חזרה לבית הספר: כך תצמצמו את ההוצאה הכבדה

חזרה לבית הספר: כך תצמצמו את ההוצאה הכבדה

למה לשלם פי שלושה על קלמר ואיפה מוצאים הנחות על ילקוטים? ההוצאה על ציוד החזרה לבית ספר תמיד גבוהה, אבל אפשר לצמצם אותה ועדיין לשלוח את הילדים לבית הספר מצוידים היטב ומרוצים. הנה כמה טיפים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אמצע אוגוסט – והקניות לבית הספר בעיצומן.

מי שעדיין לא הצטייד, כנראה עשה בשכל, מפני שבימים האחרונים מתחילות חנויות ורשתות רבות להציע מבצעים שלא היו בתחילת הקיץ, במיוחד על ילקוטים ותיקי גן.

לצאת בזול מקנייה כזאת יהיה בלתי אפשרי, אבל אפשר להפחית את ההוצאה במאות שקלים אם עושים זאת בתבונה. הנה כמה דרכים שיסייעו:

ציוד ממותג מול לא ממותג

בכל פעם שרונאלדו או מואנה מציצים מהמחברת או מהקלמר, אתם משלמים עליהם יותר. לכן, גם אם הילדים חובבי דמויות – עדיף להימנע מרכישת ציוד ממותג. מעבר לעובדה שתחסכו כסף בנקודת הזמן הנוכחית, תגדילו את הסיכוי שאותו פריט ישמש את הילדים גם בשנה הבאה, משום שההעדפות שלהם משתנות. קלמר נסיכות לילדה בכיתה א' ייראה ילדותי לילדה בכיתה ב', והנה זרקתם 50 שקל…

דוגמאות לפערי מחירים בין מוצרים ממותגים ללא ממותגים:

קלמרים

סוג הקלמר מחיר 
קלמר ברצלונה 2 תאים (קרביץ) 42 שקל
קלמר ג'ינס 2 תאים (אופיס דיפו) 20 שקל

 

סוג הקלמר מחיר 
קלמר NICI (דוכן בקניון) 60 שקל
קלמר ספיידרמן (קרביץ) 40 שקל
קלמר רויאל (אופיס דיפו) 20 שקל

 

מחברות

מחיר למארז מחיר למחברת
5 מחברות "לשבור את הקרח" (קרביץ):
כ-15 שקל
3 שקלים
10 מחברות מותג פרטי קרביץ: כ-9 שקל 90 אג'

 

מחיר למארז מחיר למחברת
5 מחברות אנגלית ספיידרמן: כ-15 שקל 3 שקלים
10 מחברות RoshRosh: כ-15 שקל 1.50 שקלים


עטיפות למחברות

מחיר למארז מחיר לעטיפה
10 שקופות (אופיס דיפו): 3.50 שקל 35 אג'
8 ממותגות הלו קיטי (אופיס דיפו): כ-14 שקל 1.75 ש'

איפה אתם קונים?

ברשתות הגדולות של הציוד המשרדי, לעתים קרובות המחירים גבוהים. השוואת מחירי ציוד לבית ספר שביצעה בעבר המועצה לצרכנות, גילתה פערים גדולים בין חנויות שממוקמות בקניונים לבין חנויות באזורי תעשייה או במקומות אחרים.

מומלץ גם לבדוק את המחירים ברשתות סטוק כמו מקס סטוק ואפילו ברשתות השיווק (כמו רמי לוי, מחסני השוק).

מבצעים ופיצול קנייה

הרשתות והחנויות מתחרות ביניהן במיוחד בתקופה זו שלפני סוף החופש. ייתכן שלמרות המאמץ, ישתלם לפצל את הקנייה בהתאם למבצעים, כך שאת הקלמר תקנו במקום מסוים וציוד אחר בחנות אחרת – בהתאם למבצע נקודתי. זה משתלם במיוחד כשאתם מבצעים קנייה עבור כמה ילדים.

אל תקנו כמויות מסחריות

נכון שזה מאוד מפתה לזרוק 10 עטים ו-50 מחברות לסלסלה, במיוחד כשמסביבכם בחנות כולם קונים כאילו אין מחר, אבל חבל לקנות פריטים שלא ייעשה בהם שימוש, ולבסוף תשכחו שהם קיימים ובשנה הבאה תקנו חדשים.

קנו את המלאי הדרוש לתחילת השנה, ותמיד תוכלו להצטייד בהתאם לצורך בהמשך השנה.

שימו לב לאיכות

אל תלכו שולל אחרי מחירי רצפה. אם תקנו מוצרים זולים שיישברו כעבור יום – לא רק שתתסכלו את הילד, אלא גם תמצאו את עצמכם רוכשים הכול מחדש כעבור זמן קצר.

אל תלכו עם הילדים

להסתובב עם הילדים בחנויות לכלי כתיבה זה מתכון לוויכוחים, ריבים והוצאות. ככל שזה אפשרי, בצעו את הקנייה בלעדיהם. תמיד אפשר להתייעץ איתם טלפונית על פריט זה או אחר אם אתם מתלבטים כשאתם בחנות…

דרכים להוזיל את קניית הילקוט

בלי להתבלבל, מחירו של ילקוט אורתופדי לכיתה א' מגיע בשנים האחרונות ל-400 שקל. גם ילקוטים לכיתות הגבוהות יותר הם פריט יקר שנמכר בקלות ב-200 ואפילו 300 שקל, תלוי במותג ובחניות שבה קונים.

אז איך אפשר להוזיל את הקנייה? הנה כמה טיפים:

1. סקר שוק

כמו בענפים אחרים, גם כאן יש פערים גדולים בין החנויות, כולל בין הרשתות הגדולות כמו קרביץ או אופיס דיפו. אמנם קצת מעייף לעשות את המחקר הזה, במיוחד משום שבניגוד לתחומים אחרים, כאן יש צורך להסתובב בין חנויות וקשה לבצע את ההשוואה רק מול מסך המחשב באינטרנט, אבל השוואת מחירי ילקוטים יכולה לחסוך לכם הרבה כסף, במיוחד אם אתם קונים ילקוטים לכמה ילדים.

חפשו את המבצעים – במיוחד לקראת סוף החופש

לקראת סוף אוגוסט, קיימים מבצעים על חלק ניכר מציוד החזרה לבית ספר, ומדובר גם בפריטים מבוקשים ומותגים פופולריים.

כך למשל, אפשר היום למצוא בסניף מודיעין של רשת עידן 2000 תיקי ג'אנספורט ב-100 שקל לתיק כחלק ממבצע (מותנה בקנייה ב-50 שקל בחנות). לשם השוואה באתר ג'אנספורט עצמו, אי אפשר למצוא ילקוט בפחות מ-150 שקל.

תיק יד שנייה

ילקוטים לבית הספר מיוצרים מבדים איכותיים ועמידים, ויש תלמידים שמשתמשים בהם שנה אחת בלבד. אפשר בהחלט לקנות ילקוט יד שנייה בחצי ממחירו של אותו ילקוט במחיר מלא, ואפילו פחות מזה. מגוון עצום שמתחדש כל יום אפשר למצוא באתר yad 2 ובמרקטפלייס בפייסבוק.

כך למשל, אפשר למצוא כעת באתר yad2 ילקוט אורתופדי של קלגב + קלמר תואם ב-100 שקל בלבד, כאשר מי שקונה דגם כזה בחנות, ישלם על הילקוט כ-200 שקל ועל הקלמר כ-50 שקל.

לעתים אנשים מוכרים שם אפילו ילקוטים חדשים לגמרי שלא נעשה בהם שום שימוש.

ילקוטים מתרומה

כאמור, מאחר שאיכות הילקוטים כל כך גבוהה, יש לא מעט הורים שתורמים את הילקוטים של ילדיהם, בין היתר באמצעות מיזם "תיק לכל תלמיד", פורטל "אמאבא" ועוד. מדובר רק בתיקים במצב טוב (הם כמובן עוברים ניקוי, כביסה וכל מה שדרוש).

מדובר בפרויקטים מקסימים שנולדו מחזון של אנשים פרטיים, ופועלים בכל הארץ.

זו גם הזדמנות להזכיר להורים ולתלמידים שלא לזרוק ציוד משומש במצב טוב, כמו תיקים וקלמרים. יש מי שישמח לקבל אותם. אגב, למיזם "תיק לכל ילד" הצטרפה זו השנה השנייה גם רשת קרביץ, והיא מאפשרת מסירת ילקוטים לתרומה בסניפים רבים.

כיצד משיגים ילקוט מתרומה? הנה שתי אפשרויות: דרך פורטל אמאבא, או דרך מיזם "תיק לכל תלמיד".

אגב, בפורטל אמאבא המיזם הוא רחב יותר ונקרא "אמאבא ממלאים ילקוט", כך שהילקוט שנמסר מגיע גם עם ציוד לבית הספר שנתרם על-ידי אנשים שכבר לא זקוקים לו – החל מקלמר, דרך מחברות ועד כלי כתיבה.

חפשו את הקופון

באתרי קופונים מציעים לא פעם הנחות על תיקים וילקוטים – גם של המותגים המבוקשים ביותר. כך למשל באתר גרו (גרופון) נמכרים ילקוטים אורתופדיים של קל גב ב-130 שקל, כאשר מחירם המלא בחנויות מגיע ליותר מ-300 שקל.

אל תלכו שולל אחרי שכלולים מיותרים

במיוחד כשמדובר בילקוט אורתופדי לכיתות א'-ב', בכל שנה מושקים דגמים עם הבטחות ושכלולים – אך האם זה דרוש לכם? שימו לב למשל לטרולי, העגלה. כאשר תיק נמכר עם עגלה נפרדת, הוא בדרך כלל יקר יותר – ובכלל לא בטוח שלילדים שלכם יהיה נוח להסתובב איתו, במיוחד אם הדרך לבית הספר כרוכה בעלייה במדרגות (או שבבית הספר עצמו יש מדרגות).

אם לתיק יש גלגלים מובנים – זה עלול לא רק לייקר את התיק, אלא גם להפוך אותו לכבד ומסורבל.

לכן, שאלו את עצמכם אם כל התוספות הללו נחוצות.

אל תלכו שולל אחרי מותג

לעתים נמכרים במחירים גבוהים תיקים ממותגים רק בגללה מותג, אך לתיק עצמו יש רק תא אחד או שהוא מיוצר מבד זול ולא עמיד. אם אתם כבר משקיעים כסף בתיק ממותג – דאגו שהוא יהיה איכותי, שיהיו בו כמה תאים ושהאריג שלו יהיה איכותי.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות