גרירת המכוניות תעלה לעיריית תל אביב ביוקר: יותר מ-29 מיליון שקל יושבו לציבור בזכות פשרה בייצוגית - פואנטה

גרירת המכוניות תעלה לעיריית תל אביב ביוקר: יותר מ-29 מיליון שקל יושבו לציבור בזכות פשרה בייצוגית

כמעט 20 שנה לאחר התביעה הראשונה נגד עיריית תל אביב, התובע הייצוגי הוביל את העירייה להחזיר לכל אחד מהנפגעים 150 שקל

גרירת רכבים עיריית תל אביב
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם חניתם בתל אביב וגררו לכם את הרכב – ייתכן שתקבלו מעיריית תל אביב 150 שקל. גרירת מכוניות היא אחת השיטות הפחות סימפטיות של עיריית תל אביב ועיריות אחריות להתמודד עם חניה במקומות לא מוסדרים, אך מסתבר שעיריית תל אביב הגדילה לעשות והרוויחה פעמיים.

לפי ייצוגית שהוגשה נגד עיריית תל אביב (ת"צ: 112-07-06), היא גבתה, לכאורה, תשלום שלא כדין על גרירת כלי רכב. מדובר בהתנהלות שהתרחשה בשנים 2004-2006 – אך רק כעת הסתיים תהליך התביעה, שהחלה עוד לפני שאושר חוק תובענות ייצוגיות וחודשה לאחריו (ת"מ 112/07).

התובע טען שחלק מתשלום דמי הגרירה, לפי חוק העזר העירוני, נגבה שלא כדין ובלא הסמכה מפורשת. זאת, לאחר שבאוגוסט 2000 הוא חנה על המדרכה ונקנס ב-360 שקל. בנוסף, הגורר גבה 250 שקל על הגרירה, ומתוכם העביר לעיריית תל אביב עמלה בסך 83 שקל (כלומר, 33% מהתשלום לגורר).
המשמעות היא שהעירייה הרוויחה פעמיים: פעם ראשונה מהקנס על הגרירה ופעם שנייה מהעמלה שהיא גובה מחברת הגרירה.



כעת, 18 שנה לאחר אותה עבירת חניה, אושר הסכם פשרה, ובו העירייה מתחייבת להשיב לכל אחד מחברי הקבוצה המיוצגת בתביעה 150 שקל לכל גרירה, תוך 90 ימי עבודה מיום אישור הסכם הפשרה. סה"כ מדובר בפיצוי בסכום לא מבוטל, של 29,000,100 מיליון שקל (!).

מדובר כמובן בפרויקט מורכב, ועיריית תל אביב צריכה לשם כך לפנות אל משרד התחבורה ולקבל ממנו את פרטי חברי הקבוצה במועדים הרלוונטיים, לרבות כתובת רשומה עדכנית. הסכם הפשרה, אם יאושר, יחול על כל מי ששילם דמי גרירה בין 17 באוגוסט 2004 ל-17 באוקטובר 2006, שלא הושבו לו מסיבה כלשהי. במקרה של בעלים משותפים על הרכב – הזכאי להשבה יהיה מי שרשום ברישיון הרכב.


דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות