איפה הכי זול לקנות דבש והאם דבש גבישי הוא דבש מקולקל?

האם לאחסן דבש במקרר? מה עושים עם דבש גבישי? איפה הכי זול? כל התשובות

אם תהיתם איפה הכי זול לקנות דבש, פואנטה כאן כדי לעזור. אבל מחיר זה לא הכול – היכנסו לכתבה כדי לדעת איפה לאחסן דבש וכמה זמן הוא מחזיק מעמד

השוואת מחירי דבש
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

איפה הכי זול לקנות דבש? זו כמובן שאלה מעט מורכבת, מפני בניגוד למוצרים אחרים – כאן יש בחנויות מגוון רחב, החל מיד מרדכי ועד יצרנים פרטיים ומותגים פרטיים. דבש גם נמכר במגוון גדלים, ולכן כאשר קונים דבש ברשתות השיווק – יש לבצע השוואה לפי המחיר ל-100 גרם ולא לפי המחיר הסופי של המוצר.

רגע לפני ראש השנה, קניות הדבש בעיצומן. דבש הוא מוצר מזון לא זול, ולכן השאלה איפה הכי זול לקנות דבש ודאי מעסיקה צרכנים רבים. על פי נתוני משרד החקלאות, 35% מהתצרוכת השנתית של דבש בישראל מתרכזת בתקופת חגי תשרי, ובעיקר בראש השנה. מדובר בכ-1,600 טון דבש הנצרכים בחודש אחד.

מעבר למחיר, יש עוד כמה שאלות מעניינות – איך בוחרים דבש, באיזה חודש בשנה הכי משתלם לקנות אותו ומה אומר לנו המרקם של הדבש או הצבע שלו.

רגע לפני שנענה על כל אלה, בדקנו כמה אמירות נפוצות על דבש:

1. "אין טעם לבדוק איפה הכי זול לקנות דבש כי המחירים דומים בכל מקום"

לא נכון!

פערי המחירים לפני ראש השנה עצומים, ובלא מעט מקרים רשת אחת גובה פי שניים בהשוואה לרשת המתחרה עבור צנצנת דבש זהה. 

2. "דבש גבישי הוא דבש מזויף או דבש שהתקלקל"

לא נכון!

"דבש באופן טבעי מתקרש", מסביר זאב מידן, לשעבר מנכ"ל מועצת הדבש. "יש בעולם מקומות שבהם אפילו מעדיפים דבש קרוש. בארץ מעדיפים דבש במרקם נוזלי יותר, והיצרנים צריכים לדעת איך לעשות זאת כדי לא לפגוע בערכים התזונתיים שלו".

3. "דבש כהה הוא דבש מזויף"

לא נכון!

צבע הדבש נגזר מצבע הפרחים שמהם מפיקות אותו הדבורים. כך, דבש שהופק מפרחי אבוקדו יהיה כהה יותר ודבש מהדרים יהיה בהיר יותר – אבל שניהם טהורים ותקינים.

לדברי מידן, תופעת הזיופים הצטמצמה הודות לעבודה של מועצת הדבש ומשרד הבריאות, אשר דוגמים את הדבש. בכל מקרה, חשוב לדעת שצרכן בדרך כלל לא יוכל להבחין בעצמו בדבש מזויף, הזיוף לא מתבטא במהילת הדבש במים – שכן מים יביאו את הדבש לידי תסיסה, אלא בהוספת צבעי מאכל, סוכר ועוד. את הזיוף אפשר לגלות במעבדה, ולכן צרכנים שרוצים להיות בטוחים במה שהם קונים, צריכים לקרוא את הכיתוב על המוצר.

היי, למה שלא תקבלו את העדכונים שלנו בטלגרם?

ככלל, מועצת הדבש מעניקה תו למכוורות שעמדו בבדיקות שלה. במקביל, גם מכון התקנים מציע תו תקן לדבש. למכוורת יד מרדכי, למשל, יש תו תקן של מכון התקנים. דבש בעל תו תקן נמצא בפיקוח שוטף של מכון התקנים ועובר בדיקות  המוודאות כי הוא דבש טבעי, ללא תוספות סוכרים ותוספות מלאכותיות אחרות.

4. "דבש מתקלקל אחרי כמה חודשים, ולכן עדיף לזרוק אותו"

לא נכון!

דבש לא מתקלקל. יש אפילו עדויות לדבש בן אלפי שנים שנמצא במערות.

5. "עדיף לשמור את הדבש במקרר לאחר הפתיחה"

לא נכון!

יש לאחסן דבש בטמפרטורת החדר, רצוי בארון או במקום מוצל.

ראיתם כבר מה העלינו לאינסטוש היום? 

6. הכי יקר לקנות דבש לפני ראש השנה

בדרך כלל לא נכון!

התחרות בין הרשתות לפני החג מביאה לכך שלעתים קרובות, לפני ראש השנה דווקא הכי משתלם לקנות דבש. מה שחשוב הוא לחפש את המבצעים ולא לקנות באופן אוטומטי.

יותר מזה, מאחר שדבש לא מתקלקל, כדאי לנצל את המבצעים כדי להצטייד בתקופה זו במלאי שיספיק לכם לכמה חודשים.

7. הבקבוק הלחיץ יותר יקר

נכון!

בקבוק לחיץ לדבש הוא המצאה גאונית, אבל על נוחות אנחנו משלמים, וכשמדובר בבקבוק לחיץ – אנחנו משלמים יותר על כל 100 גרם. יש צרכנים שפותרים את זה די בקלות – קונים פעם אחת את הבקבוק הלחיץ, ולאחר מכן קונים דבש בצנצנת ומעבירים אותו לבקבוק לחיץ.

איפה הכי זול לקנות דבש?

התשובה מורכבת ומשתנה. כדי שתדעו היכן לקנות דבש, אל תשכחו להשוות את המחיר ל-100 גרם. מומלץ להיכנס לכתבה השוואת הקניות לראש השנה 2022 שפרסמנו כאן בפואנטה. הצצה במחיר של 1 ק"ג דבש מגלה את הפערים הבאים נכון ל-21.9.22:

  • מחסני השוק (יד מרדכי): כ-35 ש"ח
  • שופרסל – יד מרדכי: כ-40 ש"ח במקום 43 ש"ח
  • רמי לוי – מותג פרטי: כ-40 ש"ח
  • ויקטורי – יד מרדכי: כ-43 ש"ח
  • יינות ביתן – יד מרדכי: כ-44 ש"ח

שימו לב לשני היבטים נוספים – ראשית, הרשתות הגדולות, כמו שופרסל ורמי לוי, מציעות בדרך כלל במחיר מוזל את המותג הפרטי שלהן (לא תמיד).

שנית, סוג האריזה וגודלה משפיע על המחיר, וייתכן ששווה לרכוש על אריזה גדולה או קטנה יותר מזו שתכננתם כדי שהמחיר יהיה משתלם יותר.

מה שחשוב זה לא רק איפה הכי זול לקנות דבש

עם כל הכבוד למחיר, כשמדובר בדבש (ובכל מוצר אחר), מה שחשוב זה לא רק איפה הכי זול לקנות דבש, אלא האיכות.

משרד הבריאות דוגם מדי פעם מוצרים שונים. בדגימות הדבש של משרד הבריאות מסתבר לעתים קרובות שגם דבש שנמכר ברשתות השיווק או בחנויות טבע עלול להתגלות כדבש לא טהור.

לכן, במשרד הבריאות מדגישים כי מאחר וקשה מאוד להבחין במראה או בטעם בין דבש מזויף לאיכותי, מומלץ לרכוש דבש שעל אריזתו מוטבע סימן תו האיכות "דבש איכות תוצרת ישראל" או חותמת יצרן.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות