ביי ביי לעטיפות הקרמבו (עדיין לא כולן)

ביי ביי לעטיפות הקרמבו (עדיין לא כולן)

בגלידת שטראוס מבית יוניליוור מכריזים בחגיגיות כי אריזות שמינייה של קרמבו יימכרו ללא עטיפת האלומיניום המיתולוגית. לסביבה זה טוב, וגם להפחתת עלויות הייצור

קרמבו ללא עטיפות אלומיניום
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בין אם אתם חובבי קרמבו ובין אם לאו, את העטיפות המבריקות של הקרמבו אתם בטוח מכירים. החל מספטמבר, אם תרכשו אריזות 8 יחידות קרמבו של גלידות שטראוס מבית יוניליוור, תגלו שהקרמבו עירום… כלומר, קרמבו ללא עטיפה.

בגלידות שטראוס אומרים שבזה הם מתחילים מהלך ארוך טווח להפוך את הקרמבו לידידותי יותר לסביבה, שכן מדובר ב-13 טון אלומיניום בשנה. כדי להמחיש את הכמות, מסבירים בשטראוס כי הכמות שוות ערך ל-6,000 קילומטר מרובע של עטיפות אלומיניום, שאם יחברו אותן לאורכן ניתן יהיה להגיע מירושלים להודו.

קרמבו בלי עטיפה? הרבה פחות מזהם

ביוניליוור אומרים כי החליטו להפריד מהעטיפה של הקרמבו כחלק מיישום צעדים שמטרתם להגשים את יעדי הקיימות של החברה לצמצום חומרי אריזה, אך מציינים גם כי הדבר יאפשר לחברה שלא לייקר את אריזות השמינייה – וזאת בניגוד לאריזות 20 ו-32 יחידות קרמבו, אשר כן התייקרו ביותר מ-7%. את ההתייקרות, אשר באה לידי ביטוי בכ-10 אגורות ליחידה, מסבירים בשטראוס בשחיקה ברווחיות הייצור.

גם העטיפות באריזות הגדולות יוסרו

בשלב זה הצליחו ביונילוור למצוא פתרון רק לאריזות השמינייה, אך בחברה מתכננים להסיר את העטיפות גם מהאריזות הגדולות יותר ברגע שיימצא פתרון טכנולוגי מתאים. פתרון זה צריך לאפשר שמירה על הצורה, הטעם והמרקם של הקרמבו גם ללא עטיפת האלומיניום שמגנה עליו ומבודדת אותו.

לדברי מיכל תמרי, מנהלת שיווק גלידת שטראוס ביוניליוור, החברה יצאה לדרך עם המהלך הנוכחי רק לאחר בדיקות ממושכות שנועדו לוודא כי הקרמבו נשמר בדיוק כפי שהיה מבחינת טעם, מרקם וחיי המדף.

מגמה עולמית: פחות פסולת כתוצאה מאריזות

מבחינה סביבתית, מדובר כמובן בצעד מבורך, אף כי יש מן הסתם צרכנים שמעדיפים את הקרמבו שלהם עטוף. בישראל פסולת האלומיניום אינה ממוחזרת והיא נטמנת בקרקע.

בגלידת שטראוס לא מתכוונים להסתפק באלומיניום, אלא לצמצם גם את השימוש בפלסטיק באריזות השמינייה. לשם כך, החברה תשתף פעולה עם גופים מובילים בתחום חדשנות באריזה. נכון להיום, האריזה ניתנת למיחזור, אלא שבארץ קשה למצוא פחים כתומים המיועדים לאריזות, כך שיש להניח שרוב רובן של אריזות הפלסטיק מגיעות אל הפח הרגיל ולא ממוחזרות.

לפי נתוני החברה, ב-5 השנים האחרונות הפחיתה יוניליוור ישראל מעל ל- 6500 טון בחומרי אריזה, המהווים 30% הפחתה בחומרי אריזה. החברה מחוייבת להפחתת הפסולת כחלק מיעדי תכנית הקיימות של יוניליוור העולמית, שהתחייבה כי עד שנת 2025 כל אריזות הפלסטיק יהיו ניתנות לשימוש חוזר, מיחזור או הפיכה לקומפוסט,  ובכל עת נבחנים אמצעים להפחית את הפסולת בעת הייצור ובאירוז המוצרים.

פלסטיק ממוחזר בנעלי אדידס, פחות קשיות בבתי קפה

המודעות לזיהום הסביבתי שיוצרים מוצרי מזון ארוזים ומוצרי צריכה עולה בהתמדה.

כפי שפרסמתי בפואנטה לאחרונה, אחד הביטויים הבולטים לכך הוא נעל הריצה אדידס UltraBoost Parley שהושקה לאחרונה, ומיוצרת בחלקה מפלסטיק ממוחזר. בכל נעל כזאת יש חומר גלם שהופק מ-11 בקבוקי פלסטיק שהושלכו לאוקיינוס. אדידס חברה למיזם Perlay שמתמקד בפסולת הפלסטיק המושלכת לאוקיינוסים, והבטיחה לעשות יותר ויותר שימוש בפלסטיק ממוחזר שמקורו בפסולת מהאוקיינוס.

חברות אחרות, כמו מקדונלדס וסטארבאקס, הפכו את קשיות הפלסטיק לסמל המאבק בפסולת הפלסטיק שמקורה בשימוש חד-פעמי במוצרים שמושלכים לאשפה, לטבע ולים. כפי שפורסם בפואנטה, מקדונלדס התחייבה להפסיק להשתמש בקשיות פלסטיק חד פעמיות בבריטניה.

ברקע המהלכים הללו מתרחשים גם תהליכי חקיקה במקומות שונים בעולם, כמו בריטניה וצרפת, האוסרים על שימוש בקשיות פלסטיק ובכלים חד פעמיים. גם בניו יורק צפוי להיאסר שימוש בקשיות פלסטיק חד פעמיות בבתי קפה ומקומות בילוי.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות