סקירה: שעון חכם fitbit versa - מדידה מתקדמת ועיצוב אופנתי, אך ללא עברית

סקירה: שעון חכם fitbit versa – מדידה מתקדמת ועיצוב אופנתי, אך ללא עברית

השעון החכם fitbit versa מודד את הדופק, מציע 15 תוכניות אימון ומציע צג בהיר ואפליקציות שימושיות. גם הסוללה שלו חזקה, אבל אין בו עברית. האטרקציה העיקרית היא מחירו האטרקטיבי

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אחת היצרניות היותר מוכרות של השעונים החכמים היא fitbit (פיטביט), ולא מעט ישראלים כבר מכירים את השעון החכם שלה ionic. לפני מספר שבועות הצטרף למגוון בחנויות באג דגם חדש וזול יותר – שעון חכם fitbit versa.

fitbit versa מעוצב באופן שונה מדגמים קודמים ואפילו מזכיר את האפל ווטץ', אבל זה לא החידוש העיקרי בו. מדובר בשעון חכם שכמובן מציע מדידה של פעילות ספורט, ניטור שינה ומדידת קצב לב, אך לראשונה יש בשעון כושר התייחסות לצרכים נשיים לחלוטין, בדגש על מעקב אחרי המחזור החודשי (פירוט בהמשך).

עם זאת, מדובר כאמור בדגם זול יותר מ-fitbit ionic. מחיר פיטביט ionic הוא כ-1,200 שקל ומחיר פיטביט VERSA הוא 900 שקל. ההבדלים במחיר כמובן משקפים גם הבדלים בחומרה ובתכונות, כך שמצד אחד הוא הוא נגיש יותר לקהל גדול יותר של צרכנים המבקשים למדוד ולעקוב אחר האימונים ואחר נתונים פיזיולוגיים, ומצד שני יש גם פשרות, כמו למשל היעדר GPS מובנה (השעון עושה שימוש ב-GPS של הסמארטפון).

ספורט ומדדים

fitbit versa מציע 15 תוכניות אימון והוא עמיד למים עד עומק של 50 מטרים. ככלל, fitbit versa מיועד למדידת אימונים שונים, ביניהם ריצה, שחייה, אופניים ומשקולות – אבל גם מי שכלל לא מתאמן יוכל כמובן למדוד באמצעותו את רמת הפעילות שלו. למעשה, דווקא הקהל הזה ישמח כנראה לקבל תמרוץ באמצעות השעון, משום שבכל 50 דקות הוא יקבל תזכורת שנותרו לו 10 דקות כדי להשלים 250 צעדים בשעה.

יש לו מד דופק פנימי, כשהנתונים מוצגים ליד השעה, ואפש לקבל גם את מדד רמת הכושר האירובי (VO2Max). המידע הזה מתקבל באפליקציה בסמארטפון, והוא מתבסס על כמות החמצן שהגוף יכול לנצל ביעילות במהלך פעילות גופנית.

מעקב אחרי המחזור החודשי

לראשונה מציע שעון חכם גם מעקב אחרי המחזור החודשי, מתוך הבנה שלמחזור החודשי, פוריות והשפעת ימי המחזור על תוכנית האימונים של האישה.

ממשק ואפליקציות

הזיכרון הפנימי של השעון הוא 2.5 ג'יגה. השעון כמובן פועל עם אפליקציה, אבל יש לו כפתורים והוא מאפשר גישה לאפליקציות מבלי לעבור כל פעם מחדש לאפליקציה בטלפון. מידע על שריפת הקלוריות, הדופק או מספר הצעדים מוצגים למשתמש בעמוד הראשי. האפליקציות שמגיעות עם השעון מגוונות, ביניהן יש לראשונה שיתוף פעולה עם אפליקציית המוזיקה דיזר (DEEZER). מנויי דיזר יכולים למעשה להאזין ל-Flow ישירות מהשעון.

אפשר לראות בשעון הודעות, אבל כאן בא לידי ביטוי החיסרון המשמעותי – אין עברית. לכן, הודעות שנשלחו בעברית מופיעות בג'יבריש.

מי שימתין בסבלנות עד 2020, כנראה יזכה לקבל עברית בשעון – משום שבחברה צריכים לפתח את הממשק בשפות הכתובות מימין לשמאל וזה לוקח זמן.

עיצוב ומסך

לא מדובר בשעון קטן, אבל אין כנראה שעונים חכמים קטנים. גודלו של המסך 1.34 אינץ' והאיכות שלו גבוהה, כך שאפשר לראות את התצוגה טוב גם באור שמש ישיר.

הפעלת המסך מתבצעת באופן אוטומטי  בעת הרמת היד, או באופן ידני באמצעות נגיעה במסך. קורה לא מעט שנוגעים במסך בטעות והמסך מופעל.

ב-fitbit versa הדגש, מעבר לטכנולוגיה, הוא על העיצוב. עקרונית יש חמישה צבעים של רצועות, אך בשלב זה מושקים בישראל 3 הצבעים הקלאסיים (שחור, אפור ו-ורוד). אפשר לרכוש רצועות בצבעים אחרים.

סוללה

הסוללה היא היתרון הגדול של fitbit versa בהשוואה לרוב השעונים החכמים המתחרים, משום שהיא מאפשרת עבודה של יותר מארבעה ימים ללא טעינה – בהיעדר פעילות ספורטיבית. אם עושים פעילות, הזמן כמובן מתקצר.

מצד שני, יש כאן חיסרון, כי המטען שמגיע עם השעון הוא די מסורבל ומיושן – ממש תושבת שמזכירה את מטעני הסלולר הישנים (בניגוד לטעינה שמתבצעת באמצעות כבל בלבד).

בשורה התחתונה

מדובר בשעון נוח, ידידותי ושימושי, וחבל שאין בו עברית וגם לא תהיה בעתיד הנראה לעין. מי שמחפש פתרון למדידה ולניטור – ייהנה ממנו, במיוחד לאור מחירו.

מחיר

900 שקל בבאג.



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות