הפטור ממס על קניות אונליין לא יבוטל, בג"ץ לא יתערב

הפטור ממס על קניות אונליין לא יבוטל, בג"ץ לא יתערב

שופטי בג"ץ סבורים שהפטור ממס שניתן עד 75$ רק על קניות באתרים בחו"ל ראויה לדיון – אך לא בבג"ץ אלא בממשלה

פטור ממס 75$
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

העסקים הישראלים חייבים לשווק את מוצריהם במחיר כולל מע"מ, ואילו עסקים בחו"ל פטורים מחיוב במס כאשר הסכום נמוך מ-75 דולר. את זה יודע כל מי שעושה מדי פעם קניות אונליין. קשה שלא לראות שהמדיניות הזאת טובה לצרכנים, אך מפלה את העסקים הישראליים לרעה.

כפי שפורסם בפואנטה, באפריל 2018 הגיש איגוד לשכות המסחר עתירה לבג"ץ נגד שר האוצר ונגד הממשלה – בדרישה להפסיק את אפליית המס בייבוא אישי, אך שופט בג"צ הבהירו היום שאין בכוונתם להתערב בנושא – והעותרים משכו את העתירה.

יש לציין כי השופטים לא חשבו שמדובר בנושא מובן מאליו, אלא בנושא שהוא במהותו נתון לשיקולה של הממשלה ועל כן היא זו שצריכה להחליט בעניינו. "הדברים מעוררים שאלות… אני יכול להבין, אבל איני מביע עמדה כי מדובר במדיניות כלכלית של הממשלה", הסביר השופט ניל הנדל את עמדתו.

"פטור ממס עד 75$? גם אנחנו רוצים"

העותרים לא מתכוונים להרים ידיים כליל, אלא להעביר את הפעילות מהזירה המשפטית לזירה ההסברתית. מדובר בתעשיינים וביבואנים, המיוצגים על ידי איגוד לשכות המסחר, התאחדות התעשיינים והתאחדות בעלי המלאכה, ונתקלים בתחרות עזה מצד אתרי סחר בינלאומיים כמו עלי אקספרס, אמזון, אסוס, נקסט וכו'. בחודש הקרוב, המלחמה תהיה קשה מתמיד, לאור אירועי הקניות המאפיינים את חודש נובמבר, כמו יום הרווקים הסיני והבלאק פריידיי.

בעתירה הם כתבו כי אם הממשלה סבורה שיש להוריד את יוקר המחיה, מן הראוי שתוריד את המיסוי לא רק על רכישות מחו"ל, אלא שכאמור, כעת הזירה המשפטית כבר לא רלבנטית. באיגוד לשכות המסחר מתכוונים להשקיע מאמצים בהסברה לציבור הישראלי לגבי אי השוויון ביחס לעסקים הישראליים.

האם הסברה תעזור? קשה להאמין, ובמיוחד לא בחודש הקרוב שבו המחירים באתרים הזרים צפויים להיות נמוכים מתמיד. בינתיים, יש רשתות ישראליות, כמו שופרסל, שהחליטו לשחק במגרש האונליין בדרך אחרת. כפי שפורסם אתמול בפואנטה, שופרסל השיקה את אמריקן אאוטלטס (American Outlets), שבו יכולים הישראלים לייבא בייבוא אישי אלפי מותגים במחירי עודפים מארה"ב, וליהנות מהפטור ממס בקניות עד 75$.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות