוסכלים.

החנות תספק לישראלים את כל מה שהם רואים ומתקנאים בו בחנויות אפל בחו"ל – אפשרות להתנסות בכל מוצרי אפל, לקבל הדרכה וייעוץ עם צוות מקצועי של החנות ושירות לקוחות בעברית.

הבשורה הנוספת החשובה היא שאפל תפתח גם אתר סחר בעברית, בדיוק כפי שלקוחות אפל בגרמניה גולשים אל אתר בגרמנית וכו'.


הישראלים מחכים בקוצר רוח לשירות של אפל באפל סטור

דוגמה טובה לבעייתיות שבה נתקלים בעלי מכשירי אייפון ישראלים שרכשו את המכשיר בחו"ל, נוגעת להחלפת הסוללה. כפי שפורסם בפואנטה, לאחר שאפל הודתה בהאטת המכוונת של מכשירי אייפון, אפל יצאה בתוכנית של החלפת סוללה לאייפון במחיר מוזל. אלא שישראלים שרכשו את האייפון שלהם בחו"ל, נתקעו עם הסוללה התקולה בארץ ולא יכלו ליהנות מהחלפת סוללה מסובסדת.

והנה דוגמה אחרת לבעיית השירות למכשירי אפל כאן בארץ.

לאחרונה פנתה לפואנטה צרכנית מיואשת שרכשה בארה"ב מקבוק של אפל באוגוסט 2017. הוא התקלקל כך שהמקלדת והעכבר לא עבדו. הלקוחה פנתה לאפל בארה"ב וקיבלה אישור לתיקון, אך כשהגיעה לאיי דיגיטל אמרו לה שאין קשר בינם לבין ארה"ב ועליה לפנות לאפל אנגליה, שאחראית על השוק הישראלי, כדי שיתנו את ההוראה.

הלקוחה פנתה לאפל אנגליה, שם בהתחלה התנערו מהקשר לישראל ולבסוף אישרו את התיקון ללא עלות.

הלקוחה חזרה לאיי דיגיטל שמחה ומאושרת – אך המחשב לא תוקן כהלכה אפילו לאחר 6 פעמים.מיותר לציין שהכנסת מחשב למעבדה כרוכה ב 10 ימי תיקון, שלא לדבר על זמני ההמתנה בחנות והטרטור לסניף שוב ושוב.

באיי דיגיטל אמרו בתגובה לתלונה זו כי הם פועלים בממשק מלא עם חברת Apple וכך היה גם במקרה של הטיפול במחשב הזה.

דוגמאות אלה הן רק קצה המזלג, ויש לקוות שחנות רשמית של אפל תפתור לפחות חלק מבעיות השירות שנתקלים בהן בעלי מכשירי אפל.

איפה תיפתח חנות אפל בישראל?

ה-Apple Store הראשון ייפתח בתל אביב, במגדל עזריאלי החדש בשרונה. אל תתבלבלו – לא מדובר בקניון עזריאלי המוכר, הסמוך לתחנת השלום, אלא במגדל סמוך, שהוא המגדל הגבוה ביותר בישראל וחברות כמו אמזון ופייסבוק שכרו בו משרדים.

המועד טרם פורסם.

בשלב זה זו תהיה ה-Apple Store היחידה בישראל, אך שיש להניח שהיא תהיה עמוסה מאוד, ויהיה צורך לקבוע מראש תור כדי לקבל חלק מהשירותים – כפי שמקובל בחנויות אפל בעולם.

ומן העבר השני – חנות של שיאומי, Mi Store, בדיזנגוף סנטר

אמנם רק לאחרונה פורסמה בפואנטה פתיחת אולם תצוגה לשיאומי בתל אביב, אך מדובר בחנות XiStore של מוצרי שיאומי בייבוא מקביל.

המילטון, היבואנית הרשמית של שיאומי בארץ, תפתח בקרוב את Mi Store – חנות שיאומי בדיזנגוף סנטר. מדובר בחנות קונספט, ובהמילטון מתחייבים שהמחירים בה יהיו מחירים תחרותיים מאוד.

המועד המדויק עדיין לא נמסר, אך לפואנטה נודע כי פתיחת חנות שיאומי Mi Store צפויה כבר בחודש הבא.

חנות שיאומי Mi Store
חנות שיאומי בסין

ה-Mi Store תמוקם צמוד לחנות קסטרו, ליד שער 7, ובהמילטון מציינים שיימכרו בה למעלה מ-100 מוצרים של שיאומי, ביניהם כמובן הסמארטפונים של החברה, הקורקינט החשמלי של שיאומי M365, המשקל החכם Mi Smart Scale והשואב הרובוטי של שיאומי Mi Vacuum Cleaner.

בהמילטון גם אומרים שחלק מהמוצרים של שיאומי יימכרו בבלעדיות בחנות Mi Store. לדברי אייל אהרוני, מנהל רשת חנויות שיאומי בישראל בחברת המילטון, חנות הקונספט של שיאומי בישראל תעמוד בסטנדרטים של שיאומי העולמית, והיא נבנית לפי ההנחיות הבינלאומיות של המותג בכל העולם.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

האם זה הסמארטפון עם המצלמה הטובה בעולם?

סקירה: נעלי ריצה Brooks transcend 5

טריפל לעניין של בזק בינלאומי – כמה תשלמו באמת?

סקירה: מה תקבלו בשירות הטלוויזיה פרטנר TV?



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות