הרכבת מירושלים לתל אביב יוצאת לדרך, אבל תגיע רק עד נתב"ג בחודשים הקרובים - פואנטה

הרכבת מירושלים לתל אביב יוצאת לדרך, אבל תגיע רק עד נתב"ג בחודשים הקרובים

מה נותר מההבטחות לרכבת מהירה מירושלים לתל אביב? אחרי כמעט 20 שנה, נכון לעכשיו רק 400 ירושלמים יוכלו לנסוע בקו המהיר, רק פעם בשעה ורק עד נתב"ג

רכבת ירושלים תל אביב
הרכבת המהירה ירושלים תל אביב תגיע רק עד נתב"ג
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בכל פעם שנדמה לנו כי הגענו לשפל בכל ההתנהלות סביב השקת קו הרכבת המהיר ירושלים תל אביב, מסתבר שיש עוד שפל.

הרכבת המהירה אמורה הייתה לחבר את ירושלים לתל אביב תוך פחות מ-20 דקות. היא גם הייתה אמורה לצאת לדרך לפני שנים. למעשה, כבר 17 שנה עובדים על קו רכבת מהיר אחד ויחיד, שיחבר את בירת ישראל לשאר חלקי הארץ.

הרכבת המהירה ירושלים תל אביב
מקור: רכבת ישראל

בינתיים, בטקס רב רושם שאמור להסתיר את גודל השערורייה, בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כ"ץ, נחנכת היום תחנת הרכבת יצחק נבון בירושלים כדי להוציא ממנה רכבת שמגיעה אך ורק עד נתב"ג – וגם זה בהתחלה בתדירות של אחת לשעה. מנתב"ג, כדי להגיע לתל אביב (או לכל מקום אחר) – צריך להחליף רכבת.


הנסיעה מירושלים לנתב"ג תימשך כ-20 דקות – ומשם לתל אביב עוד 15-20 דקות, מה שאומר נסיעה של כ-40 דקות (!), לא כולל זמן ההחלפה וההמתנה לרכבת בנתב"ג, וכמובן לא כולל ההגעה אל התחנה עצמה. יש לזכור כי הרציפים בתחנת האומה בירושלים נמצאים בעומק של 80 מטרים מתחת לאדמה, וכדי להגיע אליהם יש לעבור בין ארבעה מפלסים שונים וצלוח את הבידוק הביטחוני.

בקיצור, לא בדיוק נסיעה מהירה שתהווה תחליף לרכב פרטי ואפילו לא לנסיעה באוטובוס.

גם לאחר שהקו יוארך, הוא לא יגיע מיד לכל התחנות. בתחילה, רכבת ירושלים תל אביב תיעצר בתחנת ההגנה, לאחר מכן תיפתח גם תחנת ת"א סבידור מרכז ורק בסוף בסוף – לא ברור בעוד כמה חודשים (או שנים), הרכבת המהירה תגיע מירושלים להרצליה. אגב, למרבה האבסורד – הרכבת לא עוצרת במודיעין, כך שמי שירצה להגיע ממודיעין לירושלים יצטרך לנסוע לנתב"ג!

רק 400 נוסעים בכל רכבת מהירה מירושלים לנתב"ג

בשלב ההרצה (שיימשך מספר חודשים), מספר הנוסעים בכל רכבת יוגבל ל-400 בלבד. אותם נוסעים בני מזל יצטרכו להירשם מראש באתר. כדי לנסוע, צריך לא רק להירשם מראש, אלא להציג רב קו (עם תמונה כמובן) וכרטיס, לאחר שריון המקום באתר.

בשלושת החודשים הראשונים – הנסיעה תהיה חינם מירושלים לכל יעד.

מה מעכב את הרכבת המהירה?

הרכבת המהירה בין ירושלים לתל אביב נחשבת לפרויקט טכנולוגי מורכב, שבו נחפרו 5 מנהרות באורך מצטבר של 22 ק"מ, נבנו 9 גשרים ומתבצעת עבודה לחשמול המסילות ולהסבת הקרונות לקרונות חשמליים. תהליך החשמול בתוואי לתל אביב עלול להביא להשבתת המסילות באזור וליצור בלאגן תחבורתי שממשלת ישראל ורכבת ישראל טרם פיצחו איך להתמודד איתו. בינתיים, עלות הפרויקט נאמדת ב-7.5 מיליארד שקל.



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות