חברת הביטוח ליברה מבטיחה: פוליסה זולה למי שנוסע מעט ורכב חלופי למקום התאונה - פואנטה

חברת הביטוח ליברה מבטיחה: פוליסה זולה יותר למי שנוסע מעט ורכב חלופי למקום התאונה

ליברה, חברת הביטוח הדיגיטלית הראשונה בישראל, שהוקמה ע"י אתי אלישקוב, מבטיחה גם לשלם תביעות תוך 48 שעות ולחלוק את הרווחים עם המבוטחים. כך זה אמור לעבוד

ליברה חברת ביטוח
מוקד חברת הביטוח ליברה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

הרבה שנים לא נכנסה תחרות אל ענף הביטוח – וכעת זה קורה עם השקת חברת הביטוח ליברה, שהיא למעשה החברה הראשונה שמוגדרת כחברת ביטוח דיגיטלית.

בשלב ראשון ליברה מציעה רק ביטח רכב, ולקראת סוף השנה היא תציע גם ביטוח דירה וביטוח לעסקים. לאחר מכן, ייתכן שיתווספו ביטוחים נוספים.

מאחר שרוב המבוטחים נוטים לחדש את הביטוח באופן אוטומטי, וגם לא משווים יותר מדי בין מחירי החברות השונות, חברת הביטוח ליברה חייבת להציע יתרונות שאין לחברות האחרות כדי להעיר את מבוטחי הרכב מהתרדמה. אז מה בעצם היא מבטיחה כדי להוכיח שמשתלם  לעבור אליה? מי ה"אבא ואמא" של החברה שאמורה לתת לנו גב בשעתנו הקשה ביותר, לאחר תאונת דרכים? ובכלל, עד כמה אפשר להרגיש בנוח להצטרף לחברת ביטוח באופן דיגיטלי? בדקנו את כל השאלות הללו.

המודל של ליברה: ביטוח רכב בהתאמה אישית

ליברה מבטיחה ביטוח רכב בהתאמה אישית תחת התפיסה של "אתה נוסע מעט – תשלם מעט". זאת, בניגוד למודל המקובל היום בחברות הביטוח, שבה יש מחיר קבוע שאינו יורד או עולה בהתאם לכמות הנסיעות או הקילומטראז'.



בליברה, בעת ההצטרפות הלקוח נשאל כמה קילומטרים הוא נוסע, מה גיל הילדים, האם היו לו תביעות בעשר השנים האחרונות ועוד כמה שאלות. מחיר הפוליסה נגזר מהתשובות לשאלות הללו (הלקוח לא חייב לענות עליהן, אבל יש לו אינטרס לעשות זאת במידה שהנתונים שלו חיוביים).

לדברי אתי אלישקוב, מייסדת ומנכ"לית ליברה, הרציונל מאחורי השאלון הוא שאין סיבה שמי שנוסע מאות קילומטרים ביום ישלם כמו מי שנוסע עשרות קילומטרים ביום או בשבוע. "ההתאמה האישית מאפשרת ל-40% מהמבוטחים לשלם פחות ממה שהם משלמים בחברות אחרות", אומר אלישקוב לפואנטה.

אתי אלישקוב
אתי אלישקוב, מנכ"לית ומייסדת חברת הביטוח ליברה

בנוסף, בעת ההצטרפות לביטוח המבוטח יכול לצלם את הרכב שלו – ואז במקרה שמישהו פוגע ברכב ולא משאיר פרטים, יש לחברה הוכחה שאכן הייתה פגיעה.

לא מייקרים את הפוליסה באופן אוטומטי

מבוטחי הרכב סובלים לא פעם מהתייקרות של הפוליסה לאחר שתבעו את חברת הביטוח במקרה של תאונה. המודל של ליברה שונה, ובמסגרתו המבוטח נשאלי לגבי תביעות בעשר השנים האחרונות.

השתתפות ברווחים

היבט אחר שלא קיים היום בחברות הביטוח הוא השתתפות ברווחים. בליברה מבטיחים השתתפות ברווחים עם המבוטחים באמצעות מודל הליברות. המודל הזה אמור להבטיח נאמנות של הלקוחות, משום שהכסף ניתן למבוטח רק בעת חידוש הפוליסה.

