השוואת מחירי סופר: איזה סופר הכי זול? בדיקה מורחבת לפסח

השוואת מחירי סופר: איזה סופר הכי זול? בדיקה מורחבת לפסח

השוואת מחירי סופר מקיפה תגלה לכם אם אתם פראיירים. האם אתם קונים בסופר יקר? מי יותר זול – רמי לוי או שופרסל? כך תחסכו מאות שקלים בכל קנייה

השוואת מחירי סופר - איזה סופר הכי זול
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

סל הקניות הכי זול לפסח נמצא ברמי לוי ומחסני השוק – כך לפי השוואת מחירי סופר של משרד הכלכלה והמועצה לצרכנות באמצעות אתר פרייסז. ואיפה לא כדאי שתעשו את הקניות שלכם לפסח? בשופרסל שלי, ברשת פרש-מרקט ועוד (הציצו ברשימה בהמשך). הבדיקה מגלה פער של כמעט 1000 ש"ח על מוצרים זהים לגמרי בין הרשת הזולה ליקרה. היא גם מגלה שכל תתי הרשתות של שופרסל לא זולות, אפילו שופרסל דיל. בכל מקרה, חשוב להדגיש כי לשאלה איזה סופר הכי זול אין באמת תשובה אחת. זה מאוד תלוי בהרכב הסל שלכם, במבצעים נקודתיים ובחברות במועדון לקוחות.



ההשוואה בכל זאת חשובה, כי אפשר להבין ממנה לאן נושבת הרוח. זה חשוב במיוחד לאור יוקר המחיה שנסק לאחרונה.  באתר של משרד הכלכלה אפשר לראות את מחירו של כל מוצר בנפרד, כך שאתם יכולים לחפש את המוצרים שאתם בדרך כלל קונים ולבדוק איפה הם הכי זולים. גם אם אתם לא מקפידים לקנות בסופר הכי זול, השוואה מחירי רשתות שיווק לפחות תעזור לכם לוודא שאתם לא קונים ברשתות מאוד יקרות.

השוואת רשתות שיווק: המחיר ירד בימים האחרונים

המחיר ממוצע של הסל שנבדק עומד על 3234 ש"ח, וזה אומר שהמחיר בחלק מהרשתות ירד בימים האחרונים. בבדיקה שבוצעה ב-2.4 רק 3 רשתות מכרו את הסל במחיר של פחות 3000 ש"ח (רמי לוי, ויקטורי ויוחננוף), כעת מצטרפות עוד רשתות, כמו מחסני השוק, חצי חינם וקרפור היפר.

אל תצאו פראיירים – עקבו אחרי הטלגרם של פואנטה וקבלו עדכונים שלא מתפרסמים באתר. לחצו כאן >

בכל מקרה, נמצא פער של 34% בין הרשת היקרה לזולה – שהם 971 ₪. בחלק מהמוצרים נמצאו פערי מחירים של למעלה מ-100% בין הרשת הזולה ליקרה. הרשתות הכי יקרות הן AM:PM וסופריודה, אבל קשה להניח שיש אנשים שמתכוונים לעשות שם קנייה ענקית לחג, משום שאלה בדרך כלל חנויות שמיועדות להשלמות קנייה קטנות.

הבדיקה כוללת 155 מוצרים ב-44 רשתות מזון, החל מרמי לוי ושופרסל ועד AM:PM.

הבדיקה בוצעה ב-7.4.24 ותבוצע שוב לפני החג.

השוואת מחירי סופר – סל מורחב

כאמור, הסל שנבדק לא משקף בדיוק את מה שאתם קונים, הוא כן מאפשר לראות מגמה. מאחר שאנחנו הישראלים חווים עלייה ביוקר המחיה לא רק בסופר, אלא גם בדלק, חשמל ועוד, מומלץ לבצע השוואת מחירי סופר לפחות מדי פעם.

אחד הדברים שבולטים בבדיקה הוא שכל הרשתות שנמצאות "ליד הבית" יקרות משמעותית מהאחרות – אפילו "רמי לוי בשכונה", למרות התדמית הזולה שיש בדרך כלל לרמי לוי.

רשתות המזון הזולות: רמי לוי ומחסני השוק. שופרסל יחסית יקרה

כדאי לשים לב שרשת שופרסל דיל – שממותגת כרשת זולה, ממש לא זולה. למעשה, אפילו טיב טעם – שנתפסת כיקרה, בעצם יותר זולה משופרסל דיל. גם קרפור היפר וקרפור מרקט זולות יותר משופרסל דיל.

השוואת מחירי סופר לקראת פסח, 7.4.24


השוואת מחירי סופר ברשתות היקרות: 

גם רמי לוי בשכונה זו רשת יקרה

השוואת מחירי סופר

בטח שמתם לב שהרשתות החרדיות אושר עד ויש חסד לא כלולות בהשוואה.

הסיבה היא שאותן רשתות אינן מוכרות מספיק מוצרים שכלולים בסל ומתבססות גם על הרבה מוצרים שהם מותג פרטי באריזות גדולות.

קונים חומרי ניקוי? שווה לבדוק גם ב-KSP

במסגרת השוואת מחירי סופר שמתבצעת לפני פסח, מתבקש שיהיה דגש על חומרי ניקוי.

רמי לוי, יוחננוף, קרפור היפר, מחסני השוק וחצי חינם הן הרשתות הזולות בקטגוריה הזו. עם זאת, ההמלצה שלנו היא לבדוק גם מחירים באתרים כמו KSP – שם עושים מבצעי כסאח על חומרי ניקוי לקראת החג, ואפשר לשלב את הקנייה גם עם מוצרי טיפוח בהנחה.


איזה סופר הכי משתלם?

לא רק המחיר קובע

כשאנחנו עושים קניות, במיוחד קניות מזון, צריך לזכור שלא רק המחיר קובע. אף אחד לא רוצה ללכת לסופר ולקנות ירקות לא טעימים, בשר לא טרי או מוצרי חלב עם תאריך תפוגה קרוב. שום צרכן לא רוצה לחכות בתור לקופה 20 דקות. אנחנו גם לא רוצים לגלות שאין חניה, ובטח לא מעוניינים להגיע עד הסופר ואז לגלות שהמוצרים שבאנו בשבילם חסרים.

את כל השיקולים האלה צריך להביא בחשבון. לכן, השאלה היא לאו דווקא איזה סופר הכי זול, אלא באיזה סופר הכי טוב לכם לקנות.

רוצים לשלם פחות? השוואת מחירי סופר זו רק ההתחלה

זה מה שאתם צריכים לעשות לאורך זמן

אם חשוב לכם לצמצם הוצאות, זו לא חוכמה רק לבדוק איפה הסופר הכי זול.

כמו שאנחנו תמיד מדגישים בפואנטה – חשוב שלא תקנו רק את המותגים המובילים, כי זו הדרך שבה אתם כצרכנים פוגעים בתחרות וכך פוגעים בעצמכם.

כך למשל, ויסוצקי היא אחת החברות שהעלו לאחרונה מחירים (וכזכור, ויסוצקי היא מונופול בתחום התה). אין שום סיבה לקנות דווקא את התה של ויסוצקי, ובכך לאותת לחברה שזה בסדר להעלות מחירים. כך לגבי כל המוצרים של שטראוס, אסם, תנובה ואחרים. בתחום הירקות הקפואים, למשל, זכרו שסנפרוסט מאוד יקרה והיא שייכת לתנובה. יש מוצרים זולים יותר ולא פחות איכותיים.

> בואו נהיה חברים בפייסבוק 🙂 לחצו כאן

במהלך הקניות שימו לב לא למחיר הכולל של המוצר, אלא למחיר ביחס לתכולה – כי לעתים האריזות נראות זהות אבל התכולה שלהן לא זהה.

האם כדאי לכם לקנות ברשת קרפור?

פתיחת הרשת בינלאומית Carrefour הביאה הרבה תקוות להורדת יוקר המחיה. קרפור מחולקת ל-3 סוגי סניפים: קרפור היפר, קרפור מרקט וקרפור סיטי. הסניפים הזולים ביותר של הם סניפי קרפור היפר, אבל יש רק 3 כאלה בארץ: בבית שמש, ברעננה ובנתניה. כל שאר הסניפים הם קרפור מרקט או קרפור סיטי – והם קצת יותר יקרים – אך עדיין ממוקמים בחלק הזול של הדירוג.

אם אתם רוצים באמת ליהנות ממחירים זולים ברשת הזו, כדאי שתבדקו את המותג הפרטי של קרפור. זו יכולה להיות דרך להוזיל את הקנייה, ובכל מקרה זה יעודד את התחרות בין היצרנים.

בכל מקרה, שווה להתנסות במוצרים של המותג הפרטי – שהוא הרבה יותר זול מהמותגים המקבילים – החל מדגני בוקר שישיית בירות ועד קפסולות קפה תואמות נספרסו. לאחר ההתנסות תוכלו לבחור אם להמשיך לקנות או לעבור למותג אחר.

מועדון לקוחות קרפור כבר כאן

בנוסף, בדקו אם משתלם לכם להצטרף למועדון הלקוחות קרפור קלאב שהושק ממש לאחרונה ומציע החזר כספי על קניות ברשת. קרפור – שהזיכיון שלה נמצא בידי חברת אלקטרה מוצרי צריכה, הקימה מועדון לקוחות גדול בשיתוף ביט וחברת כאל. כל חברי מועדון רשת יינות ביתן ומגה הפכו להיות חברי מועדון קרפור קלאב. המועדון מאפשר מימוש הטבות וצבירת הטבות גם ברשת סבן אילבן (אשר הושקה בארץ גם היא ע"י אלקטרה).

שימו לב שההחזרים המובטחים יפחתו כעבור מספר חודשים. את כל הפרטים קראו בכתבה על כרטיס אשראי קרפור קלאב.

גם SPAR כבר בארץ

לאחרונה נפתח גם סניף ראשון של רשת ספאר ההולנדית. גם לספאר יש מותג פרטי, אבל חשוב לדעת שהיא לא מתכננת לשבור את השוק עם מחירים סופר זולים. את הפרטים אפשר לקרוא בכתבה על SPAR בישראל.

שופרסל מצדה השיקה מחדש את מועדון לקוחות שופרסל SUPREME ומציעה את הארנק הדיגיטלי שלה יחד עם אפליקציית פייבוקס וכרטיס אשראי פייבוקס. שמציע החזר באמצעות נקודות SUPREME. אגב, חברי מועדון הנוסע המתמיד יכולים גם לצבור נקודות בשופרסל ובקניות ברשת הפארם BE.

הצצתם כבר בסטורי שלנו היום? לחצו כאן 🙂

המתחרה החזק בשתיהן הוא כמובן רמי לוי – שהוא כבר מזמן לא רק רשת שיווק. באתר של רמי לוי שופינג נמכרים לא רק מוצרי מזון, אלא גם מוצרי חשמל ועוד. לוי חולש גם על חברת תקשורת, על רשת פארם (גוד פארם – שרכשה גם את פעילות שר פיטנס), וגם על חברת תעופה (ישראייר). לכן, רכישה ברמי לוי לא בהכרח מעודדת את התחרות, גם אם הוא הזול ביותר.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 6

    1. משום שהיא לא מוכרת 80% מהמוצרים הנמכרים כך שלא ניתן לייצר השוואה הוגנת לרשתות האחרות

  1. רמי לוי גנבים שמביאים סחורה זולה מטורקיה שבוע במקרר והכל עם עובש ביגלל זה מחירים ברצפה מעדיף למות מרעב ולא לשלם אל אוכל שאיננו אכיל או בריא ואין לו טעם המוצרים שרמי לוי מייצר נעשים בחו"ל ממוצרים הכי זולים בשוק עושים להם פה מחיר בין הגבוהים בעולם למוצר שאינו שווה אפילו לאכול אותו ככה גם שופרסל וכל רשת אחרת כולם אותם גנבים

  2. מייל שנשלח למר רמי לוי ישירות !!!😡!
    – וגם למחלקות נוספות
    ‫sherut@rami-levy.co.il‬‏,
    ‫online@rami-levy.co.il‬‏,
    ‫pniyot.cellular@rami-levy.co.il‬
    samuel שמואל gibori גיבורי
    קבצים מצורפים
    21:52 (לפני שתי דקות)
    rami, sherut, online, pniyot.cellular
    מר רמי לוי ,
    אנו זוג בגיל הזהב 70+ וראינו פרסומת לגבי טיב השירות ומחירים נוחים של הרשת שלך והחלטנו לסטות מהנוהל שלנו להזמין ברשת מתחרה ולנסות אצלכם .
    ובכן שילמנו על כך מאוד ביוקר ונסיון עם חוויה של מתחת לכל ביקורת . את ההזמנה עשינו 3 ימים לפני מועד האספקה בכדי להיות בטוחים שנקבל את כל המוצרים בזמן ובשלמות.
    ובכן קיבלנו את ההזמנה לא במועד (איחור) אבל רק 40% מכלל המוצרים שהזמנתי, שחלקם אפילו חוייבו ולא סופקו! והכי גרוע שאין עם מי לדבר .
    זה מאלץ אותנו לבקש טובה מילדינו שגרים לא קרוב לעשות עבורנו את הקניות של המוצרים החסרים לנו לעבור את החג.
    אני מצרף את רשימת ההזמנה והחוסרים של מוצרים שלא סופקו , הסתפקתם לשלוח רשימת מוצרים חסרים בשעה 20:45 בלילה (מועד קבלת ההזמנה ) ללא כל הודעה מכל סוג מראש .
    מצרף רשימה של ההזמנה וציון החוסרים
    ועוד גביתם דמי הובלה …….פשוט בושה.
    אשמח לקב אישור על קבלת מייל זה
    חג שמח

  3. עידף לשלם עוד כמה גרושים לשופרסל אונליין ולקבל יחס ושירות ומועד אספקה בזמן לעומת רמי לוי באינטרנט שאין עם מי לדבר בכלל…

נגישות