גל ההתייקרויות: מובילי מחאת האפודים הצהובים קוראים כעת לחרם צרכנים נגד תנובה - פואנטה

גל ההתייקרויות: מובילי מחאת האפודים הצהובים קוראים כעת לחרם צרכנים נגד תנובה

האם גם תנובה תתקפל? מובילי מחאת האפודים הצהובים מרוצים מהצלחת חרם הצרכנים נגד אסם, אך מזכירים: גל ההתייקרויות עדיין כאן וצריך להמשיך להאבק

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

הצלחת חרם הצרכנים נגד אסם, שהובילו פעילי מחאת האפודים הצהובים לצד אזרחים עם יוזמות פרטיות בפייסבוק – הוכיחה שיש משמעות להתגייסות הציבור נגד גל ההתייקרויות. כזכור, אסם ממש לא הייתה הראשונה להכריז על עליות מחירים – עשו זאת לפניה חברות גדולות אחרות, ביניהן תנובה, שהפכה כעת ליעד החדש של מובילי המחאה. בשוק ריכוזי כמו זה של מדינת ישראל, יש משמעות רבה להחלטה של אחת מהספקיות הגדולות על עליית מחירים או על הורדת מחירים, ולכן השאיפה היא שחרם צרכנים נגד תנובה יתרום תרומה משמעותית לבלימת גל ההתייקרויות.
מובילי מחאת האפודים הצהובים פרסמנו לפני זמן קצר הודעה בזו הלשון: "החרם על החברה הבאה: תנובה. תנובה היא אחת מחמש חברות המזון הגדולות השולטות בשוק המזון הריכוזי. המחאה שלנו אינה עוסקת בחברה מסוימת אלא בכל המונופולים. המסר שלנו הוא לכל חברות המזון: לכו לממשלה והיא תדאג להוריד את תעריפי החשמל.



כזכור, הבוקר הודיעה חברת אסם כי היא חוזרת בה מהחלטתה ולא תייקר את מחיריה. זאת, 3 ימים בלבד אחרי הקריאה לחרם צרכנים נגד אסם. לפי הודעת החברה, במהלך הלילה התקיימו דיוני עם שר האוצר משה כחלון – מה שמצביע על האפקטיביות של הלחץ הציבורי הן על אסם והן על כחלון.

למרות הודעה זו ועל רקע העובדה שמדובר בגל התייקרויות מקיף – מובילי מחאת האפודים הצהובים שבים וקוראים לכל אזרחי ישראל – מימין ומשמאל – להגיע להפגנה נגד גל ההתייקרויות. ההפגנה תתקיים במוצאי שבת, בשעה 19:30 בקריית הממשלה בתל אביב.

ח"כ אוחנה נגד המחאה: "מחאת הפראדה והגוצ'י"

אתמול, התקיים דיון סוער בגל ההתייקרויות בוועדת הכלכלה של הכנסת, אך שום חבר כנסת מהליכוד, למעט ח"כ אמיר אוחנה, לא טרח להגיע. ח"כ אוחנה, שאפילו לא נשאר עד תום הדיון, כינה את המחאה בזלוזל: "מחאת הפראדה והגוצ'י", וטען שהיא לא תתרומם. למרות הזלזול, נראה שהמחאה כבר החלה לעשות את שלה.

מחירי החשמל יעלו – אבל פחות

הממשלה, שמתיימרת כל העת להיתפס כממשלה הכי חברתית שהייתה בישראל, מוטרדת מעליות המחירים, והדבר בא לידי ביטוי לא רק בדיונים הקדחתניים של השר כחלון עם חברת אסם הלילה, אלא בהבטחתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי מחירי החשמל לא יעלו ב-8%. בכמה כן? נתניהו, שהתבטא בנושא בוועידת העסקים של גלובס, לא נקב במספר.



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות