גרים בבית משותף? ייתכן שאתם משלמים חשמל עבור yes. האם תקבלו פיצוי? - פואנטה

גרים בבית משותף? ייתכן שאתם משלמים חשמל עבור yes. האם תקבלו פיצוי?

דיירי בניין בירושלים גילו שבמשך שנים הם משלמים חשמל עבור ציוד של yes. הסתבר שזו מדיניות החברה בכל הארץ, ובשל כך אושרה הייצוגית

ייצוגית נגד יס
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בשנה האחרונה היה לא פעם ויכוח על סביב סוגיית התביעות הייצוגיות, ושרת המשפטים שקד קידמה בהצלחה חוק להטלת אגרות על הגשת תביעה ייצוגית, בטענה שיש עודף תביעות ייצוגיות.
הנה ייצוגית שאושרה נגד חברת yes, אשר ממחישה מצוין מדוע יש צורך בכלי הזה שנקרא ייצוגית.

מסתבר שחברת yes, באופן שיטתי, התקינה ציוד שלה בבתים משותפים, ומי שחויב על צריכת החשמל של הציוד הזה הם הדיירים – גם כאלה שכלל אינם לקוחות yes, באמצעות חשבון החשמל שמשלם ועד הבית.

מדובר באיחוד בין שתי בקשות לייצוגית משנת 2014 (ת"צ 26284-06-14) שהוגשו למחוזי מרכז – הראשונה באמצעות עו"ד עומר פיינטוך ועו"ד יוחי גבע והשנייה באמצעות עו"ד אייל פלטק ועו"ד יוסי חובב.

לפי הבקשה, כאשר yes מתקינה צלחת לוויין, היא זקוקה לעתים קרובות גם למגבר כדי שלקוחותיה יוכלו לקלוט את השידורים. את המגברים היא מתקינה בשטח המשותף והם מחוברים לחשמל באופן רציף, כאשר התשלום עבור החשמל משולם למעשה באמצעות ועד הבית – וזאת מבלי שהדיירים יודעים בכלל על קיומו של ציוד צורך חשמל. yes לא ביקשה את אישור הדיירים, לא אלה שהם לקוחותיה ולא אלה שאינם לקוחותיה, וזו אחת הטענות העיקריות בתביעה.



מדובר בשקלים בודדים בכל חשבון, אבל אותם שקלים מצטברים לסכום גדול כאשר מביאים בחשבון את העובדה שמדובר בשנים ארוכות שבהן יס נוקטת בשיטה הזאת בכל הבתים המשותפים בכל הארץ. לפי הבקשה, מאז שנת 2000 מדובר בסכום מצטבר של עשרות מיליוני שקלים אשר שולמו לחברת השחמל מכיסי הדיירים, במקום מכיסה של יס.

כך גילה דייר במקרה שהוא מממן את יס והוט

יש לציין כי לא רק יס, גם חברת הוט פועלת בשיטה דומה ומתקינה מגברים בבתים משותפים, ללא ידיעת הדיירים שמשלמים על החשמל באמצעות ועד הבית – כך לפי התביעה.

הדבר התגלה במקרה לחלוטין, כאשר דייר בניין מגורים בירושלים כיהן בוועד הבית בתקופה שבה נותק החשמל בשטח המשותף של הבניין. דיירי הבניין התלוננו כי לפתע פסקו גם שידורי הוט ו-yes – ורק אז הסתבר כי בבניין מותקנים מגברים שמחוברים לחשמל בשטח המשותף, ומי שמשלם את החשמל הם הדיירים עצמם – ללא ידיעתם.

כאמור, בית המשפט אישר את הייצוגית וסכום התביעה עומד על כ-125 מיליון שקל.


דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות