מדוע חשוב לאבחן הפרעות קשב וריכוז בזמן

מדוע חשוב לאבחן הפרעות קשב וריכוז בזמן?

מי שסבור כי הפרעת קשב וריכוז משפיעה רק על יכולותיו הלימודיות של הילד, טועה. ההשלכות של הפרעת קשב וריכוז נוגעות גם למצבו החברתי של הילד ומשפיעות גם על עיצוב חייו הבוגרים. לכן, חשוב לאבחן את הילד כמה שיותר מוקדם

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

לאבחון הפרעות קשב וריכוז בזמן יש חשיבות גדולה ואפילו קריטית.

בעבר היה קושי באבחון נכון וזיהוי נקודות שיכולות היו להעיד על הפרעות קשב וריכוז, וגם כאשר זוהו נקודות כאלו, רבים העדיפו להתעלם מהבעיה מאשר להודות בה ולהתמודד איתה. כתוצאה מכך, ילדים רבים העבירו את כל שנות לימודיהם עם קשיים לימודיים וחברתיים רבים, והגיעו לגיל הבגרות עם קשיים משמעותיים אשר משפיעים עליהם מאוד בתפקוד היומיומי.

היום ניתן לראות הרבה יותר מודעות לנושא. יותר ויותר הורים ומורים לומדים לזהות את ההתראות ואת הנורות האדומות, וחשוב מכך, הם מבינים כי ייתכן שיש לפנות אל אנשי מקצוע לבדיקת הפרעות קשב וריכוז כדי לגלות אם הילד סובל מקשיים ולהחליט על דרך הטיפול הנכונה.




התמודדות עם קשיים חברתיים

הפרעות קשב וריכוז משפיעות גורמות לעתים קרובות לקשיים חברתיים, במיוחד בקרב ילדים. הן יכולות לגרום לילד להגיע למצב בו הוא לא יכול להתרכז מספיק במשחק עם חברים או במשימות קבוצתיות שונות ולגרום לריחוק שלו מהחברה כולה.

לכן, חשוב לדעת לזהות הפרעות קשב וריכוז בזמן ולהציע לילד את הטיפול הנכון ואת דרך ההתמודדות הנכונה כך שההפרעות הללו לא יגרמו לו לריחוק חברתי או לבעיות חברתיות כאלו ואחרות אשר ישפיעו עליו ביום יום.

התמודדות עם קשיים חברתיים היא התמודדות לא פשוטה, וההשפעות שלה יכולות לזלוג גם לבגרותו של הילד, כדי לסייע לילד, יש להעניק לו את כל הכלים שהוא זקוק להם כדי להתמודד עם קשיים חברתיים, ובמיוחד כמובן כאלו שנגרמים מהפרעת הקשב והריכוז שממנה הוא סובל.

הצלחה בלימודים

כמובן, את ההשפעה המיידית של הפרעות קשב וריכוז ניתן לראות בלימודים. הן משבשות מאוד את שגרת הלימודים ויכולות לגרום לקשיים מהותיים מאוד לתלמידים, למורים ולשאר ילדי הכיתה.

מטבע הדברים, ככל שתזהו מוקדם יותר את ההפרעות הללו ותדעו כיצד להתמודד איתן וכיצד לטפל בהן, ההשפעה על הילד בתחום הלימודי תהיה פחותה יותר.

התמהמהות באבחון, בין אם מסיבות של הכחשה ובין אם מסיבות לוגיסטיות, תגרום לילד לצבור פער מול תלמידים אחרים בכיתה, ואז, כמו באפקט הדומינו, המצב שלו יחריף והפרעת הקשב תקשה עליו עוד יותר לסגור את הפער.


תגובות: 0

נגישות