צופים באתר סדרות? אושר החוק שמחמיר ענישה על הפצת תוכן פיראטי - פואנטה

צופים באתר סדרות? אושר החוק שמחמיר ענישה על הפצת תוכן פיראטי

מפיצי תוכן פיראטי יהיו חשופים ל-3 שנות מאסר ובית המשפט יוכל להורות על חסימת האתר. זאת, כדי להגן על היוצרים, המשקיעים את מיטב כספם וכישרונותיהם כדי ליצור סדרות וסרטים

אתר סדרות
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

רגע לפני פיזור הכנסת, אושר סופית החוק להחמרת הטיפול בהפצת תוכן פיראטי באינטרנט. המשמעות היא שמפעילים של אתרי תוכן פיראטי, דוגמת אתר "סדרות" (sdarot) הפופולרי יהיו חשופים לענישה אגרסיבית – כשהמטרה היא כמובן להגן על זכויות היוצרים של התסריטאים, הכותבים וכו'. כעת תהיה אפשרות חוקית לחסום אתרים שמאפשרים גישה לתוכן פירטי, ומפרי החוק יהיו חשופים ל-3 שנות מאסר (במקום שנת מאסר עד כה). החוק יוחל לא רק על מי שהעלה את התוכן הלא חוקי, אלא גם נגד מי שמייצר את האפשרות להפיץ אותו בצורה משמעותית ומעצים את הנזק. בנוסף, יוכל בית המשפט המחוזי לנקוט פעולות לחשיפת זהותו של מי שמפר זכויות יוצרים באינטרנט בצורה שיטתית.



יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, הדגיש בעת הדיונים שאישור ההצעה לא יביא לפגיעה במשתמש בקצה, אלא במי שמפיץ תוכן פיראטי ועושה מזה כסף כדי לייצר לעצמו רווחים. האם המחוקקים צודקים? לא בטוח, מפני שכדי לבלום את הצפייה הפיראטית ולפגוע במוטיבציה של גנבי התוכן לגנוב את פרי עבודתם הקשה של היוצרים, צריך לפגוע גם בביקוש. ירידה בביקוש היא שתוריד גם את ההיצע.

אבי נשר: "החוק הזה משפיע ישירות על האוכל שאוכל לקנות לילדיי"

בדיון הקודם שקיימה הוועדה בהצעה, לפני למעלה משבוע, השתתף גם הבמאי אבי נשר, שאמר לחברי הוועדה כי הצעת החוק הזו תשליך בצורה ישירה על האוכל שיוכל לקנות לילדיו. "בעולם שלי, כשאני כותב תסריט הוא אך ורק שלי. אני מקנה רשות לשותפים להיכנס איתי לשותפות ואין להם זכות לעשות שימוש בתסריט שלי כי הוא רק שלי. כשאני עושה סרט אני שותף בהכנסותיו והוא יוצא לקולנוע. הסרט שלי, שיצא לפני חודשיים, התחיל בליץ מטורף של ניסיונות לגנוב אותו משרתי חברת ההפצה. מי הם אותם גנבים? אני עשיתי כל מה שאני יכול כדי לחבל במאמצים שלהם. מרגע שנגנב הסרט בופור, הצפייה בקולנוע נחתכה. לא היה מזור, וליוצר הסרט האומלל, יוסף סידר, לא היה עם מה להאכיל את ילדיו במשך שנה שלמה. באמריקה יש חקיקה מאוד חד משמעית שמגדירה אחריות פלילית גם על הגנב וגם על המשתמש בסחורה גנובה. באמריקה אם אתה מוריד סרט באופן פיראטי אתה חשוף לקנס גבוה ומהלך פלילי, ולכן יש ירידה בשימוש פירטי. הדרך היחידה שיהיו עוד סרטים וסדרות ישראליות זה אם תחוקקו דבר שלא רק מונע גניבה אלא מאפשר תגובה מידית. כי ביום שבו מישהו יצליח להוריד את "סיפור אחר", נגמר הסרט", אמר נשר.

היו"ר כבל אמר בתגובה כי הבסיס של הצעת החוק נועד להתמודד עם הבעיות שהעלה נשר, השימוש המסחרי בהורדות הפיראטיות. "ניתן לבית המשפט כלים להוציא תוצאות יותר טובות", הבהיר.
כאמור, החוק אושר במתכונתו הנוכחית.



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות