ג'ונסון & ג'ונסון תשלם 4.7 מיליארד דולר לחולות סרטן שחלות שהשתמשו בטלק שלה

ג'ונסון & ג'ונסון תשלם 4.7 מיליארד דולר לחולות סרטן שחלות שהשתמשו בטלק שלה

עוד הפסד לג'ונסון & ג'ונסון בגלל פרשת הטלק. מבין 22 הנשים שתבעו את החברה, שש נפטרו. טענתן של התובעות היא שג'ונסון אנד ג'ונסון שיווקה טלק למרות שידעה כי הוא עלול לסרטן

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

פרשת הטלק של ג'ונסון&ג'ונסון ממשיכה להכות גלים. בית משפט בסנט לואיס שבארה"ב פסק פיצוי בסכום עתק של כ-4.7 מיליארד דולר ל-22 נשים שתבעו את ג'ונסון&ג'ונסון לאחר שחלו בסרטן השחלות. 6 מהנשים נפטרו ואחת מהן נמצאת בטיפולים כימותרפיים.

התובעות טענו כי השתמשו בטלק לתינוקות של החברה במשך שנים, והטלק תרם להתפתחות סרטן השחלות. לטענתן, ג'ונסון&ג'ונסון הסתירה את דבר הימצאותו של אסבסט בטלק במשך יותר מ-40 שנה.


ג'ונסון & ג'ונסון כבר הפסידה בעבר

פרשת הטלק של ג'ונסון אנד ג'ונסון היא פרשה ארוכה וכואבת. כ-9,000 תביעות הוגשו נגד החברה בטענה כי היא שיווקה טלק שגרם למשתמשות לחלות בסרטן השחלות.

כפי שפורסם בפואנטה לפני שנה, בית המשפט קבע שג'ונסון & ג'ונסון תפצה חולת סרטן ב-417 מיליון דולר. בעת המשפט, האישה בת ה-63 כבר גססה למוות ואפילו לא הייתה מסוגלת להגיע לדיונים. אותה אישה השתמשה בטלק התינוקות של ג'ונסון אנד ג'ונסון מאז שהייתה בת 11, ולטענתה, בג'ונסון אנד ג'ונסון ידעו כי הטלק עלול לסרטן אך נמנעו מליידע את הצרכנים.

לפני כן, במאי 2017, תובעת אחרת זכתה בפיצוי של 111 מיליון דולר, ולפניה הייתה תביעה שבה זכתה התובעת ב-70 מיליון דולר.

היו גם לפחות שתי תביעות בנושא זה שנדחו.

האם טלק מסרטן?

הזכיות בשורת התביעות של השנים האחרונות מעוררות עניין רב, משום שהן מתרחשות למרות שאין הוכחות חותכות לקשר הישיר בין הטלק שנמכר לצרכנים לבין סרטן.

האגודה האמריקנית למלחמה בסרטן הקדישה עמוד לנושא תחת הכותרת "טלק וסרטן", ובו היא מספקת פרטים על המצב המחקרי הנוכחי: ראשית, כך לפי האגודה, יש להבחין בין טלק המכיל אסבסט וטלק שאינו מכיל אסבסט – משום שאסבסט כשלעצמו כבר הוכח כחומר מסרטן. אלא שמאז שנות ה-70 לא נמכרים על המדפים תכשירי טלק המכילים אסבסט בארצות הברית.

באגודה מציינים כי נעשו מחקרים לגבי טלק שאינו מכיל אסבסט בקרב בני אדם ובקרב בעלי חיים – והממצאים לא חד משמעיים לגבי הקביעה האם שימוש וגינלי בטלק עלול להביא לחדירתו לגוף ולעודד היווצרות של גידולים בשחלות. השימוש בטלק, אגב, לא מתייחס רק לפיזור פיזי של האבקה אלא גם לשימוש במוצרים שמכילים טלק, החל מתחבושות היגייניות ועד קונדומים.

עורכי הדין של הנשים סיפרו במשפט, שהתנהל במשך כשישה שבועות, כי נמצאו עקבות של טלק ושל אסבסט ברקמות השחלות של הנשים.

תגובת ג'ונסון אנד ג'ונסון: "המוצרים שלנו בטוחים"

חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון הגיבה לתוצאות המשפט באכזבה ואמרה שמוצריה בטוחים לשימוש. החברה טענה כי ההליך לא היה הוגן, בין היתר מאחר שניתן פיצוי בסכום שווה לכל התובעות, למרות שקיים שוני בפגיעה שחוו.

ג'ונסון אנד ג'ונסון אף הודיעה כי תערער על הפסיקה.


דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות