גל ההתייקרויות: קריאה לחרם צרכנים נגד אסם והפגנה נוספת של האפודים הצהובים - פואנטה

גל ההתייקרויות: קריאה לחרם צרכנים נגד אסם והפגנה נוספת באפודים צהובים

האם הצרכנים הישראלים יאמצו את הקריאה לחרם צרכנים נגד אסם, שהודיעה על עליית מחירים של שליש ממוצריה? מחאת האפודים הצהובים לא עוצרת

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

חרם צרכנים הוא כלי שהצרכנים הישראלים נוטים שלא להשתמש בו – למרות שהוא כלי יעיל מאוד להעברת מסר לחברה, בוודאי כאשר הצרכנים חשופים לגל התייקרויות בכל החזיתות. האם הפעם הפאסיביות תפנה את מקומה למחאה אקטיבית? מובילי מחאת האפודים הצהובים קוראים לחרם צרכנים נגד אסם, וזאת בעקבות הודעתה כי היא צפויה לייקר שליש ממוצריה בקרוב.

חשוב לזכור שאסם היא לא הראשונה לייקר את מוצריה, ולצערנו גם לא היחידה. הקדימו אותה תנובה, טרה, החברה המרכזית למשקאות קלים, יפאורה-תבורי, טמפו, ויסוצקי, סוגת, סנו, שניב, חוגלה-קימברלי ויוניליוור – אבל לפעמים העיתוי עושה את ההבדל. אסם הודיעה על התייקרות המחירים שלה בסמיכות כואבת להודעת רשות החשמל על התייקרות תעריפי החשמל ולהודעת רשות המים על התייקרות מחירי המים. התוצאה היא שאסם נקלעה למרכז תשומת הלב והזעם הציבורי על גל ההתייקרויות.

הפעילים החברתיים שהובילו את מחאת האפודים הצהובים בכל מיני מוקדים בארץ, ובעיקר בצומת עזריאלי בתל אביב, מעודדים מהתאוצה שהיא צוברת וקוראים לא רק להחרים את מוצרי אסם, אלא גם להגיע להפגנה נוספת שתתקיים במוצאי שבת.



מחירי הלחם עולים, הפגנת אפודים צהובים נוספת בדרך

במהלך אחר הצהריים נמסרה בשורה קשה נוספת לשכבות החלשות – משרד הכלכלה לא הצליח למנוע את התייקרות הלחם המפוקח, אלא רק לצמצם את מספר הלחמים שמחירם יעלה (פרטים בכתבה על התייקרות הלחם המפוקח).
התייקרות של הלחם המפוקח תוביל ככל הנראה גם להתייקרות של סוגי לחם שונים שאינם תחת פיקוח.

הציבור הישראלי מתקשה לבלוע בשורה אחר בשורה שמכרסמת לו בחשבון הבנק, וזה מה שעומד מאחורי הקריאה לצרכנים המתוסכלים להצטרף להפגנת האפודים הצהובים שתתקיים שוב במוצאי שבת. "הוכחנו בשישי שהטייקונים והמונופולים לא יכולים להחליט על דעת עצמם החלטות קשות שיעברו בשקט בציבור", אומר רם שפע, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית. "לא ניתן לזה לקרות. המאבק ימשיך כל עוד הממשלה לא תתערב ותבלום את הגזירות הכלכליות, שפוגעות בראש ובראשונה באוכלוסיות המוחלשות, להן היא צריכה לדאוג יותר מכולם. אנחנו הצעירים, הסטודנטים והסטודנטיות דואגים לעתידנו פה במדינה, ולא נעצור עד שהשוק הכלכלי ייפתח ויאפשר תחרות שתביא להוזלת מחירים. אני קורא לכולם, בואו עם אפודים זוהרים בשבת, הילחמו על העתיד שלכם".

דוד מזרחי, ממובילי מחאת האפודים הצהובים בישראל אשר נעצר בהפגנה שהתקיימה ביום שישי בעזריאלי מוסיף: "יוקר המחיה פוגע בכולנו. אני, דוד מזרחי, דואג לאמא נכה ומפסיק להתבייש. שתתבייש מדינת ישראל שחותכת בבשר החי ופוגעת באנשים החלשים ביותר, ובמעמד הביניים, בקשישים,בנכים, בסטודנטים, בחרדים, ובערבים, ובכולם באופן שווה. הגיע העת לאחדות ישראלית כנגד ביזיון יוקר המחיה. אני קורא לשר האוצר להודיע מחר על ישיבת חירום שבסופה הוא וכל הכלכלנים הבכירים יביאו את הדרך לא לפגוע בלחם של אנשים רעבים".

לדברים האלה מצטרף גם שי כהן, ממובילי מחאת האפודים הצהובים בישראל: "מחאת האפודים הצהובים נגד יוקר המחיה בישראל דוהרת קדימה, המחאה הזו היא של הציבור. צאו לרחוב, הרימו שלט, לא נשלם יותר על רווחי עתק של הטייקונים ואוזלת ידה של הממשלה. בואו בהמוניהם במוצאי שבת, יחד נעצור את עליית המחירים".



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות