מחירי קולגייט: לפי בקשה לייצוגית, היבואנית שסטוביץ' גרפה כ-72 מיליון שקל בשנתיים - פואנטה

מחירי קולגייט: לפי בקשה לייצוגית, היבואנית שסטוביץ' גרפה כ-72 מיליון שקל בשנתיים

אחרי שהרשות לתחרות חשפה את השיטה שבגללה הצרכנים הישראלים משלמים ביוקר על מוצרי קולגייט, צרכן שנמאס לו להיות פראייר מגיש בקשה לייצוגית כדי להחזיר את הכסף לצרכנים

קולגייט
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בכל פעם שצחצחתם שיניים במשחת שיניים קולגייט, הפסדתם כמה אגורות, שהצטברו בשנתיים האחרונות ל-72 מיליון שקל עבור כ-3 מיליון צרכנים – כך לפי בקשה לייצוגית (ת"צ 43891-02-19) נגד חברת שסטוביץ', יבואנית קולגייט לישראל. הבקשה לא הוגשה בחלל ריק, אלא בעקבות החשיפה המעניינת מהשבוע שעבר שפורסמה גם באתר פואנטה, על הדרך שבה היבואנית הרשמית שסטוביץ' והיצרנית קולגייט-פלמוליב עשו יד אחת כדי למנוע תחרות שתוזיל מחירים עבור הצרכנים הישראלים. מי שחשף את השיטה היא לא אחרת מאשר הרשות לתחרות (לשעבר הרשות להגבלים עסקיים), אשר פרסמה מכתב פנייה לשסטוביץ' בגין פגיעה ביבואנים המקבילים. לפי הודעתה של הרשות לתחרות, חברת שסטוביץ' סיפקה לקולגייט-פלמוליב תמונות ופרטים על מוצרי קולגייט שהגיעו לישראל בייבוא מקביל – כדי שהיצרנית תוכל לאתר את מקור המשלוח ולמנוע אותו.

הצרכנים הישראלים כבר שנים מוחים על כך שהם משלמים ביוקר על רבים ממוצרי הפארם המיובאים, ובפרט קולגייט – הרבה יותר מכפי שהם משלמים עליהם כאשר הם מטיילים באירופה או בארצות הברית.

גם משרד הכלכלה בראשות השר אלי כהן הפך בשנתיים האחרונות את קולגייט לאחד הסמלים במלחמה נגד יוקר המחיה הנובע מכשל בתחרות. לכן, משחות השינים מככבות ברשימות המחירים שחייבות רשתות המזון לפרסם כדי להראות את הפערים בין ישראל לבין חו"ל, במסגרת חוק השיימינג.



כעת, לראשונה מוגשת גם בקשה לייצוגית נגד שסטוביץ' בגין מחירה של קולגייט, כאשר העילה היא פגיעה בתחרות. לפי הבקשה, שהגיש בשם הצרכן הנפגע עו"ד ליאור להב, הסכום של 72 מיליון שקל הוא סכום משוער שמתבסס על הערכה באשר למספר המשתמשים במשחת שיניים קולגייט במשך שנתיים והפסידו כל אחד 24 שקל בשנה. מספרים כאלה יתעדכנו לאחר ששסטוביץ' תמסור את הפרטים המדויקים באשר לכמות משחות השיניים שנמכרו.
פואנטה
לפי הודעת הרשות לתחרות, "משחות השיניים של קולגייט מחזיקות בנתח שוק משמעותי ויציב לאורך זמן וכי אין מותג דומיננטי נוסף עם נתח שוק קרוב לזה של קולגייט". לא רק שקיימת העדפה צרכנית ברורה לקולגייט, הרשות מציינת גם שאין כמעט מעברים בין מותגים שונים.

נזכיר כי הרשות לתחרות קיבלה רק לאחרונה סמכות לפעול נגד חברות דורסניות שפוגעות בתחרות גם אם אינן מוגדרות מונופול, וזו הפעם הראשונה שנעשה שימוש בסמכות זאת. החוק הורחב בדיוק כדי לטפל במצבים כאלה, שבהן חברות מנצלות את כוחן וכך פוגעות ביבואנים המקבילים ובצרכנים.



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות