הצפיפות ברכבת: רכבת ישראל מוסיפה מספר רכבות בצפון ובדרום. הנוסעים: "עלבון לאינטליגנציה" - פואנטה

הצפיפות ברכבת: רכבת ישראל מוסיפה מספר רכבות בצפון ובדרום. הנוסעים: "עלבון לאינטליגנציה"

לאור מחאת הנוסעים בפריפריה , רכבת ישראל מעלה תדירות של חלק מהקווים בחלק מהשעות בצפון ובדרום – אך לא בקו החוף שעומד בעין הסערה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

לא מעט נכתב כאן על הצפיפות ברכבת, בעיקר בקווים של הרכבות בצפון. כזכור, מאז השקת קו הרכבת המהיר מירושלים לתל אביב – שמגיע רק עד נתב"ג בשלב זה – הפכה הצפיפות ברכבות הצפון לבלתי נסבלת בשל העברת קרונות מאותם קווים אל הקו החדש (אשר נוסע כמעט ריק). מחאת הנוסעים הגיעה כמובן לתקשורת וגם לכנסת, והיום מודיעה רכבת ישראל כי החל מהיום, 25.11.18 יורחב השירות לתושבי הצפון והדרום. זאת, על ידי הארכת מסלולן של חלק מהרכבות, כך שיעצרו בתחנות נוספות. התגבור רלבנטי לרכבות נוסעים בתחנות שדרות; נתיבות; מרכזית המפרץ; חוצות המפרץ; קריית חיים; קריית מוצקין; עכו ונהריה. זאת, לצד הפחתת העומסים מהרכבות האחרות החולפות בתחנות אלו.

בהודעת הרכבת נמסר כי "אנשי רכבת ישראל עושים כל שניתן, ובכלל זה שימוש ברעיונות יצירתיים ו'מחוץ לקופסא' כדי להקל ככל שניתן על הנוסעים לאור הצפיפות המורגשת ברכבות. הדבר נעשה תוך ניתוח עמוק של הביקוש המשתנה לקווים השונים, בנקודות הזמן המשתנות לאורך היממה. אנו נמשיך ונהפוך כל אבן כדי להביא ככל שניתן לרווחה תחת האילוצים הקיימים של כמות הרכבות, קוצר בתשתית ובזמן מסילה".


עם זאת, בדף הפייסבוק שהוקם על-ידי מספר פעילים מהצפון שמובילים את מחאת הנוסעים, הגיבו בחריפות ובציניות: "בעוד אנשי רכבת ישראל חושבים מחוץ לקופסה – הם מתעלמים מהבעיות החוזרות ונשנות שגרמו לאובדן אמון בין הציבור לרכבת. מספיק לקרוא את פוסט העידכונים היומי המתעד איחורים, ביטולים, צפיפות וחלמאות – כולל נוסע בעל צרכים מיוחדים שלא טופל כראוי בכתובת https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1881401208642946&id=1201497526633321. "הרחבת השירות" ו"עיבוי תדירות" הרכבות לצפון בשעות הערב המאוחרות (שלא נאמר לילה), לא נותן שום מענה לבעיה הבוערת של הצפיפות הבלתי נסבלת בשעות העומס בקו החוף. התחושה שלנו, לקוחות הרכבת, היא שההנהלה מנסה להתפאר בהישגים חסרי תוכן של הרחבת התדירות, כאשר בפועל אנחנו נמצאים יום-יום במציאות בלתי אפשרית של דוחק, עומס, זמן נסיעה ארוך יותר ושירות ירוד. אנחנו מזמינים את הנהלת הרכבת, ובאותה ההזדמנות גם את שר התחבורה האמון עליה, להצטרף אלינו בוקר אחד לנסיעה מהצפון לתל-אביב או לחלופין אחר הצהריים מתל-אביב צפונה, כדי שיוכלו להעריך נכונה את צורכי הנוסעים. ההודעה לעיתונות האחרונה של רכבת ישראל היא זלזול באינטליגנציה שלנו נוסעי הרכבת.

שינוי ברכבות באזור הדרום

1. רכבת הבוקר מאשקלון (06:58) תצא מנתיבות (06:36) ותעצור גם בתחנת שדרות (06:45).
המשמעות: רכבת נוספת מדי בוקר בשעות העומס לתושבי שדרות ונתיבות, והקלת העומסים מהרכבות האחרות בקו זה.

2. רכבת ערב מרעננה מערב ( 18:14), תמשיך במסלולה גם לשדרות (20:07) ולנתיבות (20:16) במקום רק עד תחנת אשקלון.
המשמעות: רכבת נוספת מדי ערב בשעות העומס לתושבי שדרות ונתיבות, והקלת העומסים מהרכבות האחרות בקו זה.

שינוי ברכבות באזור הצפון

1. רכבת ערב מאשקלון (20:06) תמשיך במסלולה לנהריה (23:00) במקום לסיים בתחנת ת"א סבידור. רכבת זו תעצור גם בתחנות ת"א האוניברסיטה (21:14), הרצליה (21:20), נתניה (21:33), חדרה (21:43), בנימינה (21:50), חיפה חוף הכרמל (22:12), מרכזית המפרץ (22:28), חוצות המפרץ (22:32), קרית חיים (22:35), קריית מוצקין (22:38), ועכו (22:50).

2. רכבת ערב מתחנת ת"א סבידור מרכז (21:28) תמשיך במסלולה לתחנת נהריה (23:11) במקום לסיים בתחנת חיפה מרכז השמונה.

הרכבת תעצור גם בתחנות: מרכזית המפרץ (22:42), חוצות המפרץ (22:45), קריית חיים (22:48), קרית מוצקין (22:51), עכו (23:01) ונהריה.



 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות