מדענים נגד אוזניות AirPods של אפל ודומותיהן: עלולות לסרטן בשל הקרינה - פואנטה

האם אוזניות AirPods של אפל ודומותיהן עלולות לסרטן בשל הקרינה? פרשת העצומה

אוזניות אלחוטיות אמנם גאלו אותנו מהחוטים, אבל האם הקרינה שהן פולטות היישר למוח שלנו עלולה להיות מסוכנת? נקודה למחשבה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

לאחרונה פורסמו בכמה אתרים בעולם כתבות על עצומה נגד שימוש באוזניות אלחוטיות כמו אייר פודס של אפל, שעליה חתומים 250 מומחים ומדענים. ניסיון של פואנטה לאתר עצומה כזאת מהזמן האחרון הוביל לעצומה בנושא דומה, אך משנת 2015. באותה עצומה, שנשלחה לארגון הבריאות העולמי, המדענים הביעו דאגה משימוש במכשירים הפולטים קרינה אלקטרו-מגנטית רבה. לא הוזכרו אוזניות אלחוטיות, ואין פלא – אפל טרם השיקה אותן באותו מועד. עם זאת, גם אם אין בימים אלה עצומה מעודכנת – הדברים המתפרסמים בתקשורת העולמית בהחלט מדליקים נורה אדומה לגבי השימוש באוזניות אלחוטיות. לכאורה, מה יותר נוח מאוזניות אלחוטיות? החוטים של האוזניות הרי תמיד מתנתקים, מסתבכים ונקרעים… והרבה יותר נוח בלעדיהם. אלא שאליה וקוץ בה – אוזניות אלחוטיות פועלות באמצעות בלוטות', והקרינה הזאת בעייתית. ה-SUN הבריטי מפרסם כי לא פחות מ-250 מדענים יצאו בקריאה לארגון הבריאות העולמי של האו"ם (WHO) לפעול נגד השימוש באוזניות אלחוטיות. כידוע, האוזניות האלחוטיות הפופולריות בעולם הן Air Pods של אפל, כך שהן ממקדות את עיקר תשומת הלב.

בשנת 2018, אפל מכרה 28 מיליון אוזניות AirPods, ובשנה שלפני כן נמכרו 16 מיליון כאלה.



הסיבה לחשש המיוחד שעולה משימוש באוזניות אלה, המוחדרות אל תוך האוזן, הן הקרבה של האוזניות למוח.

לפני שבועיים: אזהרה מהתחרשות

נזכיר כי רק לאחרונה הוציא ארגון הבריאות העולמי הנחיה באשר לווליום המירבי של הסמארטפונים. ב-13 בפברואר 2019 הוציא הארגון הנחיה לא מחייבת ליצרנים להגביל את עוצמת הווליום המירבית בסמארטפונים, וזאת בשל הסכנה כי 1.1 מיליארד אנשים בני 12-35 יאבדו בשלב כלשהו את שמיעתם כתוצאה מהאזנה לווליום גבוה מדי. באו"ם מעריכים כי אחד מכל 10 אנשים יאבד את שמיעתו בשנת 2050, ומציינים כי מחצית מהמקרים ניתנים למניעה.
המלצת הארגון היא שהיצרנים ישלבו מעין "ספידומטר", או מד ווליום, בתוך הסמארטפון, כך שלמשתמש תהיה אינדיקציה מתי הווליום גבוה מדי.



פואנטה

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות