רכבת ישראל: תיאסר העלאת אופניים חשמליים עם גלגלים רחבים - פואנטה

רכבת ישראל: תיאסר העלאת אופניים חשמליים עם גלגלים רחבים (גלגלי בלון)

ההחלטה לאסור כניסת אופניים עם גלגלי בלון לרכבת אמנם תפחית את הצפיפות ברכבת, אך תעלה את הצפיפות בכבישים

אופניים חשמליים רכבת ישראל
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

החל מ-20 בינואר 2019 לא תותר נסיעה ברכבת עם אופניים בעלי גלגלי 'בלון. גלגלי בלון הם גלגלים רחבים, וברכבת טוענים כי נפילה של אופניים כאלה מהווה סכנה לנוסעים.

ברכבת אומרים כי מדובר במהלך חיוני שננקט בלית ברירה, לאחר שנשקל בכובד ראש: "אנו מקווים שההחלטה תתקבל בהבנה של הנוסעים. מטרת המהלך להקל על הצפיפות ברכבות, והוא נובע גם מטעמי בטיחות ושיפור השירות לכלל משתמשי הרכבת". עם זאת, מאחר שאין הגדרה מאוד ברורה ל"גלגלי בלון", יש להניח שלא מעט נוסעים ורוכבי אופניים חשמליים ימצאו את עצמם במצב של חוסר בהירות, ויצטרכו לסמוך על שיקול דעתם של המאבטחים ברכבת, אשר יחליטו אם לאסור את עלייתם לקרון.



אגב, באתר הרכבת מצוין כי בכל מקרה, מטעמי בטיחות, אסורה כניסה לתחנות הרכבת עם אופניים בעלי גלגלי בלון.

שאר הנחיות הנסיעה ברכבת עם אופניים לא השתנו – והן מופיעות באתר רכבת ישראל, ביישומון ובעמוד הפייסבוק של הרכבת.

לפי הנחיות אלה, אגב, לא ניתן לעלות אופניים/הוברבורד/קורקינטים ברכבות הנוסעות בקו נתב"ג – ירושלים – יצחק נבון. עוד אסור להעלות אופניים שאינם מתקפלים במוצאי שבת ובמוצאי חג.



 

 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות