נסעתם בכביש 6? הפרטים האישיים שלכם היו חשופים לכל. עכשיו יש גם בקשה לייצוגית - פואנטה

נסעתם בכביש 6? הפרטים האישיים שלכם היו חשופים לכל. עכשיו יש גם בקשה לייצוגית

האם פרטיכם הגיעו לידיים לא רצויות? כנראה שלא תדעו. פרצת האבטחה בכביש 6 עלולה לעלות לחברה ביוקר. כעת מוגשת ייצוגית נגד "דרך ארץ" בטענה לרשלנות

קורס נהיגה מונעת
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם נסעתם בכביש 6, הנחתם ודאי שפרטיכם שמורים ומוגנים היטב במחשבי המערכת המשגרת את החשבוניות. אלא שבשבוע שעבר הסתבר שלא כך הדבר, והקלות הבלתי נסבלת שבה יכול היה כל אדם לשלוף את הפרטים האישיים שלכם היא בלתי נתפסת.

הפרצה התגלתה לא בזכות עירונותה של חברת דרך ארץ, החברה המפעילה את כביש 6, אלא בזכות עירונותו של נועם רותם, נהג מן השורה שהוא גם במקרה איש אבטחת מידע, אשר שקיבל חשבונית מכביש 6 ונכנס לשלם את החשבונית באזור האישי באתר של דרך ארץ.



לרוע מזלה (או למרבה מזלה) של דרך ארץ, רותם לא הסתפק בתשלום אלא בדק אותו קצת יותר לעומק וגילה שבאמצעות שינוי של פרטי החשבונית, הוא יכול פשוט לקבל את הנתונים של נהגים אחרים. לשם כך לא צריך קוד גישה של בעלי האתר או משהו כזה, אלא פשוט להתחבר כלקוח, להיכנס להיסטוריית התשלומים ולשנות את המספר בסידורי בשורת הכתובת.

הדברים התפרסמו בכתבה של אמיתי זיו בדה מרקר, וחברת דרך ארץ הגיבה כי הפרצה תתוקן לאלתר.

אלא שהתגובה הזאת, כמובן, לא מספיקה כדי להרגיע את מיליוני הנהגים שנסעו בכביש 6 בשנים האחרונות.

מיד לאחר החשיפה, הוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד בקשה לתביעה ייצוגית (ת"צ 62334-08-18) על סך כ-372 מיליון שקל בגין הפרצה הזאת, שהותירה מיליוני צרכנים חשופים – ולא רק בגינה.

עוד טוענים התובעים, באמצעות עו"ד מוטי דזנה, כי דרך ארץ שולחת חשבוניות גם בדואר ובהן מופיע מס' תעודת הזהות לצד מספר הרכב של הנהג – וכך אפשר בקלות לגנוב חשבוניות ולהשתמש במידע הזה כדי לזייף מסמכי בעלות על רכב ועוד.

הטענה כלפי דרך ארץ היא שהיא נהגה ברשלנות וכי היה עליה לדעת על פרצת האבטחה, שכן מיליוני הלקוחות סומכים עליה כי היא מאבטחת את הפרטים האישיים שלהם.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות