וואווי משיקה את הסמארטפון המתקפל הראשון שלה: Huawei Mate X - פואנטה

וואווי משיקה את וואווי מייט X: סמארטפון מתקפל ראשון (Mate X)

וואווי Mate X, הסמארטפון המתקפל של וואווי, מציע מסך גדול משל סמסונג FOLD, מצויד בטכנולוגיית דור 5 ומגיע עם נרתיק מובנה, אבל הוא גם יקר יותר

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

וואווי מכריזה היום על הסמארטפון המתקפל שלה, ועל ארבעה מוצרים חדשים נוספים. יצרנית הסלולר הסינית היא השנייה להשיק מכשיר כזה, אחרי סמסונג שהשיקה את סמסונג FOLD לפני מספר ימים בסן פרנסיסקו. ההכרזה של וואווי התקיימה בתערוכת הסלולר בברצלונה, MWC 2019, באירוע רב משתתפים, שהמחיש שאיפות החברה להיות יצרנית הסמארטפונים המובילה בעולם. בפתיחת האירוע דווח כי בשנת 2018 סיפקה וואווי 206 מיליון סמארטפונים והרוויחה 52 מיליארד דולר.

וואווי Mate X: הסמארטפון המתקפל של Huawei

המסך מגיע בגודל 6.6 אינץ' ונפתח לגודל של 8 אינץ' ללא מגרעת (בניגוד לסמסונג גלקסי FOLD, שבו המסך עומד על 4.6 אינץ' כשהוא סגור וגדל ל-7.7 אינץ' כשהוא פתוח).

יש גם תצורה של 6.3 אינץ' (מסך אחורי).

הפעלת המכשיר גם פותחת אותו באמצעות זיהוי טביעת האצבע.

בוואווי מספרים שעבדו שלוש שנים על העיצוב, כך שהקיפול יהיה ללא כל הפרעה לשימוש ושני הצדדים של המכשיר ישיקו זה לזה בצורה מושלמת כאשר הוא מקופל.

מדובר במכשיר הראשון של וואווי שהוא דור 5 – מה שעבור הצרכנים הישראלים כרגע לא רלבנטי משום שאין עדיין תשתיות דור 5 בארץ, אבל בסופו של דבר יהיו. הוא מצויד במעבד KIRIN 980 ובערכת השבבים Balong 5000 – מה שמאפשר לו להוריד סרט ששוקל 1 ג'יגה תוך 3 שניות.

למכשיר סוללה של 4,500 מיליאמפר/שעה, עם טעינה מהירה במיוחד (תוך חצי שעה, טעינת 85% מהסוללה).

גם וואווי Mate x מגיע עם דואל סים, בדומה למכשירים אחרים מהעת האחרונה. בנוסף, המכשיר מגיע עם נרתיק מובנה.

מחיר וואווי Mate X: כ-2,300 אירו (8 ג'יגה, 512 ג'יגה).

מדובר במכשיר יקר מאוד, למעשה, היקר ביותר בעולם. במסגרת מסיבת עיתונאים מצומצמת, נשאל ברוס לי, סגן נשיא בכיר למוצר בוואווי, על התמחור הגבוה. לי השיב כי הסיבה היא הטכנולוגיה המסובכת שכרוכה בייצור מסך גמיש המתקפל באופן מושלם, וכן חומרי הגלם: "אנחנו מאמינים שעם הזמן, עלות הייצור תפחת ונוכל להוריד את המחיר".

המכשיר יהיה זמין באמצע 2019. בוואווי לא מסרו מועד מדויק, אך לדבריו של לי, בחודשים הקרובים יתבצעו בדיקות כדי לוודא ב-100% שהמכשיר עובד באופן מושלם הן מבחינת היכולות שלו עצמו והן מבחינת התאימות לרשתות של המפעילות השונות בעולם, ורק אז הוא ייצא לשוק.

MateBook X Pro: הלפטופ החדש של וואווי

בוואווי מקפידים להדגיש גם את התחומים האחרים, ומכריזים על כמה דגמים של מחשבים ניידים חדשים, ביניהם  MateBook X Pro, שמתגאה בניצול של 91% משטח המסך. מבחינת וואווי, מדובר בלפטופ שמציב תחרות למקבוק פרו של אפל.

בין החידושים –

  • הפעלת המחשב ותהליך הזיהוי באמצעות טביעת האצבע נעשים בבת אחת, ע"י לחיצה על מתג ההפעלה.
  • שיתוף מהיר של קבצים, סרטונים ותמונות בין סמארטפון של וואווי לבין המחשב באמצעות תכונהחדשה של קישוריות מהירה. בסמוך למשטח המגע של המחשב יש אזור מיוחד שכאשר מקרבים אליו את הסמארטפון, השיתוף מתבצע מבלי להצטרך לשלוח את הקבצים באופן אקטיבי.
  • היכולות הגרפיות והסאונד שופרו.
  • מחירים: 2,600 אירו או 2000 אירו – בהתאם למעבד.

ראוטר נייד דור 5

עוד הכריזה וואווי באירוע על ראוטר סלולרי מתקדם, דור 5, שמיועד לחזק את המגמה של בית חכם.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות