פליי קארד, הנוסע המתמיד של אל על, יונפק על כרטיס משולב של מאסטרקארד ודיינרס - פואנטה

פליי קארד, הנוסע המתמיד של אל על, יונפק על כרטיס משולב של מאסטרקארד ודיינרס

מה יהיו יחסי ההמרה בכרטיס פליי קארד החדש של מועדון הנוסע המתמיד של אל על, ומתי תחל הנפקת הכרטיס?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בעוד מספר חודשים יחול שינוי במועדון הנוסע המתמיד של אל על: הבעלות על כרטיס האשראי של המועדון כבר לא תהיה של חברת כאל בלבד, והצרכנים יוכלו להנפיק כרטיס משולב שאין לו היום מקבילה בארץ (וכמעט גם לא בעולם). מדובר בכרטיס אשראי שהוא גם של מאסטרקארד וגם של דיינרס. המשמעות היא שעל אותו כרטיס פלסטיק יהיו שני לוגואים – והשימוש בכרטיס יהיה רב תכליתי: בחו"ל הכרטיס יהיה כרטיס מאסטרקארד לכל דבר, וכך גם בעת תשלום באתרי סחר בינלאומיים (למשל, אמזון). בארץ הכרטיס יהיה כרטיס דיינרס, כולל באתרי סחר ישראלים.

זאת, לאחר שהנהלת חברת אל על החליטה להאריך את שיתוף הפעולה של עם חברת כאל, שהפעילה את המועדון עד כה, ולתת לו רוח גבית באמצעות חברת האשראי הבינלאומית מאסטרקארד. מדובר, כאמור, בשיתוף פעולה ראשון מסוגו בישראל ולשם מימושו דרושים כמה חודשי התארגנות. המשמעות היא שרק בדצמבר 2019 אפשר יהיה להנפיק את כרטיס FLY CARD של אל על שעליו מוטבעים שני הלוגואים.


כרטיס אשראי זה יהיה כרטיס אשראי בנקאי, ויחסי ההמרה בו יהיו זהים ליחסי ההמרה של כרטיס פליי קארד דיינרס הנוכחי (הכוונה להמרה לנקודות נוסע מתמיד). הכרטיס יונפק כ-FLY CARD בסיסי וכ-FLY CARD PREMIUM.
בנוסף, ניתן יהיה להנפיק כרטיס מאסטרקארד חוץ בנקאי, שיחסי ההמרה שלו יהיו נחותים יותר. כרטיס זה ניתן יהיה להנפיק גם למותג הפרימיום.

מספר כרטיסי ה-FLY CARD חצה את רף 300 אלף הכרטיסים

לפי נתוני אל על, ארבע שנים מאז השקתו, כרטיס האשראי FLY CARD של מועדון הנוסע המתמיד של אל על עומד על יותר מ-300 אלף כרטיסים.
מחזור העסקאות ב-FLY CARD עומד על יותר מ-25 מיליארד שקל בשנה, המהווים כ-8% מסך מחזורי האשראי בישראל, כאשר מחזור חודשי ממוצע ללקוח הוא 9,500 שקל: 4,500 שקל בכרטיס ה- FLY CARD ויותר מ-23,000 שקל בכרטיסי ה-FLY CARD PREMIUM.

כיום ניתן לשלם בנקודות עבור מלונות, ביטוח, דלק, מסעדות, הופעות, קולנוע, הצגות ועוד.

המפסידה: לאומי קארד

ההחלטה התקבלה לאחר מו"מ ארוך שניהלה אל על מול חברת האשראי לאומי קארד ומול כאל. את התהליך מטעם אל על ניהלו עו"ד ליאור טנר, מנכ"ל מועדון הנוסע המתמיד של אל על ו FLY CARD; נמרוד בורוביץ', סגן סמנכ"ל אסטרטגיה ופיתוח עסקי של אל על; וגל אגוזי, סמנכ"ל פיתוח עסקי של מועדון הנוסע המתמיד של אל על. מטעם כאל ניהל את התהליך המשנה למנכ"ל כאל ומנכ"ל דיינרס, ברק נרדי.

לדברי טנר, מעורבות מאסטרקארד באה מתוך רצון להעמיק את מעורבותה בשוק האשראי הישראלי, לקחת חלק בהצלחה של כרטיס האשראי FLY CARD ולחזק את החיבור לאל על: "יש לנו כוונה להמשיך בשרשרת של שיתופי פעולה עם גופים מובילים בתחומי התיירות, הפנאי, הפיננסים והצרכנות, על מנת להמשיך לייצר ערך אמיתי ומשמעותי למחזיקי הכרטיס".
ג'ייסון ליין, משנה למנכ"ל, פיתוח עסקי, מאסטרקארד אירופה אמר: "מאסטרקארד שמחה לשתף פעולה עם אל על וכאל וגאה להביא מהמומחיות שלה בתחום התעופה כדי לשפר את הצעת הערך של FLY CARD ולהרחיב את בתי העסק שבהם הכרטיס ניתן לשימוש, בארץ ובעיקר בעולם כולו. מאסטרקארד מביאה לשותפות את היכולות המתקדמות ביותר בעולם תוך שימת דגש רב על טכנולוגיה חדשנית, ושירותי ערך מוסף לצרכן הישראלי".

במסגרת המתווה שאושר, תקבל אל על עם חתימת ההסכם מענק חתימה של 125 מיליון ש"ח מכאל, דיינרס וממאסטרקארד, בנוסף, תשולם מקדמה ע"ס 60 מיליון ₪ על חשבון תמלוגים שוטפים. העסקה מבוססת על מגוון מקורות הכנסה נוספים לעמלת המחזור שניתנה עד כה: בין היתר, שותפות בדמי כרטיס ואשראי צרכני. כמו כן, תקבל אל על אופציה מסוג פאנטום בגין עליית ערך של דיינרס או כאל במקרה של מכירה או הנפקה. מעבר לשותפות הכלכלית, תאפשר מאסטרקארד שימוש בנכסי המותג הבינלאומיים כולל הצעות ערך שיווקיות, חבילות ייעוץ ושיתוף ידע רלוונטי מהעולם.



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות