חברת הקורקינטים השיתופיים LEO, של אייל ברקוביץ' ושותפיו, תפעל 24 שעות ביממה

חברת הקורקינטים השיתופיים LEO, של אייל ברקוביץ' ושותפיו, תפעל 24 שעות ביממה

כמה עולה לשכור קורקינט חשמלי בחברת LEO, מתי היא תתחיל לפעול, מיהן שותפיו של אייל ברקוביץ' ומה תעשו כשתצטרכו קסדה?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

קורקינטים שיתופיים נראים כמו כלי התחבורה האידאלי לאור הפקקים ובעיות החניה – במיוחד בתל אביב, אך משום מה החברות הפעילות כיום מפסיקות את השירות בשעה 22:00. בקרוב תחל לפעול חברת הקורקינטים השיתופיים LEO של אייל ברקוביץ' במספר ערים בארץ ובעולם, ובניגוד למתחרות, היא תפעל 24 שעות ביממה.
ככלל, הרעיון העומד מאחורי קורקינטים חשמליים שיתופיים דומה: הלקוח מאתר את הקורקינט באמצעות אפליקציה ואף פותח כך את הנעילה – כאשר התעריף הרבה יותר זול מתעריף של השכרת רכב שיתופי, כך שמדובר בפתרון אטרקטיבי.

מדובר בתעריף של 5 שקלים עבור השכרת כלי ו-50 אגורות לכל דקת שימוש. בישראל החברה תהיה פעילה בתל אביב, רמת גן, חיפה ואילת, ובחו"ל מדובר באוסטרליה, גרמניה, ספרד וצרפת.

טרנד קורקינט השיתופי: החברות wind ו-BIRD כבר כאן

חברת ליאו, שתחל לפעול בחודש מרץ, נכנסת לזירה שהולכת ונעשית צפופה. פועלות בה כבר חברות כמו BIRD הגרמנית, שעליה דיווחנו כאן באתר פואנטה וחברת WIND הגרמנית. היום החלה לפעול בארץ, כרגע בתל אביב גם חברת LIME האמריקנית.

נכון לעכשיו, כל החברות גובות מחיר זהה: 5 שקלים עבור השכרת כלי ו-50 אגורות לכל דקת שימוש.

מי עומד מאחורי חברת הקורקינטים LEO?

מאחורי חברת LEO עומד לא רק כדורגלן העבר אייל ברקוביץ', שמחזיק ב-5% מהחברה והשקיע 2 מיליון שקל. הבעלים העיקריים הם כפיר ודרור בן-שושן (70%), המחזיקים ברשת הקורקינטים INOKIM. שותף נוסף הוא אלעד ורד (20%). היתר נמצא בידי משקיעים פרטיים.

לחברת אינוקים (Inokim) ותק של 7 שנים בפיתוח ושיווק קורקינטים חשמליים, וניסיון בתחזוקה של יותר מ-200 אלף יחידות ששווקו בישראל, ארה"ב, אירופה ובמזרח.

בחברה מציינים שמודל של ליאו תוכנן עם סוללה נשלפת ומוסיפים שאפשרות להחלפה מיידית לסוללה מלאה יוצרת חסכון של כ-40% בהוצאות התפעול של צי הכלים.

הקורקינטים מצוידים בצמיגים עם אחיזת שטח משופרת לתשתיות עירונית, ויכולת להתמודדות עם מדרונות קשים. "ליאו נכנסת לשוק עם טכנולוגיה וחדשנות שאינה קיימת כיום אצל חברות שונות הפועלות בענף ברחבי העולם", מסביר כפיר בן שושן. "נעניק לרוכבים חוויה חדשה ומשופרת שתהפוך לסטנדרט".

ליאו גם מאפשרת לשמור קורקינט עבור רוכב שנמצא בדרכו לנקודת החניה של הכלי או צפוי לסיים בקרבתו מסלול נסיעה בתחבורה ציבורית. המטרה היא לספק תחבורה משלימה למשתמשי הרכבת והאוטובוסים.

בנוסף האפליקציה מאפשרת להכניס את הקורקינטים למצב המתנה של 15 דקות, במקרה שהרוכב מעוניין להמשיך את הנסיעה תוך זמן קצר וחושש שבינתיים הכלי יועבר לרוכב אחר.

האפליקציה גם תאפשר לעסקים לתת דרכה הטבות לנוסעים בהתאם למיקום סיום הרכיבה (לדוגמה רכישת קפה בהנחה מעסקים קרובים).

ההרשמה דרך הכתובת https://leoride.co/.

בעת ההשקה יחולקו קסדות

כזכור, ממש לאחרונה אושר חוק הקסדות – שמחייב כל רוכב באופניים חשמליים או בקורקינט חשמלי לחבוש קסדה בכל נסיעה. בחברת LEO צפויים להציע את הקורקינטים עם הקסדות בעת ההשקה. הרוכבים יצטרכו להחזיר את הקסדה, אך בחברה לא משלים את עצמם ומניחים שחלק גדול מהרוכבים "יאמצו" את הקסדות. בנוסף, אפשר יהיה להזמין קסדה דרך האפליקציה.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 1

נגישות