גל ההתייקרויות לא נבלם. תעריפי המים יעלו ב-4.25% למרות ההבטחות - פואנטה

גל ההתייקרויות לא נבלם. תעריפי המים יעלו ב-4.25% למרות ההבטחות

למרות המחאה נגד גל ההתייקרויות, עליית תעריפי המים צומצמה רק במעט. כל כוס מים תעלה לנו יותר, ואל תשכחו את המע"מ

עליית מחירי המים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בממשלה מנסים לתאר תמונה ורודה, כאילו גל ההתייקרויות נבלם. זה לא המצב. ממש בעוד ימים ספורים, כל כוס מים וכל הפעלה של מכונת הכביסה תעלה לכם יותר. גם אם התייקרות תעריפי החשמל תעמוד על כ-4.5% במקום בכ-8.1% – עדיין מדובר בהתייקרות לא מבוטלת, והפחתתה לא תפחית את התייקרות המים בשיעור דומה. כזכור, רשות המים עדכנה לפני כחודש כי מחירי המים יעלו בינואר 2019 בכ-3.25% – ולאחר מכן הקפיצה את תחזית ההתייקרות ל-4.52%, בנימוק שתעריפי החשמל משפיעים על עלויות ההתפלה. היום היא מעדכנת שוב את התעריף הצפוי, ומודיעה כי מחירי המים יעלו ב-4.12%.

ברשות המים אומרים כי עליית מחירי המים נדרשת בעיקר כדי לממן את הגדלת כמות המים המותפלים הנרכשת, בשל מצבם הקשה של מקורות המים הטבעיים. ברשות מדגישים כי על פי חוק, תעריפי המים מתעדכנים פעמיים בשנה (תחילת ינואר ותחילת יולי), בשל החוק המחייב את תעריפי המים לשקף את עלותם האמיתית.

עם זאת, בדיון האחרון שקיימה ועדת הכלכלה בשבוע שעבר בנושא גל ההתייקרויות, אמר חבר הכנסת מאיר כהן (יש עתיד) כי האמירה האת אינה מדויקת וכי יש דרכים לייעל את מנגנון התמחור של המים.



מחירי המים החל מינואר

מאז הרפורמה השנויה במחלוקת שבוצעה במחירי המים לפני מספר שנים, מדינת ישראל החליטה להעמיס מע"מ על המצרך החיוני הזה. בנוסף, הוחלט לבנות את חשבון המים משתי מדרגות – כך שלכל משק בית יש מכסה של 7 מ"ק לנפש במחיר נמוך (לאדם המתגורר לבד ניתנת מכסה של שתי נפשות), וכל שימוש מעבר לאותם 7 מ"ק מקפיץ את התעריף כמעט פי שניים.

התעריף לכמות מוכרת (התעריף הנמוך) יתייקר כמעט ב-30 אגורות ויעמוד מחודש ינואר 2019 על 6.880 ₪ למ"ק (במקום 6.608 ש"ח למ"ק) ואילו התעריף הגבוה, אשר נגבה על כל טיפה שמעבר לכמות המוכרת, יטפס בכחצי שקל למ"ק, כלומר, יעמוד על כ-12.955 ₪ למ"ק (במקום 12.443 ₪ למ"ק).



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות