קוקה קולה מעלה מחירים. מה אתם יכולים לעשות? לא לקנות - פואנטה

קוקה קולה מעלה מחירים. מה אתם יכולים לעשות? לא לקנות

החברה המרכזית למשקאות מייקרת את הקולה, אחרי שייקרה את מוצרי החלב של טרה. מה עוד התייקר?

קוקה קולה מתייקרת
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם צרכנים של קוקה קולה – תשלמו 2%-3% יותר על פחיות ובקבוקים משפחתיים.

קוקה קולה מיוצרת ומשווקת בארץ ע"י החברה המרכזית למשקאות קלים, אשר מחזיקה גם בטרה. וכן, גם מוצרי החלב של טרה התייקרו ממש לא מזמן.

אה, וגם המיצים של פריגת, שגם אותם משווקת החברה המרכזית, מתייקרים ב-3%-3.2%.

למה? בחברה אומרים ש"עדכון זה מתבצע עקב עליית התשומות לתעשייה". אשרי המאמין. כידוע, קוקה קולה היא השחקנית הדומיננטית על מדפי המשקאות הקלים, ובתחום הקולה עצמה היא מונופול.



את השליטה הזאת היא משיגה באמצעות הפצה מאוד דורסנית, שבגינה הרשות להגבלים עסקיים מעוניינת להטיל על קוקה קולה קנס עצום של 63 מיליון שקל, וגם, כמובן, באמצעות הצרכנים (קוקה קולה ערערה על הקנס וכעת הדבר נמצא בדיונים).

רק לפני שלושה חודשים זכתה קוקה קולה במקום הראשון במדד המותגים של גלובס. כן, קוקה קולה, לפי המדד הזה, היא המותג החזק בישראל. למעשה, היא מחזיקה קרוב ל-90% ממכירות שוק המשקאות הקולה, והרחק מאחוריה נמצאת פפסי של טמפו. אחרי שתיהן, המותג RC קולה של יפאורה תבורי. בשנת 2017, שימו לב, הסתכמו מכירות קולה ודיאט קולה בכמעט 800 מיליון שקל (על-פי נתוני סטורנקסט) – ואם לוקחים בחשבון שלקוקה קולה יש נתח כמותי של 83% מכל זה, אפשר להבין שהכסף מתגלגל במסדרונות המפעל וההתייקרות הנוכחית לא בהכרח מחויבת המציאות, אלא מטרתה פשוט להרוויח עוד קצת.

לכן, הגיע הזמן שהצרכנים יפנימו שהכוח נמצא אצלם. נניח לרגע בצד את העובדה שהמשקאות הקלים של קוקה קולה מזיקים לבריאות ורצוי להפחית בצריכתם. גם מי שממש לא אכפת לו מההיבט הבריאותי, יכול להפחית את צריכת מוצריה של קוקה קולה ולעבור ליצרנים אחרים.

גל התייקרויות: אילו יצרנים העלו מחירים?

קוקה קולה אינה היחידה שמייקרת מחירים, ומבחינה זו, לצרכנים יש סיבה לדאגה:
כך למשל, תנובה העלתה את מחיריה באופן מורגש ממש לא מזמן, לראשונה מאז מחאת הקוטג'. מוצרי חלב של תנובה, שאינם מפוקחים, התייקרו בין 0.8% ל-3.4% ובשיעור ממוצע של 2.2%. בנוסף, אורז של סוגת התייקר, תה ויסוצקי וטונה. גם צרכני הקרמבו גילו שהקרמבו התייקר.

חברות אחרות ייקרו את המוצרים שלהם בדרך עקיפה של הקטנת אריזות. כך למשל, כפי שפרסמנו בפואנטה, מספר החיתולים של האגיס באריזה הופחת ונייר הטואלט של מולט התקצר – אך המחיר לא ירד. גם כמות האבקה של סימילאק פחתה משמעתית, אך מחיר האריזה לא ירד בהתאם.

הקטנת אריזות

בשורה התחתונה, מי שמרשה לעצמו להעלות את המחירים הם המותגים הגדולים – והדרך היחידה של הצרכנים להתמודד עם התייקרויות כאלה היא לרכוש את המותג הפרטי של הרשתות הגדולות, כמו שופרסל, רמי לוי ולייף, או כמובן, לרכוש מוצרים של חברות קטנות יותר ומוצלחות לא פחות.


דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 1

נגישות