איך זה עובד? לכל מבוטח מוקם בעת רכישת הביטוח "ארנק דיגיטלי" בו הוא צובר "ליברות", המהוות את חלקו ברווח. באמצעות הליברות החברה תחלק עד 25% מרווחיה למבוטחים שלה. בעת חידוש הפוליסה, הליברות מומרות לשקלים (ביחס של 1:1) וניתן לממש אותן באמצעות העברה לחשבון הבנק, או לחלופין בחידוש ביטוח ורכישת כיסויים נוספים בליברה.

תשלום תביעה תוך 48 שעות

אחד הקשיים שבהם נתקלים היום מבוטחים הוא בתקשורת מול חברת הביטוח וקבלת הכסף תוך זמן סביר.

בחברת ליברה מזהים זאת כנקודה חשובה מבחינת המבוטחים ומבטיחים כי מרגע הכרזת הרכב כ"טוטל לוס" או במקרה גניבה – החברה תעביר תשלום תוך 48 שעות. אין ספק שזה צפוי להיות אחד המבחנים של ליברה.

בנוסף, היא מבטיחה לשגר את הרכב החלופי מיד אל מקום התאונה או הגניבה – וגם כאן יש חידוש שעונה על צורך אמיתי.

כעת מוטלת על ליברה חובת ההוכחה.


חברת ביטוח דיגיטלית עם שירות לקוחות אנושי

אנחנו אמנם חיים בעידן דיגיטלי, אבל בסופו של דבר, לעתים קרובות אנחנו מעדיפים לקבל יחס אישי ואנושי – במיוחד אם אנחנו שרויים בצרה או זקוקים לעזרה מורכבת.

בליברה מודעים לעובדה שגם צרכנים מאוד טכנולוגיים עשויים להירתע משירות דיגיטלי לחלוטין. החברה מפעילה אתר שבו אפשר לעשות פעולות רבות בשירות עצמי, החל מההצטרפות ועד הגשת התביעה, אך מפעילה גם שירות לקוחות אנושי. לפי נתוני החברה, רוב המצטרפים עד כה החלו את התהליך באופן דיגיטלי באמצעות האתר, אך סיימו את התהליך טלפונית.

בין המשקיעים: ערוץ קשת 12

בקרוב יחל קמפיין רחב היקף לפרסום חברת הביטוח ליברה, ולא רק בגלל השיווק האינטנסיבי שחברת ביטוח חדשה צריכה כדי לגייס לקוחות, אלא גם משום שקשת היא אחת המשקיעות בחברת ליברה.

לצורך הקמת חברת ליברה גייסה אתי אלישקוב 40 מיליון שקל – 20 מיליון מכיסה הפרטי והיתר ממשקיעים, ביניהם קשת וקבוצת דסק"ש, המחזיקה גם בשופרסל ובסלקום. דסק"ש", שבשליטת אדוארדו אלשטיין. אגב, החברה האחות של דסק"ש היא חברת כלל ביטוח, ואי.די.בי של אלשטיין מחזיקה בכ-35% ממניות כלל ביטוח.

ההסכם עם קשת הוא הסכם ל-5 שנים, ובמסגרתו קשת גם תקצה זמן פרסום לליברה. ההסכם עם דסק"ש טומן בחובו הזדמנויות שיווק רחבות. כך למשל, לקוחות שופרסל עשויים לקבל הצעה להצטרף לביטוח ליברה בהנחה וכו'.

הצפי: 4,000 פוליסות בחודש

חברת הביטוח ליברה הושקה בהשקה רכה לפני 3 חודשים, ונכון לעכשיו הנפיקה 2,200 פוליסות ונתנה מענה ל-13 תביעות. "אני רואה את הקצב מגיע ל-4,000 פוליסות בחודש,, מבטיחה אלישקוב.

אלישקוב מגיעה עם 17 שנות ניסיון בענף הביטוח, ובעבר הייתה המנכ"לית של הכשרה ביטוח. את הרישיון מרשות שוק ההון קיבלה אלישקוב בחודש מאי, והיא כנראה לא תישאר לבד בזירת הביטוח הדיגיטלי. נכון להיום מדובר על שתי חברות ביטוח דיגיטליות חדשות שצפויות לקום בעתיד הקרוב.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות