סקירה: LG E8 - טלוויזיית OLED עם איכות תמונה מעולה ועיצוב מיוחד

סקירה: LG E8 – טלוויזיית OLED עם איכות תמונה מעולה ועיצוב מיוחד

LG E8 היא טלוויזיה בגודל 65 אינץ' בטכנולגיית OLED עם איכות תמונה מעולה, מגוון אפליקציות והפעלה קולית. כמה תשלמו עליה ומה עוד תקבלו בתמורה?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מאת: צחי הופמן

הטלוויזיות החדשות של LG הושקו בישראל בעיצומו של המונדיאל, כאשר דגמי הפרימיום מצוידים בטכנולוגיית ה-OLED המצוינת שלה. דגם E8 הוא אחד מדגמי הדגל של החברה. הדגם שמעליו הוא הדגם הדקיק W8, אשר מתמגנט אל הקיר. איכות התמונה של שני הדגמים זהה. הפרש המחירים בין שני הדגמים בגודל 65 אינץ' משמעותי: ה-W8 נמכר ב-30 אלף שקל לעומת ה-E8 ב-17 אלף שקל.

איכות תמונה

טכנולוגיית ה-OLED של LG פשוט מעולה, גם כאשר משווים אותה לדגמי פרימיום של יצרניות אחרות. הצבע השחור ב-E8 עמוק, הצבעים עשירים אבל בצורה שלא מפריעה לעין ואפשר להבחין בגוונים הנהדרים, כמו עור של בני אדם אשר נראה אמיתי יותר. המסך בעל תאורה אחורית גבוהה, כך שאין בעיה לצפות בחדר עם אור שמש. הטלוויזיה כוללת תמיכה בתקן דולבי ויז'ן הפעיל גם על ידי נטפליקס ומאפשר לראות את הסרט עם טווח גוונים יותר רחב.

אגב, את דגם E8 של LG אפשר לקנות רק בגודל 65 אינץ'.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

ממשק

הפעלת הטלוויזיה מתבצעת כמעט באופן מיידי (תוך שתי שניות). מערכת ההפעלה היא webOS 4.0. הממשק זהה לגרסאות הקודמות, הוא בנוי כמעיין סרגל בצורה אלכסונית, עליו מופיעים האייקונים של כל האפליקציות והשירותים הקיימים. קל לתפעל את הממשק ולהבין את ההיגיון. הממשק בעברית ומציע חיפוש קולי בעברית – פתרון נוח לילדים שרוצים לחפש סרטונים ביו טיוב ולא יודעים לכתוב.



אפליקציות

E8 כוללת את אפליקציית כאן, נטפליקס, אמזון פריים וידיאו (הלא רלוונטית), סלקום TV, ספוטיפיי, Deezer, יו טיוב, ו-Muviz, אבל אין את אפליקציית פייסבוק וידיאו.

שלט רחוק

השלט רחוק של LG כולל שני כפתורים ייעודים לנטפליקס וגם לאמזון פריים וידיאו (הפחות מוצלח בישראל). לחיצה על כפתור נטפליקס בשלט, תפעיל את הטלוויזיה ישירות בשירות עצמו. לא צריך לעבור בין אפליקציות ולא צריך לבצע לחיצות מיותרות. השלט ניתן לשליטה כמו עכבר אוויר, כך שקל לסמן לאן רוצים להגיע בממשק.

איכות צליל

המסך תומך בתקן דולבי אטמוס המתקדם, אשר אמור לספק צליל העוטף את הצופה. הטלוויזיה מצליחה להוציא צליל סביר ביחס לעובי שלה, כאשר קולות נשמעים בצורה ברורה עם מעט עומק. ה-E8 כוללת חיבור בלוטות', המאפשר לחבר אוזניות אלחוטיות ולהמשיך להאזין בעוצמה גבוהה באיכות טובה יותר, מבלי להפריע לדיירי הבית.

עיצוב

E8 הוא מסך דקיק מאוד עם רגלית מיוחדת שמייצרת תחושה שהוא צף באוויר. למרות שהמסך דק, החיבורים והחומרה נמצאים במסך בחלק התחתו, מה שיוצר בליטה – במקום להוציא את החומרה והחיבורים לקופסה חיצונית.

עוזרת קולית

באופן עקרוני, הטלוויזיה של LG כוללת יכולות אינטליגנציה מלאכותית, באמצעות העוזרת הקולית אסיסטנט של גוגל. היא עובדת באמצעות מיקרופון שממוקם בשלט הרחוק, ומאפשרת לשאול שאלות, לחפש תמונות בשירות התמונות של גוגל ואפילו לשלוט במכשירים חכמים בבית כמו תאורה ומיזוג. אלא שהעוזרת הקולית לא עובדת בישראל, משום שגוגל אסיסטנט לאפועלת בעברית. במהלך 2019 זה צפוי לקרות.

אפשרת לחפש ביו טיוב בעברית באמצעות הקול או לבצע פעולות בסיסיות בטלוויזיה באנגלית, למשל, להגביר את הווליום, לפתוח את גלריית התמונות או להיכנס להגדרות. אי אפשר להפעיל אפליקציות בפקודה קולית, כמו נטפליקס.

חיבורים

4 חיבורי HDMI ועוד 3 חיבורי USB, כניסת LAN ותקשורת WiFi.

בשורה התחתונה

דגם E8 של LG מצליח לספק איכות תמונה מצוינת המוכיחה שוב כמה טכנולוגיית ה-OLED טובה. מדובר בטלוויזיה חכמה, הכוללת אפליקציות רבות, ממשק נוח ואולי בעתיד גם יכולת להשתמש בגוגל אסיסטנט בישראל. אמנם לא מדובר בטלוויזיה במחיר עממי, אבל ניסיון העבר מלמד שמחירי המסכים צונחים מהר מאוד למטה.

מחיר

17 אלף שקל לגודל 65 אינץ' (יבואן רשמי ח.י).

הכתבה פורסמה לראשונה בבלוג הטכנולוגיה The Gadget Reviews של צחי הופמן

עוד כתבות של צחי הופמן:



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות