כריתת עצים - מה צריך לדעת?כריתת עצים - מה צריך לדעת? - פואנטה

כריתת עצים – מה צריך לדעת?

בין אם העץ בגינה הפרטית שלכם הפך למטרד ובין אם עץ כלשהו מהווה סכנה – ההחלטה לכרות אותו ודאי לא פשוטה. אבל מעבר לקושי להחליט, צריך לדעת כמה פרטים חשובים על כריתת עצים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

כל ילד יודע עד כמה עצים חשובים ואיזה תפקיד הם ממלאים באקלים ובהתפתחות כדור הארץ. עם זאת, יש מקרים שבהם  אנו שוקלים אפשרות של כריתת עצים מסיבות שונות.

כדאי לדעת שאדם פרטי לא יכול לקום בבוקר ככה סתם ולהחליט שהוא כורת עץ. יש לדאוג לקבל מראש את כל האישורים הנדרשים לכך.

בנוסף, את המשימה צריך לבצע רק איש מקצוע.

מתי ניתן לקבל אישור עבור פעולה כמו כריתת עצים?

כריתה של עצים לא תתבצע בכל מצב. גם כאשר העץ נמצא בגינה הפרטית שלכם, עליכם לקבל אישור מהרשויות כדי לכרות אותו. לכן, אם עלה בדעתכם לקום בבוקר ולכרות את העץ כי הוא מסתיר או כי נדמה לכם שהגינה תהיה יפה יותר בלעדיו – כדאי שתעצרו ותבקשו תחילה את האישורים לכך.

הרשויות נוטות לתת אישור לכריתת עץ במצבים שונים, ביניהם המקרים הבאים:

  1. העץ מסכן את העוברים והשבים
  2. העץ חולה ועלול להדביק את כל העצים הסמוכים לו
  3. העץ מהווה סכנה כי הוא עלול לפגוע בארון חשמל, בחוט חשמל או בכל דבר אחר

ממי כדאי להזמין שירות כזה?

לא חשוב מה אתם מחפשים, כריתה של עץ בתל אביב, גיזום עצים בשרון, או כל שירות אחר בתחום הזה – בכל מקרה כדאי תעשו שיעורי בית ותתייעצו עם מכרים. אמנם לא מדובר במקצוע מאוד נפוץ, אך בכל זאת, כמו בכל מקצוע, יש לא מעט אנשי מקצוע שלמדו את התחום, צברו בו ניסיון וגם עובדים עם האישורים הנדרשים.

כאשר אתם בוחרים את איש המקצוע או חברה שמבטיחה שירותי כריתת עצים, בררו איזה ניסיון יש לה, האם היא מספיק אמינה ואם יש לה את האישורים הרשמיים הדרושים.

בדקו, כמובן, מה לוחות הזמנים שהיא מבטיחה וגם מי מפנה את הגזם ולאן.
כאשר העץ נטוע באדמה, קשה להעריך את כמות הגזם שהוא עשוי לייצר, אך לאחר כריתת העץ אתם עלולים להיתקע עם גזם רב מאוד שתופס הרבה מאוד מקום ושקשה מאוד לפנות. לכן, במידה שיש ימי פינוי ספציפיים מטעם הרשות המקומית, חשוב לדאוג שהגיזום יתבצע בהתאם לימים אלה ושהגזם יפונה אל אזור האיסוף.

המלצה נוספת – השוו מחירים בין כמה אנשי מקצוע. הניסיון מלמד שמדובר בעבודה שעולה בין מאות לאלפי שקלים, והפערים בין הגוזמים עשויים להגיע למאות שקלים.

תגובות: 0

נגישות