מקמטים עד כתמי עור... המדריך השלם לשגרת טיפוח שתתאים בדיוק לגיל שלך - פואנטה

מקמטים עד כתמי עור… מדריך לשגרת טיפוח שתתאים בדיוק לגיל שלך

קמטים, פיגמנטציה, כתמי עור… כל אישה מתמודדת עם התבגרות העור. איזה קרם פנים מומלץ לגיל 40 ולמה חשוב להשתמש בתרחיץ פילינג? זו שגרת הטיפוח המומלצת ע"י רופאי עור

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן פרסומי)

בין אם את בת 30, בין אם בת 40 ובין אם בת 50 – יש להניח שעל השידה שלך מונחים תכשירי טיפוח. אבל כמה מאיתנו קונות תכשירי טיפוח שמתאימים לנו באמת? שנועדו לקבוצת הגיל שלנו ושמספקים לנו את מה שעורנו זקוק לו?
בואו נודה בזה, לעתים קרובות מדי אנחנו קונות את הקרם שבמבצע, את הסרום שחברה המליצה עליו או את התכשיר שהתלהבנו ממנו לפני 10 שנים. זאת, למרות שמה שמתאים לנו בגיל 30, לאו דווקא יתאים לנו בגיל 40, ומה שמתאים לחברה שלנו שבדיוק חגגה 45 – לא מתאים לנו בגיל 55.

גייסנו את ד"ר סיון, מומחית לדרמטולוגיה, כדי לשאול אותה את כל השאלות שמטרידות כל אישה בכל גיל. ד"ר מרסר, אחת הרופאות הבולטות בכללית אסתטיקה, מתמחה בטיפול בכתמים ובפיגמנטציה, בפילינג קל / בינוני ועוד. הנה תשובותיה:

מאיזה גיל מומלץ להשתמש בתכשירי טיפוח?

ד"ר מרסר: "החל מגיל צעיר יש להקפיד על קרם הגנה. חשיבות מריחת קרם הגנה גם בגילאים צעירים הוכחה מחקרית כמונעת סרטן עור. יש מוצרי טיפוח נוספים שמתחילים לעשות בהם שימוש בגיל העשרה, כאשר המודעות עולה ומופיע אקנה ברמה כזו או אחרת. בקרב מתבגרים ומתבגרות, כאשר מתגבש סוג העור, יש להקפיד על שימוש בתכשירי ניקוי וקרם לחות והגנה מתאימים. גם בקרב מבוגרים יש להקפיד על שימוש בקרם לחות לפנים ולגוף ובקרם הגנה.
"חשוב לדעת שבכל סוג מוצר מתחילים בגיל אחר. כאמור, בקרם ההגנה מתחילים להשתמש מגיל מאוד צעיר. בקרם לעיניים, לעומת זאת, מתחילים להשתמש רק מגיל 30, לא לפני כן".

מה בעצם ההבדל בין קרם יום, קרם לילה וסרום?

ד"ר מרסר:

  • "קרם יום: נועד להגן מפני השפעות ונזקים סביבתיים שונים ושמירה על לחות העור. קרמים מסוג זה מכילים ויטמינים, מסנני קרינה ונוגדי חמצון – האחרונים מגנים מפני נזקי הסביבה וגם מעכבים תהליכי הזדקנות.
  • קרם לילה: מכיל כמות גבוהה של שמן ולכן הוא בעל מרקם שמנוני ועשיר יותר מקרם יום, לפיכך הוא אינו נספג בקלות ונותר על העור זמן רב. השימוש העיקרי של קרמים מסוג זה נועד להעשיר את לחות העור ולכן הם ידועים גם בשם קרם הזנה משום שהם מכילים רכיבים פעילים שונים (ויטמינים ונוגדי חמצון, שמנים ארומאטיים, תמציות צמחים מרגיעות, חומצות היאלורוניות ועוד).
    חשיבות השימוש בקרם לילה באופן קבוע נובעת משני גורמים עיקריים המבדילים בין קרם יום לקרם לילה והם הישארות הקרם על עור הפנים למשך כל הלילה והימנעות מחשיפה לגורמים חיצוניים כמו קרינת שמש ופגעי מזג האוויר.
  • סרום: מושג מושאל מעולם הרפואה שמשמעותו – נסיוב המופק מדם ומשתמשים בתכונותיו לריפוי והגנה. בעולם הקוסמטיקה סרום הינו תמצית מרוכזת ממגוון של חומרים פעילים בעלי משקל מולקולרי נמוך המהווה בסיס טוב לספיגת קרם הלחות הנמרח מעליו".

האם שימוש בתכשירי טיפוח מגיל צעיר עשוי לעכב הופעת סימנים של הזדקנות העור?

ד"ר מרסר: "ודאי. הגנה משמש ומנזקי הסביבה מונעת הופעת כתמים, נמשים, קמטים ושינויים באיכות העור".

נשים רבות סובלות מכתמים על העור. האם טיפוח העור בתכשירים ספציפיים יכול למנוע זאת או לעכב זאת?

ד"ר מרסר: "בהחלט, ראשית יש להקפיד על צמצום חשיפה מהשמש ושימוש תדיר בקרם הגנה מהשמש. שתי הפעולות הללו יכולות להגן מפני היווצרות כתמים. כמו כן, נשים בגיל הפוריות, נשים מעשנות, נוטלות תכשירים הורמונליים צריכות להימנע ככל שניתן מחשיפה לשמש, שכן הן בעלות פוטנציאל גדול יותר לסבול מכתמים שונים".

באילו תכשירים מומלץ לצעירות בנות 20-30 להשתמש?

ד"ר מרסר: "קבוצה זו זקוקה ללחות מרוכזת כדי לשמור על איכות העור ולסייע לו הזדקנות מוקדמת".

באילו תכשירים מומלץ לצעירות בנות 30-40 להשתמש?

ד"ר מרסר: "קבוצה זו זקוקה לסיוע בשמירת מראה הנעורים של העור: זוהר, לחות, גמישות וחיוניות + הגנה על העור מפני הזדקנות מוקדמת ושינויי גוון".

באילו תכשירים מומלץ לצעירות בנות 40-50 להשתמש?

ד"ר מרסר: "קבוצה זו זקוקה לסיוע בשמירת מראה עור צעיר יותר, בהפחתת מראה סימני גיל קיימים ובשימור תוצאות ממגוון טיפולים אסתטיים".

מה יקרה אם נשים צעירות ישתמשו בתכשירים המיועדים למבוגרות?

ד"ר מרסר: "הן תרגשנה עור שומני מהרגיל היות והתכשירים שמיועדים לעור מבוגר יותר בעלי מרקם שומני גבוה. חשוב לציין, כי ישנם קרמים המכילים חומרים פעילים שאינם מצריכים מרשם רופא ואחרים שנרקחים באופן אינדיבידואלי עבור המטופלת לבעיות עור שונות על ידי רופאי עור שאינם מותרים לשימוש בזמני הריון והנקה".

מהם הגורמים שמשפיעים לרעה על העור ועלולים לזרז הופעת קמטים?

ד"ר מרסר: "מניעת לחות מספקת לעור הפנים, חשיפה לשמש, עישון".

מהם הגורמים שמשפיעים לרעה על העור ועלולים לזרז הופעת כתמים?

ד"ר מרסר: "עישון, נטילת תכשירים הורמונאליים ובעיקר בעיקר בעיקר חשיפה לשמש".

איזו שגרת טיפוח כדאי לאמץ בכל גיל?

שגרת טיפוח קבועה המתאימה לגיל שלנו היא קריטית לשמירה על עור הפנים. זו הסיבה שסדרת התכשירים שפיתחה לאחרונה "כללית אסתטיקה" מותאמת לסוגי עור שונים ולקבוצות גיל שונות – כאשר לכל אחת מהן מומלצת שגרה משלה ותכשירים משלה. אגב, זו שמיועדת לנשים בוגרות מעל גיל 40 – מתאימה גם לשימור טיפולים אסתטיים.

התכשירים נמכרים במרפאות כללית אסתטיקה וגם, באופן בלעדי, באתר הפארם BELA.

תכשירי טיפוח בגיל 20-30 – שגרת טיפוח שתעכב את הקמטים

נשים בשנות ה-20 לחייהן נהנות עדיין מעור מתוח וקורן, הקמטים עוד לא נראים באופק ולעתים קרובות ממש אין כוח לחזור מבילוי באמצע הלילה ולהתחיל לנקות את הפנים ולמרוח קרמים. אלא שדווקא בגיל הזה חשוב לאמץ שגרה.
למה זקוק העור? בשלב זה, העור זקוק ללחות מרוכזת ולסיוע מפני הזדקנות מוקדמת.

מהם שלבי הטיפוח?

1. ניקוי העור בעזרת תרחיץ פילינג עדין כל יום. התרחיץ מסיר בעדינות תאים מתים משטח פני העור.

2. שימוש בקרם פילינג פולישר. הקרם מסייע להחליק את העור ולהאחיד את גוון העור. יש להשתמש בקרם זה רק פעמיים בשבוע (בעלות עור מעורב יכולות 3 פנים בשבוע). שלב זה לא מומלץ לבעלות עור שמן.

3. לבעלות עור רגיל או מעורב מומלצת מסכת ניקוי עמוק פעמיים בשבוע. לבעלות עור שמן מומלץ במקום להשתמש בתחליב לחות מאזן. התכשיר של כללית אסתטיקה מעניק לעור מראה מאט ומשלב לחות נטולת שומן עם פעולה של בקרת שומן, המפחיתה חלב עודף ומסייעת למנוע פצעונים.

4. סרום לחות מרוכז: הסרום הוא בבחינת הזרקת לחות לעור. ברמה המיידית, הוא מעניק תחושת רעננות ומרקם אחיד. לטווח ארוך – הוא מונע הזדקנות מוקדמת של העור.

5. לבעלות עור יבש בלבד – מומלץ בשלב הזה למרוח קרם לחות לעור יבש. הקרם הזה מיועד לשעות היום, והוא עשיר באנטי-אוקסידנטים שמסייעים לשמור על רכות העור.

6. ג'ל טיפולי לעיניים. האזור סביב העיניים הוא אזור עדין במיוחד, והג'ל מסייע בהפגת סימני עייפות ונפיחויות.

7. קרם הגנה SPF50: מדובר במוצר חובה, לא פחות. מטרתו להגן על העור מפני הזדקנות מוקדמת ולמנוע היווצרות כתמי שמש, גיל ופיגמנטציה.

גיל 30-40: תכשירי הטיפוח שישמרו על מראה הנעורים

קבוצה זו זקוקה לסיוע בשמירה על מראה הנעורים של העור, כלומר, לשמור עליו לח, גמיש וחיוני, וכמובן, להגן עליו מפני הזדקנות מוקדמת. לכן, חלק משגרת הטיפוח צריכה להיות דומה לזו של בנות ה-20-30, וחלק שונה.

1. ניקוי העור בעזרת תרחיץ פילינג עדין כל יום.

2. שימוש בקרם פילינג פולישר פעמיים-שלוש בשבוע.

3. לבעלות עור רגיל: פעמיים בשבוע מסכת ניקוי עמוק: מסכה זו סופחת רעלים ומשמרת את בריאות העור. לבעלות עור יבש עדיף לוותר על פעולה זו.

4. סרום לחות מרוכז ביום וסרום הזנה מרוכז בערב. הסרום עשיר בוויטמינים ומסייע לשמור על גמישות העור.

5. ביום – קרם לחות פעיל (שמותאם לסוג העור). בלילה – קרם לילה עשיר. מדובר בקרם אנטי-אייג'ינג עשיר שמעניק הזנה עמוקה ומחזק את חוסנו.

6. מריחת קרם עיניים משקם – סקין פרפקטור. תכשיר זה ייעודי לאנטיאייג'ינג לאזור העיניים, ומפחית את הקמטוטים שמתחילים להתהוות שם.

7. קרם הגנה SPF50: מדובר במוצר חובה, לא פחות. מטרתו להגן על העור מפני הזדקנות מוקדמת ולמנוע היווצרות כתמי שמש, גיל ופיגמנטציה.

כאמור, בעלות עור שמן זקוקות לשגרת טיפוח שונה. להן לא מומלץ להשתמש בקרם פילינג, אלא לעשות 3 פעמים בשבוע מסכת ניקוי עמוק ולאחריה להשתמש בתחליב לחות מאזן. השלבים הבאים – קרם עיניים וקרם הגנה עם SPF50 בהחלט מומלצים גם לבעלות עור שמן.

גיל +40-50: משמרים גם את הטיפולים האסתטיים

קבוצה זו זקוקה לסיוע בשמירה על מראה עור צעיר יותר. המטרה היא להפחית את סימני הגיל ולשמר תוצאות ממגוון טיפולים אסתטיים.

1. ניקוי העור בעזרת תרחיץ פילינג עדין כל יום.

2. שימוש בקרם פילינג פולישר פעמיים-שלוש בשבוע.

3. לבעלות עור רגיל: פעמיים בשבוע מסכת ניקוי עמוק. לבעלות עור יבש עדיף לוותר על פעולה זו.

4. סרום לחות מרוכז ביום וסרום הזנה מרוכז בערב. הסרום עשיר בוויטמינים ומסייע לשמור על גמישות העור (לא מומלץ לבעלות עור שמן).

5. לטיפול ביום ובערב – קרם משקם לעור בוגר (סקין פרפקטור). תכשיר זה מסייע לטפל בפיגמנטציה ולהפחית קמטים.

6. מריחת קרם עיניים משקם – סקין פרפקטור . תכשיר זה ייעודי לאנטיאייג'ינג לאזור העיניים, ומפחית את הקמטוטים שמתחילים להתהוות שם.

7. קרם הגנה SPF50: מדובר במוצר חובה, לא פחות. מטרתו להגן על העור מפני הזדקנות מוקדמת ולמנוע היווצרות כתמי שמש, גיל ופיגמנטציה.

גם כאן, לבעלות עור שמן מומלץ להשתמש בתחליב לחות מאזן במקום סרום וקרם לחות במהלך היום. השלבים הבאים – קרם עיניים וקרם הגנה עם SPF50 בהחלט מומלצים גם לבעלות עור שמן.

 

תגובות: 0

נגישות